Luchtfoto´s

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Guest, 13 nov 2004.

  1. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Opzich wel grappig wat 50 cm. sneeuw doet qua beeld.

    Voor:
    [​IMG]
    Na:
    [​IMG]

    Voor:
    [​IMG]
    Na:
    [​IMG]
     
  2. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Zo mooooi... Nieuwslezer/presentator/journalist en piloot! Karel van der Graaf zei ooit "Het mooie aan 's winters vliegen vond ik dat beeld van die arreslee in de sneeuw..."

    Nou die arreslee nog ! :wink:
     
  3. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Mooi kruispunt, locatie is Rottum, Friesland.
    Datum 21 maart 2005, begin van de lente. ;)

    [​IMG]
     
  4. Leo C.

    Leo C. Guest

    In de Noordoostpolder moeten de bollen nog in bloei komen. Wie maakt de mooiste plaatjes dit jaar? Voorlopig heb ik alleen nog omgeploegde akker kunnen fotograferen....
    [​IMG]

    Wat kleur geven deze Narcissen in een rotonde in Bant, NOP.
    [​IMG]

    :D
     
  5. Leo C.

    Leo C. Guest

    Molen in Friesland, Rottige Meenthe 03-04-2005
    [​IMG]

    [​IMG]

    :D
     
  6. Leo C.

    Leo C. Guest

    Het heeft wat voeten in de aarde....., maar gelukkig vandaag de eerste min of meer scherpe foto vanaf de heli gemaakt :D

    Vliegvrienden van de club........ :D
    [​IMG]
    [​IMG]

    :D
     
  7. Servowire

    Servowire Guest

  8. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    @servowire
    Waar heb je deze foto's genomen? Lijkt op een club.
    Wat is jouw setup? En heb je water op de lens?
     
  9. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Volgens mij is de lens vies ja..
    Maar verder zijn het mooie foto's..! :D
     
  10. Servowire

    Servowire Guest

    De Club is in Havelte. (groot heideveld... dichtbij de Hunnebedden)

    Idd, er zat een vlek op de lens...waar schijnlijk toch een olliespetter ofzo :( erg jammer. Was niet te zien op de display bij het testten en na de landing....

    Robbe Charter met 40FX motortje. Minolta dImage 2 Megapixel camera op 800x600 Resolutie.

    Volgende keer op hogere resolutie en met de motor uit! zodat het minder trilt.
     
  11. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Trainspotting ;)
     
  12. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Link ontbreekt
     
  13. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Met grote ogen heb ik hier naar zitten kijken. 8O 8O 8O 8O Ongelooflijk,wat mooi.Vlek op de lens of niet..........prachtig!!!!!!!!
    Zo kan je ook kijken of de pannen op je eigen huis wel goed liggen,of dat de goot schoon is.
    Heel erg mooi!!!!!!!!!Complimenten van deze kant.
    gr Marcel.
     
  14. rdalsem

    rdalsem Guest

    Zeer gafe foto's!! :worship:
     
  15. Iedereen maakt mooie luchtfoto's maar zijn er niet een paar mensen die een foto kunnen/willen maken van de inbouw in hun vliegtuig :!:

    En hoe weten jullie wat er op de foto komt. Ik ben aan het experimenteren weweest met een goedkope spycam, maar ik kreeg ons modelvliegveldje er niet eens goed op. Kan ik nu zo slecht mikken :?:

    Een paar van mijn foto's staan op m'n website
    http://home.planet.nl/~spijk382/home_bestanden/frame.htm
    (of gewoon de WWW buton)

    Zijn jullie niet bang voor een crash met een dure camera in het vliegtuig :?:
     
  16. Leo C.

    Leo C. Guest

    Ik gebruik een videoverbinding ( http://www.blackwidowav.com ) om de active video-out functie van de digi-camera (Pentax Optio S5i) te gebruiken. Op de grond kan ik hierdoor tijdens het vliegen in een bril met monitor (Eyetop) zien wat de camera ziet. Moet zeggen dat het uiteindelijk uitstekend werkt.
    Gericht foto´s maken is niet echt eenvoudig en de benodigde spullen (voor een mooie stabiele videoverbinding - alle waar naar z´n geld) niet echt goedkoop., maar het kan wel.

    Foto´s van mijn inbouw kun je zien op http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=352402
    :D
     
  17. WOW :!: Ziet er echt profesioneel uit. die bril aleen kost al meer dan mij hele vliegtuig :? . Ik denk dat ik verloopig nog gewoon moet gokken met afdrukken.

    Ik heb nu wel een FinePix F610 camera. Mischien bouw ik die wel in. (Ik heb m'n camera laten vezekeren tegen schade zouden ze uitbetalen als ik m'n vliegtuig met camera crash ?)

    Ik moet alleen wel een goede ophanging maken ik vlieg n.l met een brandstof kistje. De foto's op m'n webstite zijn gemaakt door in de lucht de motor af te zetten en dan al fotomakend over het veld te vliegen en daarna te landen. Dat is niet echt handig. :D
     
  18. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    @ Laurens

    Ook ik heb de beschikking over een BlackwidowAV systeem, ik gebruik hem echter niet in combinatie met de Eyetop-bril maar met een 8" breedbeeld tft-scherm.

    De meeste foto's, en dan bedoel ik ongeveer 95%, die ik maak maak ik echter nog steeds op de "gok". Als je geheugenkaart van je camera maar groot genoeg is ;) .... op een gegeven moment ga je dan wel ongeveer weten wanneer je moet afdrukken en op welke hoogte enz. Dus is eigenlijk een kwestie van oefenen.
     
  19. Leo C.

    Leo C. Guest

  20. Erpee

    Erpee

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Almelo
    Het is ook leuk als er een paar foto's gepost worden van de installatie waarmee de foto's gemaakt worden. Ik wil zelf ook graag van die pracht foto's maken, maar ik pieker me suf over hoe ik dat allemaal in mijn vliegtuig (een trainer) maak. Het wiel behoeft toch geen 2 keer uitgevonden te worden?
     

Deel Deze Pagina