Lunak

• Topicstarter Topicstarter VDA
  • Startdatum Startdatum
V

VDA

Guest
Hallo,

Weet iemand hoe de 3 klappen per vleugel bij de Lunak werken ? :?:
De buitenste zijn natuurlijk de rolroeren en de binnenste de welvingskleppen. Wat doet men met de middelste ? Kan je ze gebruiken om omhoog te zetten ? Als je deze omhoog zet en de welvingskleppen omlaag krijg je een "butterfly" effect, evt. als rem te gebruiken ?
Deze kist heeft geen spoilers .

groet,

VDA :?

Misschien even je onderwerp aanpassen naar:
"Lunak roeraansturing vleugel" dan is het wat duidelijker

Ik ben niet echt meer een zwevert dus misschien gebruik ik een beetje de verkeerde termen.
Worden zulke kleppen niet volledig gemixed??
Dwz met rolroer bewegen ze alle drie, binnenin weinig uitslag buiten veel.
Met flaps(of welvingskleppen) alle drie, binnen veel buiten weinig.
Met rem(of langingskleppen) alleen de binnenste, rest als rolroer

Zoeiets ben ik eens voor een clublid aan het programeren geweest heel werk maar wel een mooi resultaat.

Grz

Mark

met rem de middelste omlaag en de buitenste omhoog, en dan ook nog de buitenste laten werken als rolroer.

Inderdaad binneste zijn flaps middelste welvingskleppen ( deze maar 2 mm op en neer laten gaan, op voor sneller vliegen neer voor langzaam vliegen in een thermiekbel) butterfly zou ik als het volgt doen.
Flaps helemaal omlaag en welvingskleppen 50 % omhoog van wat ze maximaal kunnen dus niet de helft van 2 mm maar van de servo uitslag.
en hoogte roer bij mixen.
Ik zie alleen het nut er niet van in.
Ik heb rolroeren welvingskleppen en spoilers dan valt hij als een baksteen uit de lucht.

Ik stuur trouwens wel met rolroer, en half welfkleppen mee mixen als ik met rolroer stuurt. liefst rolroeren diff instellen 2/3 omhoog en 1/3 omlaag.
En dat bij de welvingskleppen ook, maar dat kan mijn zender helaas niet.
En richtings roer 50 % mee sturen met rolroer, maar dat spreekt voorzich.
met rollen alleen uitzetten.

Back