luchtpomp tbv retracts?

Hallo allen,

Ik ben nu druk bezig met mijn eigen projectje voor edf:
Fairey Delta 1 project (90-110mm edf, COMPOSITE) - Page 10 - RC Groups

Voor retracts heb ik interesse voor de Behotec C36 serie.
Behotec Turbines - Komplettset C36 C36

De site van Behotec is echter erg beperkt en beknopt. Hierdoor heb ik moeite om een fijn hanteerbare compressor te vinden en heb ik moeite om verder benodigde materialen te vinden thv aansturing van het mechaniek. Graag zou ik enkele links tbv compressors en eventueel aanvullen advies voor deze set willen hebben.

mvg!
Erik

Tja, qua luchtpomp/compressor kun je natuurlijk vele kanten op, maar een paar voorbeelden:

- de Robartluchtpomp, klein/licht/makkelijk/maar wel zelf pompen,
- elektrische luchtpomp van Kinzo, makkelijk hanteerbaar net als een akkuboormachine,
- kleine autocompressor wel een aparte 12V akku meezeulen,
- auto startkit, compressor met akku in 1, ook handing om je lader aan te hangen.

Ik gebruikte eerst de Robart luchtpomp maar dat wordt je op den duur wel zat (ik wel althans) nu heb ik een jetstartkist en daar heb ik zo`n kleine autocompressor ingebouwd.
Voor mij idaal maar daar zit ook m`n brandblusser, brandstofpomp, akku en startgas op.

Verder zit bij die set alles erbij wat je nodig hebt behalve een servo voor het bedienen van de klep.

Ik heb voor mijn lucht cilindertjes de kinzo die hierboven genoemd word :) tot 14 of 16 bar standaard al. De auto compressor heb ik ook met accu, maar die geeft zoveel lucht dat ik het moeilijker kan doseren, dus die gebruik ik soms thuis om dingen te testen vanuit een groter lucht reservoir.
Veel plezier.
Ohja mijn kinzo kostte me 19€
Jakko

Bedankt voor de reakties!
Ik kan zelfs de Kinzo pomp op het net niet eens zo makkelijk vinden.
Ga zeker ook even bij de duikboten snuffelen ;-)

Gisteren nog een uur of 2 met google gezocht. Wel een 12V bandenpomp gevonden, maar niet een herlaadbare handpomp. Zal eens een draadje wagen op het duitse forum voor inlichtingen ;)

Thx!
Erik

lastig he om die dingen te vinden, ben gister ook even op zoek geweest voor je maar ook ik kwam niets tegen :-(

:shock:

Wat ben jij van plan????

Ik heb zo`n compressor als deze in m`n jet startkist gebouwd:
startkist1.jpg

Heb de behuizing etc er toen afgesloopt en hem zo in m`n kist gebouwd:
startkist2.jpg

startkist3.jpg

startkist4.jpg

startkist5.jpg

startkist6.jpg

startkist7.jpg

Zo compressor gaat met gemak tot 10 bar en kost maar een eurie of 20.

Laatst bewerkt:
Ziet er wel compact uit!
Dat verloopje op de 2e foto zit toch niet bij de C36 set toch?

Nadeel is dat ik voor edf geen startkist nodig heb, alleen een lader dus een herlaadbare handpomp komt wat handiger uit.
ik zoek nog even verder ;)

Ik heb hetzelfde pompje als Berto hierboven en heb daar een oude 2200mAh 3 cellen lipo met velcro onder bevestigd. De lipo was te zwak om nog mee te vliegen, maar ruim voldoende voor het compressortje dat maar 6A trekt.
Met 1 lading kan ik zeker een keer of 30 het landingsgestel oppompen.

Compressortje was bij conrad te krijgen voor 11 euro ofzo dacht ik. Heeft tijdelijk in aanbieding geweest bij de lidl voor 7 euro.

zie ook hier : [91128] welke-luchtpomp-compressor-gebruiken-jullie

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag eens rondgereden. Bij de gamma kwam ik een 12V compressor als van Bertus tegen voor 15 euro, echter deze gaat tot 18Bar dus ook ruim voldoende. Voor 15 euro van eigenaar gewisseld en thuis meteen de stekker eraf geknipt, een schakelaar aan de ene kant en velcro op de plaats waar eerst de sticker zat (mooi glad plekkie ;) ) 3.5mm stekkers gesoldeerd en een afgeschreven 3s2200 pakket ertegen gewalsd. Draait niet verkeerd! echter de dikke slang is lelijk en twijfel om die er een keer af te slijpen en direkt een verloop te bouten.

Het eerste stapje is er. Nu de C36 in huis halen en pas maken op de pomp.
Heb op de pomp enkel een gat van 10 geboord voor de schakelaar en verder geen mods. Ik ga er voorlopig van uit dat dit een wegwerp artikel is dus bij vervanging ook snel te modden ;)

bedankt allen!

kon zelf geen kleine compressor vinden bij de gamma .
maar heb deze gevonden . werkt op 18v en als je auto band lek is na een dagje vliegen ,zit deze ook zo vol .

101_2665.jpg

en met de vuldruk van 8bar heeft ie geen enkel probleem

De mijne heeft het net begeven tijdens het testen. Gietijzer stuk gebroken, geen reparatie mogelijk. Morgen een nieuwe shoppen......

kon zelf geen kleine compressor vinden bij de gamma .
maar heb deze gevonden . werkt op 18v en als je auto band lek is na een dagje vliegen ,zit deze ook zo vol .

101_2665.jpg

en met de vuldruk van 8bar heeft ie geen enkel probleem
zijn deze nog tekoop in de gamma ? Dat kan ik ook gebruiken voor mijn jet die er aankomt

De mijne heeft het net begeven tijdens het testen. Gietijzer stuk gebroken, geen reparatie mogelijk. Morgen een nieuwe shoppen......
daarom heb ik voor een wat duurdere gekozen , blijft wat langer heel ,aangezien de kwaliteit dan iets beter is . maar ieder besteedt naar de ruimte van zijn eigen portemonai (al vondt ik deze wel wat aan de stevige kant qua prijs )

Ik heb er ook 1 gekocht van de Gamma en heb er 36 euries voor betaald ik dacht dat ik duur uit was maar dat valt dus mee achteraf, wel heb ik hem gelijk geruild omdat de stekker van de travo die pootjes te krom waren door vervoer, dus koop je hem kijk naar de 220 V polen.

Hij bevalt mij prima

Gr Japioooooooo

Ik heb er ook 1 gekocht van de Gamma en heb er 36 euries voor betaald ik dacht dat ik duur uit was maar dat valt dus mee achteraf, wel heb ik hem gelijk geruild omdat de stekker van de travo die pootjes te krom waren door vervoer, dus koop je hem kijk naar de 220 V polen.

Hij bevalt mij prima

Gr Japioooooooo
buiten het feit dat ik mijn eigen compressor heb gemaakt,is het mischien handig om even te kijken bij "rietchle thomas" groot handel ook particulier:

Back