luchtfilter buiten kap goed idee?

Kan het helpen als je je luchtfilter buiten je kap zet met vb een verlengstuk???
Qua trekkracht/acceleratie/topspeed...

denk dat het geev verschil maakt, maar gezien het vuil zand en stofzooi denk ik dat je hem beter "binnenboord" kan houden.

Ik rijd met een Picco Integra met een GTP kap erop. Hierbij steekt het luchtfilter (en de motor) uit de kap. Er zit wel een speciale box omheen voor de beperking van het geluid. Deze zorgt ook dat het luchtfilter schoner blijft.
Het is niet echt te merken of je luchtfilter nu buiten de kap zit, of er binnen. Met een touringbody (gewoon dichte body met je motor en luchtfilter erin) rijdt de auto net zo goed. Er zit wel verschil in (downforce), maar dat ligt aan de vorm van de body en niet aan het luchtfilter :wink:

Dirk Jan

Mss is met buizen ofzo wel een idee ?
Zodat ze onder de body naar de motor en luchtfilter toegaan en buiten de body extra luchthappen en zo naar de motor en luchtfilter duwen.Als jullie ongeveer begrijpen wat ik bedoel.

Wahahah, zo makkelijk werkt dat nog niet hoor!

Bij zo'n lage snelheid merk je daar niets van, pas bij snelheden van boven de 200+km/h kun je er misschien wat van merken.
Zoals bij nascar en formule 1.

nitro%201.BMP

dat is wat ik dus bedoelde
merkte idd niet veel verschil maar het ziet wel gaaf vind ik

Je kunt beter gewoon je luchtfilter binnen de body houden. Als je het zo doet als jij, dan heb je namelijk geen constante luchtaanvoer. Als je nu hard gaat rijden, krijgt je carb. veel lucht en met zacht rijden gewoon normaal. Dat geeft een onstabiele loop van de motor en dat is niet echt bevorderlijk.
Bij wedsrijden bijvoorbeeld hebben ze de gaten van de INS-box ook altijd opzij of naar achteren zitten, puur voor een contante luchtaanvoer.

dat is toch het zelfde als hij in de kap zit: rij je rapper gaat er ook meer lucht door de kap en aan de filter
rij je traag heb je ook minder lucht in je kap en filter...
:roll: :hammer:

(denk ik :oops: )

Omdat er een kap op zit is dat effect veel minder. Immers kan de lucht dan niet direct naar het filter 'stromen' Je hebt dus veel minder 'wind' in je kap. Net als dat je met of zonder body rijdt, dat kan je ook merken aan de koeling van de motor. Terwijl je motor meesal wel direct voor een gat zit. Met kap zit je filter dus meer uit de wind en heb je minder last van het effect.

hallo allemaal,

ik rij met een fg marder 1/6 met 22,5 tweetaktmotor.

bij mij komt de luchtfilter langs achter uit de kap.

volgens mij is dit beter zo omdat koude lucht beter is omdat koude lucht veel compacter is (voor de zelfde hoeveelheid lucht zit er in koude lucht meer lucht dan ik warme lucht) :roll:

als je de luchtfilter zoals bij mij dan achter de wagen hangt heb je ook geen of niet zoveel last van de veranderende hoeveelheid lucht die aangezogen zal of kan worden.

bij mij is dit ,om eerlijk te zijn, wel meer gedaan uit plaatsgebrek denk ik.

paai,

jonas

ik denk dat ie dat gedaan heeft om het vuil buiten te houden mocht dat toch in de filter komen dan valt het naar beneden. en wordt het niet verder naar de motor verzonden.

is niet gedaan om meer lucht te krijgen denk ik.............

Je wilt ook dat de lucht zo direct mogelijk de carburateur in komt. Probleem met zo'n lange slang is dat het een (druk)kamer vormt en bij het loslaten van het gas er nog veel lucht over is en de motor op dat moment even raar kan lopen.

Bij een normale auto maak je toch al gaten in de voorraam voor de koeling van de motor, daar zal de luchtfilter ook van mee genieten.

het zou moeten werken, maar ik denk dat je het niet merkt, bij een 1:1 auto is elke 3 graden kouder 1pk

als zoiets zou helpen was 't allang gedaan, 'k denk niet dat 't nut heeft om uberhaupt iets te doen of te veranderen want dan had iemand anders 't al wel 'n keer geprobeerd/gedaan

carson_racertje46 zei:
het zou moeten werken, maar ik denk dat je het niet merkt, bij een 1:1 auto is elke 3 graden kouder 1pk

dus als ik een aluminium buisje om m'n motor heen zou wikkelen om de lucht op te warmen dan gaat m'n motor harder draaien 8)

hilbren zei:
carson_racertje46 zei:

dus als ik een aluminium buisje om m'n motor heen zou wikkelen om de lucht op te warmen dan gaat m'n motor harder draaien 8)

Er staat toch elke 3 graden KOUDER dus ik denk dat je dan een aluminium buisje moet nemen met ijsklonten er omheen dan. Of snap ik het verkeert?

warme mengsels ontbranden toch juist makkelijker, en warme motor draaien lekkerder als motoren die je net hebt gestart

ja maar lucht is compacter als het kouder is dus evenveel verbrandings mogelijkheid maar neemt minder cc in beslag.

dus kun je meer lucht+brandstof verbranden= meer vermogen = snelheild

Back