LUA Scripting voor o.a. Taranis

Het gekke is dat ik op de computer geen TXT erachter zie maar op de taranis wel...
Gebruiken jullie speciale software voor de scripts te bewerken / op te slaan ??
Ik deed het met kladblok...

Kan je instellen in windows, die laat standaard bekende extensies niet zien. Waarschijnlijk werkt rechtermuis op die file wel en dan hernoemen.
Overigens staan ze in de zipfile niet als .txt dus daar heb je ook iets voor gedaan?

Bestandsnaamextensies weergeven of verbergen - Windows Help

Ik heb er niets mee gedaan.....
Maar ik heb op mijn computer windows8 ik zal het straks is met de laptop proberen daar staat nog 7 op... in 8 kan ik de extensie niet zien en of verwijderen(ook niet met rechter muisknop) ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor het meedenken

Het werk !!!!

Was idd de extra extensie erachter. Deze uitgezet via mapopties
en daarna "bekende extensies verbergen "uitvinken !

Bedankt voor het meedenken !!
Groeten Dennis

Alleen staan de flightmodes nog op de verkeerde schakelaar, dus dat ben ik nu nog even aan het uitzoeken......
weer een stap verder iig

Laatst bewerkt:
Geeft het script trouwens ook een waarschuwing bij een laag rssi signaal op de zender of moet ik dat gewoon op de Taranis zelf instellen?

-- ################ Battery Display ###############

local battype = 3
local battypestr="_S"

Voor een 4S setup, moet ik die 3 dan ook in een 4 veranderen?

Rssi warning zit in de zender, die blijft gewoon werken.

Die _s hoef je niets mee te doen, 3s of 4s bepaalt het script zelf. Die _s gebruik ik als het script het nog niet weet.

Ok, tnx, ik heb het rssi alarm instellen inmiddels gevonden gevonden en de rest laat ik zo dan. :grin:

Komen er nog nieuwe dingen bij in het script of is dit helemaal in orde zo? Ik vind het verder top hoor, het is gewoon nieuwsgierigheid. ;)

Op dit moment niet echt. Wel de settings van Jelmer (koekiemonster) overgenomen voor 5s en 6s. Verder kijk ik of er nog wensen zijn of ik zelf nog dingen mis.

Ben nu wel met een script van iemand aan het testen die de gimball vertraagd met een factor 2, vind met die sliders het altijd lastig de gimball heel langzaam te laten bewegen. Script vertraagd dat, stel je doet de slider ineens van boven naar beneden dan gaat de gimbal gewoon rustig naar beneden in een paar sec.

Langzaam roteren (360 graden) heb ik al met curves opgelost op een switch, met deze erbij kan je erg rustige filmbeelden maken.

Maar dat is een los script.
zie [media=youtube]htn64XRH558[/media] vanaf 2 minuten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook wel mooi ja, ik moet de Zenmuse gimbal (nog steeds :rolleyes:) op de SH-Little zetten maar ik heb nog wat montagemateriaal daarvoor onderweg, maar als hij er op zit dan zou dat ook een handige toepassing zijn. :yes:

Ik las op de site van fpv.de dat ze ook bezig zijn met een current-sensor om je stroomverbruik te meten, dat lijkt me ook nog wel handig, ik heb die FrSky sensor met dat oled schermpje liggen die je op je lipo aansluit zodat je ook de celspanning etc. ook individueel kan uitlezen met een alarm als 1 van de cellen onder een bepaalde waarde komt bij bv een wat mindere cel, dat zou ik er nog wel bij willen hebben op 1 of andere manier...

Nog niet getest, maar denk dat je die er gewoon tussen kan zetten. Volgens mij geeft die alleen cell & cels door en dat lijkt niet te overlappen met zaggometry. Dan kan je dus op cell1,2,3,4 een alarm zetten in je zender.
dus x8r, flvss en dan zaggometry

Ja het kan wel maar volgens mij moet er dan ook nog een smarthub van FrSky tussen, dat wordt me iets teveel op die kleine quad, ik zet hem wel op mijn Trooper Q700, daar heb ik meer ruimte op.;)

Kan zonder smarthub. Ik had eerst beide erop, maar omdat ik altijd gebalanceerd laad kan er weinig fout gaan en is hij er weer af, totale spanning neem ik genoegen mee.

Gewoon met een servo-splitter snoertje dan of zo?

Deze heb ik nog liggen dus daar zou het dan op kunnen.

IMG_0016.jpg

Aha, ja ik heb hem nog in de doos liggen en nog niet bekeken verder dus wist nog niet dat er 2 aansluitingen op zitten.....:mrgreen:

Een soort canbus lijntje dus.

Nu zit ik alleen nog met de verschillende flightmodes die ik niet kan bedienen....
In baseflight beweegt er niets als ik sg beweeg terwijl ik in display van de taranis wel horizon,Acro en Angle zie komen ! moet dit apart ingesteld worden of gaat dit via het script? ik had voor dat ik het script werkend had wel verschillende flightmodes.
En het geluid hapert soms. Komt het doordat ik nog via kanaal 5 de flightmodes op switch sc had staan?

Kan iemand ook doorgeven welke vinkjes er bij welke flightmode horen, want ik heb geeeen idee! (voorheen Naza light) nu naze newbee !

Back