Gaat je vast lukken en anders horen we het wel.
Waar vind ik de nieuwste versie eigenlijk terug? Heb je die steeds geupdate in je eerste post of staat die ergens tussenin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaat je vast lukken en anders horen we het wel.
Ja maar nadeel,is op dit forum dat je maar beperkte tijd je post mag aanpassen dus dat lukt me hier niet. Misschien hebben de moderators een idee
Nee zit op een switch, dus even in lua de switch omzetten
Ben nu wel met een script van iemand aan het testen die de gimball vertraagd met een factor 2, vind met die sliders het altijd lastig de gimball heel langzaam te laten bewegen. Script vertraagd dat, stel je doet de slider ineens van boven naar beneden dan gaat de gimbal gewoon rustig naar beneden in een paar sec.
Langzaam roteren (360 graden) heb ik al met curves opgelost op een switch, met deze erbij kan je erg rustige filmbeelden maken.
Maar dat is een los script.
zie [media=youtube]htn64XRH558[/media] vanaf 2 minuten.
--Smooth tilt beta version fully functional JMMaupin 2014-09-27
local SExtSpeed = 0 -- Internal value from Input Slider or Switch speed profile
local SliderPos = 0 -- Internal value from Input Slider desired position
local SliderAcc = 0 -- Smooth ghost from SliderPos
local SliderSlow = 0
local DeltaSldSlow = 0
local DirSliderSlow = 0
local DeltaSldAcc = 0
local AbsDeltaSldAcc = 0
local DirSliderAcc = 0 -- Direction from SliderPos
local FinaltPos = 0 -- Live out position
local DeltaPos = 0
local DeltaPosR2 = 0 -- DeltaPosSqr
local AbsDeltaPos = 0
local DirectPos = 0 -- Direction
-- Inputs HMI ----------------------------------
local InSpeed = 0 -- Input for desired Global speed source device
local InSlider = 0 -- Input for desired position source device
-- Behavior parameters. Results depend from the running cycle time approximately every 10ms (Mesured)
local SlowSliderSpeed = 20.48 / 1.5 -- (Do not change 20.48) / Your Seconds at ExternalSpeed profile = 1
local AccRatio = 1/30 -- Impact acceleration
local DecRatio = 1/20 -- Impact deceleration
local function run ( InSpeed , InSlider ) -- Cyclic Execution approximately every 10ms (Mesured)
SliderPos = InSlider -- Get the Desired target position
-- Compute the desired global speed
SExtSpeed = (1024 + InSpeed / 2) /1024 -- 0.5 for -1024 | 1 for 0 | 1.5 for 1024
-- 1St Slow slider
DeltaSldSlow = SliderSlow - SliderPos
DirSliderSlow = DeltaSldSlow > 0 and 1 or -1 -- What is the direction ?
-- Cyclic Slow slider computing
if (math.abs(DeltaSldSlow) > SExtSpeed * SlowSliderSpeed ) then -- > stop range?
SliderSlow = SliderSlow - DirSliderSlow * SlowSliderSpeed * SExtSpeed
else -- Inside stop range
SliderSlow = SliderPos
end
-- 1St Slow slider
----------------------------------------------------------------------------------
-- 2nd smooth the acceleration
DeltaSldAcc = SliderAcc - SliderSlow --Difference between Slider and internal slider smooth acc
AbsDeltaSldAcc = ( DeltaSldAcc / 50 )^4 -- Power from DeltaSldAcc (Multiple of 2 need positive result)
DirSliderAcc = DeltaSldAcc > 0 and 1 or -1 -- What is the direction ?
-- Cyclic Smooth computing
if (math.abs(DeltaSldAcc) > 5) then -- > stop range?
SliderAcc = SliderAcc - (AbsDeltaSldAcc + 50) * DirSliderAcc * AccRatio * SExtSpeed
else
SliderAcc = SliderSlow
end
-- End smooth acceleration
---------------------------------------------------------------------------------
-- 3th Compute final position
DeltaPos = FinaltPos - SliderAcc --Difference between Slider smooth and internal and Output position
AbsDeltaPos = math.abs(DeltaPos) -- Absolute value
DirectPos = DeltaPos > 0 and 1 or -1 -- What is the direction ?
DeltaPosR2 = (AbsDeltaPos) ^ 1/2 -- Root 2 from AbsDeltaPos
-- Cyclic final output position computing
FinaltPos = FinaltPos - DirectPos * DeltaPosR2 * DecRatio * SExtSpeed
-- End Compute final position
-- Function return results
return FinaltPos, SliderSlow, SliderAcc, SExtSpeed * 10.24
end
return { run=run, input={{"Spd", SOURCE}, {"Sld", SOURCE}} , output={ "FPos", "SlSl", "SlAc" ,"SpdG"} } -- Return Functions to OpenTX