luchtfilter fg marder

• Topicstarter Topicstarter BMW
  • Startdatum Startdatum
B

BMW

Guest
Hallo, kan iemand mij vertellen of het originele luchtfilter van een marder een zg. nat filter is.
Met andere woorden, kan ik dit filter in de filterolie dompelen, uitknijpen, paar uurtjes laten drogen etc. Evt. met een anti statische hoes.

Alvast dank voor de antwoorden. Groet Wilko (nieuwe marder gebruiker......)

Jep dat is een 'nat fliter' alleen is t originele filter van niet al te beste kwaliteit om in zand te rijden !
Koop een goed filter en je hebt langer plezier van je motor !!
RN en HR filters schijnen de beste te zijn !!
Ik heb nu een HR erop zitten en de motor loopt ook een stuk lekkerder !!

Het standaardfilter van de fg is eigenlijk gewoon RUK te noemen , het filter is te grof en laat zo een hoop troep als nog door.

Je moet eigenlijk een ander filter monteren als je je motor niet wil verzieken , er zijn diverse
goede filters van o.a. : H&R , R&N , K&N .

Bij de diverse bigscale webshops worden ze allemaal aangeboden , tis dus een kwestie van ff uitzoeken wat je wil hebben.

Er is voor het standaard filter ook een RN vervangingsset te krijgen... Deze komt in plaats van het gekartelde foampje (welke niet goed afsluit onderaan!). RN2016 en kost een kleine 15,75...

Een K&N zou ik er in elk geval NIET op zetten... mijn voorkeur gaat uit naar R&N en als je dat te duur vindt kan je een H&R nemen...

R&N: http://www.rntuning.nl
H&R: http://www.pitstop-shop.nl

K&N, & RN ........

bij PKracing in de dord zweren ze bij K&N!

dus had ik maar een K&N gekocht met rev. setje, en later een extra filter erbij gekocht in vorm van een spons die strak over het K&N valt.

HansGSI zei:
K&N, & RN ........ bij PKracing in de dord zweren ze bij K&N!
Kan zijn, maar of je de verkoper bij PK op zijn blauwe ogen moet vertrouwen dat K&N het beste is... Zeker 90% van de mensen die ik ken rijden met RN of HR filtersets... zet je toch aan het denken of niet?

Kan nog wel een paar zaken noemen waar het K&N filter hoog staat aangeschreven... Zijn zaken die wel wat doen met BigScale maar niet echt de kennis ervan hebben (helaas!).

eddie zei:
En waarschijnlijk regelmatig nieuwe cilindersets verkopen aan de rijders die hierin geloven ??

hmz.. :|

filter over filter, moet goed gaan, iedergeval betre dan 1tje :lol:

originele filter is idd rommel, heb me een R&N twiniair aangeschaft(complete set) op aanraden van de mensen hier en ik ben er zéér zéér zéér tevreden over !

makkelijk te de/monteren en makkelijk in onderhoud dankzij die R&N filterreiniger en olie ! en nog zo gek duur ook nog niet !

Ik heb voor K&N gekozen...monteerde ik ook op mijn auto`s en motors,is mooi,makkelijk schoon te maken(itt,die vieze plakkerige spongsbob filters),en je kunt er ook een hoesje omschuiven als je door fijn stof gaat rijden..(ik heb op mijn HPI ook raampies zitten,die het meeste vuil weg houden.)

Da's een verdomd goede reden om een K&N te gebruiken... je gebruikt ze ook op je auto en motor... Ooit wel eens met beiden in de zandbak gereden?

Wellicht moet je de mensen hier (of elders) vragen of ze hun off-road ervaringen met K&N met je willen delen... 9 op de 10 zullen negatief zijn... Maargoed, als jij jouw motor wil toevertrouwen aan een ONTluchtingsfilter wat gemaakt is van een paar laagjes papier, be my guest... Voor on-road misschien afdoende, voor off-road zeer zeker niet...

Daar zeg je wel wat,haha..maar met de auto nog nooit op de crossbaan,maar met de (enduro)motor/quad natuurlijk wel!!(en nee,nog nooit met beide in de zandbak,is gevaarlijk met die kinders erbij!!),en laatst bij mij op de bouw,stond een joekel van een kraan,ook met (joekels van)K&N`s..grappig.
Maar-ja,de fabrikant geeft het altijd mooier weer,dus zoals ik al zei,een stofhoesje erom.

O-ja,ik bedoelde met dat ik dat in mijn auto/motor had,ook niet dat het dan goed is,maar dat ik dat wel grappig vind,dat dat ook in mijn model kan..

Laatst bewerkt:
Ik heb een R&N erop ziten. Het rijd direct beter. Veel meer lucht dan een standaard met extra hoes.

Ik heb gekozen voor een R&N omdat het van spons is en niet van alu. Ik rij nog wel es in de duinen en daar barst het van de kuilen. Mijn rolkooi gaat nogal eens krom en dat maakt voor zo'n filtertje niet uit.. beweegt lekker mee ;)

Goede reden voor een vormloze spongebob luchtfilter!!,ik heb net de K&N gemonteerd,en het lijkt mij dat hij zonder weerstand genoeg lucht kan aanzuigen,en in mijn situatie blijft die lekker schoon(itt,de Marder`s ed.,die de filter volgens mij op een plek hebben zitten waar die erg vuil wordt)

Ik gebruik al 4 jaar K&N op m'n marder .... Nog nooit klachten of problemen gehad , gewoon net als met elk filter voorzorgsmaatregelen nemen en op tijd onderhoud plegen :!:

Nog ff een linkie van dat K&N ook off-road kan: K&N Dirt Bike & Motocross MX XStream Motorcycle Air Filters
Bedoel er niets mee,alleen dat er meer is,als spons filters..

Kom 17 februari maar rijden in de Manege in Haarsteeg! Eens kijken hoe lang dat K&N filtertje van je het vol gaat houden... ik schat dat het in een half uurt (hooguit 45 minuten) wel bekeken is...

Maar zoals ik al eerder zei, fijn blijven gebruiken als je er van overtuigt bent dat het een goed filter is... er zijn volgens mij voldoende redenen en feiten aangedragen die aangetoond hebben dat het niet zo is...

Voor mijn gebruik,denk ik dat de K&N voordoet,ik ga niet in een paardebak rijden,heb al genoeg gelezen wat een pruttel daar ligt,is niet alleen een zooitje voor het luchtfilter,maar voor de hele auto bagger(en daarbij,ik laat mijn auto niet door een ander aan gort rijden,en heb zelf al moeite genoeg dat ding dat laten doen,wat ik wil :-) )

Back