Lunar Lander 4

Ik ben vandaag als leek ook maar eens begonnen aan de bouw van een multicopter.

Frame: Lunar Lander 4 van quadframe.com met gimbal mount
Motor: RcTimer CF-2822/14 1200kv
Regelaar: Towerpro w12a
Props: GWS HD 8040 drieblad
Accu: 3s2200mah 25c Zippy

Tot hier heb ik de aanbevolen setup van quadframe gevolgd. Gewoon omdat dat mij het makkelijkste leek.

FC wordt een goedkoop bordje: http://www.goodluckbuy.com/free-flight-ff-auto-balance-controller-with-3d-acceleration-sensor.html
Deze schijnt het uit de doos redelijk te doen. Ik heb voor en goedkope oplossing gekozen, omdat er in sneltreinvaart nieuwe FC's worden uitgebracht. Tegen de tijd dat ik een beetje kan vliegen, kijk ik wel naar een bord met iets meer opties.

Vorderingen tot zover:
- frame in elkaar;
- regelaars direct op distribution board gesoldeerd;
- motoren gemonteerd.

Tips en tricks zijn welkom!

IMG_7374.jpg

IMG_7372.jpg

IMG_7371.jpg

En klaar is ie. Omdat ie bij het kleinste beetje gas al de lucht in ging, heb ik om wat gewicht toe te voegen meteen maar de Gimbal gemonteerd.

Vliegklaar gewicht, zonder gimbal en camera, is 784gram.
Met gimbal en JVC Cam is het gewicht 1007gram.

P1020653.jpg

Tis een fijn framepje, mijn kameraad Pieter en ik hebben allebei een lunarlander.

Ben je van plan om hem FPV te vliegen zoals wij? ;)

moet je flightcontrol niet in het midden zitten? zie dat ie wat meer naar de zijkant zit, volgens mij moet ie precies in het midden...;)

Ben je van plan om hem FPV te vliegen zoals wij? ;)

Niet meteen. Eerst leren vliegen ;-)
en daarna een Go Pro of iets vergelijkbaars. Ik had deze eerst gekocht om te kijken of ik het wel leuk zou vinden. Inmiddels heb ik ook een mini frame besteld om binnenshuis een beetje te kunnen oefenen.