Lucht foto's maken op een goedkope manier (Met foto's nu).

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rc-Flyfun, 23 mei 2006.

  1. the_raven_EAP

    the_raven_EAP

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    271
    Als de camera afstaat meet ik niets aan de usb-poort aan de camera, en als de camera opstaat meet ik 0,5V :? ...
    De spanning die uit uit m'n stekkertjes komen die op de kabeltjes (die met het printje verbonden zijn) gesoldeerd zijn is idd 5V, dus daar is niets fout mee ...

    Grtz
     
  2. the_raven_EAP

    the_raven_EAP

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    271
    Mss heb ik draadjes gewoon verkeerd gesoldeerd op de stekkertjes :?
    Kun je nog eens zeggen wat met wat verbonden moet worden...
    er komen 3 kabels uit jouw print: oranje, rood, bruin.
    op welke delen (+5V van de fotoknop, + op usb, - op usb ) moeten ze gesoldeerd worden?
    Zoals ik ze opgesomd heb, staan ze nu zo met elkaar in verbinding.
    Grtz
     
  3. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ben nog even bezig geweest maar krijg het nog niet voorelkaar met die rot schakelaars...grrrr.
    Afgelopen vrijdag maar even de stoute schoenen aangetrokken en toch het fototoestel eronder gehangen.
    Als ik er (nog) niet uitkom om een foto te maken kan ik hem net zo goed even op video zetten zodat ik toch wat resultaat kan zien.
    Lastig zijwindje en het vliegtuig is niet 100% gebalanceerd (wilde persé vliegen !).
    Hier is het filmpje (30 Mb)


    René
     
  4. the_raven_EAP

    the_raven_EAP

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    271
  5. hebo

    hebo Guest

    Hier nog een paar foto's met de Bart-Smit camera. Voor het afdrukken gebruik ik een kleine servo aangezien ik niet zo'n elektro wonder ben. Dus ik moet gewoon elke min. even een keer klikken en dat werkt ook prima.

    [​IMG]
    Dat stipje linksboven ben ik. :D

    Groeten Henk
     
  6. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    De Foto's zien er erg goed uit hoor.
    en dat voor een camera van nog geen 15 Euro.
     
  7. the_raven_EAP

    the_raven_EAP

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    271
    @bobbert:
    heb je nu nog een idee wat ik fout doe?
    Grtz
     
  8. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Zo, ik heb mijn camera ook even gepimpt, hele behuizing eraf gehaald, de usb aansluiting opgespoord, aangesloten op de pc en dan meten op welke pinnetjes 5 V staat :lol: , daar 2 draadjes aan gesoldeert (gnd=ground=min vvd=+) paralel aan de servo draden aangesloten en
    gelijk ook even de lens scherpgestelt, het geheel in triplex verpakt en servo op gemonteert, alles onder mijn minimag gehangen en nou kan ik eindeloos foto's maken , zonder om de 15 sec een foto te maken, ga nu ook eens kijken of de accu er bij mij uit kan (lipo)
    probeer foto's zien er goed uit! hopelijk vanavond resultaat ( hoop alleen dat het goed gaat want ik heb nu geen rolroeren meer omdat ik een kanaal nodig had)
     
  9. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ik denk dat je ze aan de verkeerde pootjes meet....

    Je moet een _ en een plus vinden, en dat doe je door met de multimeter de schakeling te vinden dat er +5 volt is. bij mij moet je dan de min van de multimeter op de gnd houden en dan net zo lang met de + pool zoeken tot je 5 v hebt..... hoop dat je het snapt , ik weet niet zo goed hoe het te omschrijven, ik weet alleen dat er bij mij eerst ook 0,32 V uit kwam , gewoon eerst de goede schakeling vinden...
     
  10. the_raven_EAP

    the_raven_EAP

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    271
    Ik begrijp niet wat ik fout doe, en ook niet waarom bobbert geen tips meer geeft :(
     
  11. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Ja sorry,
    Ik ben de laatste tijd ff heel erg druk geweest.

    Hier nog wat tips om te kontroleren.

    Meet even met je multiemeter of er 5 volt staat op de usb connector

    Dit kan je doen door de min pen van je meter op de min van de batterijklem te doen van het toestel.

    en de plus te zoeken op de usb aansluiting dat is de bovenste pin
    daar moet dan 5 volt staan deze 5 volt komt van mijn printje vandaan.

    De draad die naar de fotoknop gaat, daar staat contiunu 5 volt
    wanneer er een foto wordt gemaakt dan wordt deze 5 volt even 0 volt door het print je gemaakt.

