Luidspreker op vol volume: Spitfire mkIX

prop-er

Forum veteraan
Er is geen mooier geluid op aarde dan dat van een 12 cilinder 27 liter RR Merlin blok:

http://media.putfile.com/Spitfire-MK-IX

Gevlogen door de in 1999 verongelukte Mark Hanna.
cMark_Hanna.JPG

http://www.robert-stetter.de/Hahnweide/Mark/mark_hanna.htm

Super natuurlijk :D :D brengt me meteen weer terug naar de flying legends op Duxfort het eenige verschil is; dat er dan een stuk of uhh heel veel spitfire's op een meter of 10 over je heen komen echt super gewoon

groetjes Dennis

Ah ja Duxford... :yes: Ik ga vanavond eens de DVD opzetten met filmmateriaal dat we daar 'geschoten' hebben.

Ik weet nog niet precies hoe maar ik zoek eigenlijk een (flight)stationair Merlin III motorgeluid. Het lijkt me wel een uitdaging om hier een sample van te maken en dan op een of andere manier in te bouwen in de Hurricane. Net zoiets als Arvid met z'n gun sound voor de Corsair.

Een paar maand geleden voor het eerst bewust een merlin horen knallen.
Op het militair vliegveld in brasschaat, daar logeerd momenteel een
Mustang P-51 (old crow), ik dacht na een revisie. Die heeft voor de show eens een loeiharde low pass over het veld gedaan. Ik stond net in deur opening van een metalen hangar. Wat een gekletter.
toch graaf.

Bijzonder mooi gevlogen. Die vent had zijn toestel echt onder controle! Wat een spektakel, prachtig gewoon.

Peter Pankras zei:
yo.. gaaf.. volgens mij is dat van een docu.. weet iemand waar dit filmpje uit komt?

Ik ben geneigd te concluderen dat dit virtueel is....Nep dus!

Gewoon heel knap gemodelleerd en de juiste geluidsfragmenten eronder.

(Iets waar ze in hollywood geen kaas van gegeten hebben...)

Is het ook goed dat ik me installatie op 1/3 zet ipv vol open? Anders kunnen de buren van de buren nog mee genieten en blaas ik geheid mijn subwoofer weer op :| :P

Groeten, Thomas

dat gevoel had ik ook een beetje.
Vooral die flyby.. maar zeer knap gedaan..
Weet iemand waar dit filmpje vandaan komt?

prop-er zei:
Peter Pankras zei:
yo.. gaaf.. volgens mij is dat van een docu.. weet iemand waar dit filmpje uit komt?

Ik ben geneigd te concluderen dat dit virtueel is....Nep dus!

Gewoon heel knap gemodelleerd en de juiste geluidsfragmenten eronder.

(Iets waar ze in hollywood geen kaas van gegeten hebben...)

ja, nou weet ik het weer.
Ben inderdaad een tijdje terug ook al op zij'n site geweest.. Maar dat merlin filpje.. Hij word er al handiger in! ;)
Dat 3e filmpje is jammer van dat muziekje eronder..

Peter

Back