Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Beste, ik zou me deze regelaar willen aanschaffen.
LRP Sphere TC spec
Als motor heb ik een acer 6100kv .
Werken die 2 samen ?
Auto is een team associated tc5r 1/10
Want ik snap niet het verschil tussen turns en kv
Iemand die mij kan helpen ?
6100kv komt overeen met een 5.5t motor, dat zou de tc spec aan moeten kunnen.
Maar letop meet altijd de temp van je motor en regelaar, laat deze niet te heet worden daar kan het niet tegen.
Turn is het aantal wikkelingen van de motor, hoe minder hoe sneller.
Kv is het aanral omwentelingen per volt.
6000kv*7.4v= 45000rpm dat weer overeen komt met een 5.5 turns.
Bedankt voor jullie reacties, dan zal ik maar beter een combo setje kopen,,
Door de warmte is mijn regelaar ook naar de maan . Er zat een 18 pinnion op nu een 23 en een koelfan nog heet snap het niet
WAT RADEN JULLIE DAN AAN ?
Een combo set van mamba max pro of die lrp sphere rc met een sensored 3t motor maar welk merk ?
Of een ander setje
Dat is erg logisch als je van een 18 naar een 23 pinion gaat dat de boel dan heter wordt. De gear ratio wordt dan zwaarder waardoor je de boel ook zwaarder gaat belasten. Dus dat snap ik wel. Beter had je van een 18 naar een 16 kunnen gaan dan of je spur vergroten met een paar tanden.
Een 3 turns motor??? Weet je dat wel zeker? Dat is denk ik een van dé snelste turns die er op de markt zijn.
Waar rij je met de auto? Rij je wedstrijden modified of gewoon voor de fun?
Een Sphere TC met een goede 5.5 sensored gaat al erg hard namelijk maar je zal ten alle tijden met zulke snelle motoren de temperaturen van zowel de motor als de regelaar in de gaten moeten houden...
Even voor jouw info (want uit je reactie van de pinions draai je de boel om namelijk)
Gear ratio zwaarder = pinion groter en/of spur kleiner = minder acceleratie >> hogere topsnelheid = meer warmte
Gear ratio lichter = pinion kleiner en/of spur groter = meer acceleratie >> lagere topsnelheid = minder warmte
Hoe groot ze beide moeten zijn hangt af van een aantal factoren, bijvoorbeeld de baan waar je rijd. Rij je alleen voor de fun op een stuk asfalt (en dus vaak constant volgas) dan zal je dus helemaal de temperaturen in de gaten moeten houden. Een digitale temp. meter kan uitkomst bieden, die zijn voor een paar tientjes te koop.
Nu heeft mij een rc shop overtuigt om ee hpi flux reload combo set te plaatsen.
Volgende week ga ik het setje kopen. Tenzij ik hier negatieve reacties krijg.
Graag hoor ik het.
Mvg
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en heb een mamba max pro 7700kv gekocht en móet zeggen op 2s lipo gaat hij al snoeihard , nu ga ik zondag eens rijden op 3s lipo.
Ja u hebt gelijk dat staat er idd op , FUCK nu heb ik een 3s gekocht en mee gereden gaat als een wilde ervandoor ..
Die winkel bediende heeft dat toch ook niet gezegt dat het niet mag...
Rij ik mijn motor stuk zo ??
Heb net naar de winkel gebeld om dit te vragen, hij dacht van wel, hij heeft me wel aangeraden om niet meer op 3s te rijden hij gaat dit navragen in de fabriek. Maar het staat duidelijk op het doosje.
Mercie anders had ik de motor gewoon doodgereden
Nog een vraagje ivm mijn stuur cervo die reageert veel te snel ofwel kan ik niet sturen,, lol het is precies of ik gedronken heb zo swalp ik over de weg...