    Dus van de drie draden heb je een plus 5 volt en een min continu die naar de usb connector gaan

    en een derde draad waar ook 5 volt op staat maar deze valt even weg als je een fotot maakt.

    en controleer je solderingen nog even goed zodat je zeker weet dat je geen sluitng hebt gemaakt of gelemaal geen verbinding.

    ik hoop dat het je gaat lukken.

    ik hoor het wel van je
     
  12. stephenvis

    stephenvis Guest

    Ik heb ook nog zo'n kleine camera liggen. Is het niet mogelijk via usb kael een foto te maken. Of op een ander makelijk manier?
     
  13. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Dit is een hele simpele manier .

    3 draden in het toestel solderen met mijn printmodule eraan en klaar.
     
  14. stephenvis

    stephenvis Guest

    Waar moet je dit solderen en wat bedoel je met printmodule (ik ben een noob)
     
  15. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Lees dit draadje maar eens door dan kom je daar vanzelf achter.
     
  16. JiB

    JiB Guest

    Daarnet mijn eerste luchtfoto's gemaakt! Met een eigen ontwerp vliegtuig (blue beagle achtige pusher) met nog geen 10 vluchten maar de camera er onder gehangen en gekeken of het nog vloog. Dat deed het, maar helaas nog niet zo goed, ik kwam twee keer in een spiral-of-death terecht waar ik gelukkig ook weer uit kon komen (al weet ik niet hoe, iemand aanwijzingen?) Het waaide nogal erg, dus toen ik na 5 minuten weer op de grond kwakte vond ik het maar weer best.

    En de foto's:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    (en nu ben ik dat imageshack al weer zat...) [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  17. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    hallo,
    er is heellang niet meergereageerd ik hoop dat het nu een beetje veranderd als ik weer een reactie plaats. ik heb een telemaster gekocht. en daar wil ik ook luchtfotos mee gaan maken. maar kan je niet het aan/uit knopje vervangen door een schuifschakelaartje en hem dan aan laten staan.
    mvgv snelheidskoning
     
  18. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
  19. hunter58

    hunter58

    Lid geworden:
    10 jun 2005
    Berichten:
    441
    Locatie:
    Voorburg, The Netherlands
    @Bobbert: Ik heb er laatst al een bij je gekocht :)

    Nu wilde ik toch wat meer en na wat speuren heb ik deze camera aangeschaft. Kost maar weinig. Weegt zonder batterijen 80gr en kan uitgebreid worden met een SD kaart. De cmos heeft een veel hogere resolutie (5Mp volgens de fabrikant) maar het leuke is hij kan niet alleen foto's maken, maar ook video in 640x480 resolutie. Zowel voor de foto's als de video wordt een hoge compressie gebruikt. Er gaan bijv ruim 500 foto's op een 1Gb kaartje.
    Maar ik ben erg enthousiast over dit speeltje van nog geen 60 euro.

    Nu het echte leuke nieuws. Deze camera heeft een usb aansluiting en kan ook door de PC worden bestuurd en als webcam worden gebruikt. Dat zou betekenen dat dezelde interface gebruikt kan worden. Als ik hem in twain mode zet, blijft de camera inderdaad aan. Ik heb ook geen batterijen nodig, hij wordt dan gevoed uit de USB en heeft standaard al een backup accu aan boord. Dus ook als je hem van de USB afhaalt blijft alles bewaard. Via de PC, maar ook via de ontspanknop kan ik gewoon foto's maken.
    In foto mode maakt hij dan foto's en in video mode start en stopt de video camera (met geluid!). Als ik dit met de PIC controller kan bedienen kan ik eindeloos behoorlijke foto's maken maar ook video is dan mogelijk.

    Om de proef op de som te nemen heb ik het apparaat maar eens open gemaakt. Dat gaat vrij simpel. Zonder batterijen op de usb aangesloten en in twain mode gezet. Als ik meet dan meet ik uiteraard spanning op de USB. Ook wordt de trigger geactiveerd door een van de punten naar nul te halen. Alles klopt dus...alleen in meet geen 5V. Wat ik meet is een spanning van 3.2V. Niet aleen op de ontspanknop maar ook op de USB aansluiting :!:

    Is dit nu wel of niet een probleem??

    Ruud
     
  20. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Hallo
    Weet iemand of deze camera'tjes nog te koop zijn bij de intertoys? Ik ben namelijk van plan om foto's te gaan maken dmv. een servo'tje.

    Groeten Thomas
     

Deel Deze Pagina