Luchtfilter

• Topicstarter Topicstarter jukky
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nu ook al een verlengstukje van flexibel kunsttof. De filter komt nu voor de helft uit de body vandaan. heb op de body zelf een strip van materiaal wat ik bij het sputen had weggeknipt rechtop voor de filter dat het meeste vuil niet op de filter komt. enige nadeel is wel dat ik m zowiezo elke x moet schonmaken maar de hoeveelheid stof erin valt heel erg mee.

Nu wil ik dit reen beejte hetzelfe doen met een k&n filter maar die worden alleen geleverd met 8mm boring dus voor 1:6 modellen. mijn 1:8 buggy heeft 6 mm boring. Maar mijn vraag was heeft dit een positieve werking op de luchtaanvoer. had net al gekeken met dse filter opme broer zijn auto maar dat gaat prima met hetzelfde flexibele stukje.

nee wijsneus pasqual ik vroeg alleen wat. doe niet zo bijdehand.

Ik doe niet bij de hand. Een K&N filter voor een 1/6 heeft een gat van 30mm ofzo waar die op de Carb schuift. Het filter zelf is net zo groot als de motor in een 1/8 Buggy. Vandaar mijn op merking. Jij heb denk ik hele andere K&N filters op het oog dan dat er bij de Bigscales gebruikt worden.

K&N filter op een 1/10 of 1/8 Nitro is zonde van je geld en zijn ook hele andere dat er op de Bigscales gebruikt worden. Na een paar keer schoonmaken zitten er grote gaten in en laat ie te veel stof door en moet je al weer een nieuwe kopen.

Je kan ook nog even zoeken op het forum er is al genoeg geschreven over de K&N filters op Nitro wagens. Het het advies is en blijft altijd NEE gewoon een goed 2 of 3 laags schuimfilter gebruiken. K&N op een Bigscale is net een iets ander verhaal en zijn 5x zo groot als die voor de Nitro's te koop zijn.

Heb een k&n filter van een vriend geleend. die erop gezet met flexibel stukje ertussen. komt voor de helft boven me body uit net als me gewon filter nu /(is ook voor 1:6 bedoelt)..

Loopt prima. beter dan het vorige filter zelfs. Moest me motor ze3lfs wat rijker zetten en hij gaat nu wel net zo snel maar trekt sneller op. doet het prima dus...

Back