Lucht in brandstofleiding

  • Topicstarter Topicstarter t_lantinga
  • Startdatum Startdatum
T

t_lantinga

Guest
Ik heb last van lucht in mijn brandstofleiding.
Dit komt alleen als ik vol gas heb gereden.

Hierdoor blijft de motor na vol gas zo hoog in de toeren hangen dat de koppeling licht aangrijpt, en de auto dus blijft rijden.

Bovendien loopt de motor armer door de luchtbellen.
Afstellen wordt heel lastig nu.

Ik heb de brandstofleidingen al eens vervangen, al eens zonder brandstoffilter gereden, en ik heb ook het pompje op de tank eraf gehaald en het gat afgedopt.

Nu ligt de brandstofleiding heel dicht langs de uitlaat of er zelfs tegen aan (zie foto).

protech%20tech%2012.JPG


Kan het zijn dat de brandstof verdampt omdat het opwarmt, waardoor er gas ofwel luchtbellen in de leiding komen?
De belletjes onststaan namelijk pas ter hoogte van de uitlaat.

Dan zou ik dus moeten proberen om de brandstofleiding voor de motor langs naar de carburateur te laten lopen.
 
Je hebt een lus, en dan zit die hoger dan je tankje, en dan krijg je dat.

De slang moet niet hoger (boven) komen dan de aansluiting van je carb.
 
Je moet je brandstoftankje een beetje los zetten.
Als het te vast staat komen door de trillingen luchtbelletjes in de tank.

Stephane
 
psygho zei:
De slang moet niet hoger (boven) komen dan de aansluiting van je carb.

De slang komt niet hoger dan de aansluiting van de carb. Is niet te zien op deze foto.


En ik zal de tank nog iets losser zetter, alhoewel hij toch al redelijk los staat.
De rubbers van de tankbevestiging steken niet buiten de schroeven uit namelijk.
 
Het losser zetten van de tank heeft wel geholpen.
En ik had eerst helemaal geen rubbertjes onder de tank zitten... DOM!
Het is nu bijna verholpen.

Ik heb ook nog even geprobeerd met de brandstofleiding voor de motor langs, maar dan ligt de brandstof leiding op de stang van de gas/rem servo. Niet ideaal dus. Maar de bellen waren wel weg.

Maar goed, het probleem is bijna verholpen.
Zou het nog helpen als ik de brandstofleiding vast zet?
Want deze trilt ook nogal, vooral ter hoogte van het brandstoffilter.
Kan ik deze aan de uitlaat of aan de koelkop vast zetten met een tie rip of is dit te heet?
 
t_lantinga zei:
Hierdoor blijft de motor na vol gas zo hoog in de toeren hangen dat de koppeling licht aangrijpt, en de auto dus blijft rijden.

Meestal blijft een motor "najanken" als hij te rijk (ja inderdaad te rijk) staat onderin......
De motor armer zetten onderin, en dan ook het stationair lager schroeven kan ook je oplossing zijn....... :)
 
De motor staat op het moment vrij rijk onderin inderdaad.
Ik zal eens proberen om dit wat magerder te zetten.
 
Klopt wel hoor Nismo....

Daarom zitten die tankjes in onze auto's ook in de rubbertjes en dan met clipjes vast......
 
Het probleem is opgelost.
De tank trilde te veel, dus deze heb ik losser gezet.
Er zaten toen haast geen luchtbellen meer in de brandstofleiding.

Verder heb ik ook de brandstofleiding vast gezet, deze trilde ook nogal.
Hierdoor is het probleem helemaal opgelost.

Iedereen bedankt voor de suggesties!
 
Back
Top