Luchtslangen gezocht

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door salamander, 28 mei 2003.

  1. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Ik ben nu bezig met mijn salamander tip top in orde te maken.
    Omdat de motor vrij ver naar voren ligt en de slangen van de motor door een gat in de vleugel de romp in gaan, moet de slangen een vrij rare knik maken.

    Nu kan ik de gas en brandstof slang vervangen door een stuk benzine slang (van die gele), maar met de lucht heb ik een probleem.
    Hier moet minimaal 10 bar doorheen kunnen en dit houd die benzineslang niet.

    En de lucht eraf laten en er een electric starter erop zetten vind ik niets. Het ziet niet uit en ik vind met lucht starten beter.

    Weten jullie of er toevallig slangen zijn die minimaal 10 bar kunnen hebben en ook nog soepel zijn ???
     
  2. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi,

    Kun je met Festo-slang en koppelingen het probleem
    niet oplossen??
     
  3. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Er zit nu festo slang op, maar als je deze te verbuigt dan knikt hij.
    En met allerlei koppelingen werken vind ik ook niets. Ze kunnen alleen maar voor problemen zorgen. je zet tussen een servo kabel ook geen 10 connectors, dit om storing te verkomen.

    Het enigste waar ik aan dacht is de festo slang warm maken dan kun je hem wel goed buigen. Maar ik weet niet wat ditt aan de sterkte doet van de slang.

    grtz Paul
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Veer in de slang plaatsen?
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als je maar een knikje nodig hebt, 1 90 graden festo connector gebruiken.
    wij gebruiikten die 100-en op het werk en die zijn net zo dicht als de slang zelf, ook met 10 bar er continu op.

    met verhitten en buigen van de slang ga je alleen maar riskeren dat je ergens de slang dunner maakt of intern wat beschadigd ofzo.
    beter niet doen.
     
  6. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    @gerard_nl

    Het probleem oplossen met een 90 graden festo connector is mogelijk. Maar ik vind het persoonlijk niet mooi uitzien als er zo'n festo koppeling net naast je inlaat hangt. En je ziet de motor bij mij zo zitten (salamander). Als het een inbouw was dan zag je er niets van.

    @ron van sommeren

    Ik weet niet of er zo makkelijk aan van die kleine veertjes aan te komen is. Ze moeten dan ook nog genoeg lucht doorlaten. (ligt aan de binnendiameter)



    Ik heb gehoord dat behotec slang heeft die in een festo koppeling past en die soepeler is dan de PP3 van festo. Heeft iemand ervaring met deze slang.


    groeten Paul
     

Deel Deze Pagina