"Luxe Probleem"

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
G

Ger Kovacs

Guest
Ik sta voor de winter en heb alleen nog een catalina staan die moet worden afgebouwd, maar heb hier totaal geen zin in :? .
De F86 Sabre vliegt nu goed en de XL Boomie is een makkelijke kist om effe snel te pakken om mee te vliegen.
Waar ik wel zin in heb is om een nieuwe jet te gaan bouwen, een licht gewicht wel te verstaan, van hout, en een schaalmodel.
Welnu welke zal het moeten worden, F15's zijn er al genoeg, F16's zijn niet zo mijn smaak, meer een jet van de jaren 50 eigenlijk, dat spreekt mij wel aan. TSR 2 of de AVRO Arrow of zo.

AvroArrow1.jpg

TSR2_XR219_In_Flight_2.jpg

Ehhh iemand een suggestie :?:

Grtz Ger.

Ger, Ik vind de Hawker Hunter zo'n mooie kist, zo echt Brits ook.
In een heel ver verleden ooit er aan begonnen toen ik deze foto in een blad tegen kwam. Later het project gestopt, maar ooit...

hawker.jpg

Hans Meij zei:
In een heel ver verleden ooit er aan begonnen toen ik deze foto in een blad tegen kwam. Later het project gestopt, maar ooit...

hawker.jpg

Hele mooie kist Hans maaar, heeft toch nog veel weg, wat profiel betreft, van de F86 K die ik heb.
Zoek eigenlijk een kist die nog niet rondvliegt, maar ook een mooi vliegprofiel heeft.

Grtz Ger.

dirk57 zei:
Of "gewoon" de oude, vertrouwde Lockheed F-104 Starfighter

Dirk

De ouwe staf 104 is een mooie kist maar voor mijn capaciteiten te extreem, en er vliegen er al rond, nee dus :wink:

Grtz Ger

Jaap Gaasbeek zei:
Hoi Ger,

Is een ewacs wat voor je hihi, is niet zo erg uit de jaren 50 ma wel heel gaaf toch.

Hoi Jaap.

De ouwe 707 ziet er in z'n basis vorm schitterend uit, maar niet voor mij.
Ik heb maar 1 turbine en wil deze ook gaan gebruiken voor m'n winterproject, of t.z.t. een paar turbo's van jou in bestelling doen :wink:
Maar goed het moet dus een jet worden die ik nog niet heb gezien als model maar er toch zeer jaren 50 uitziet, wordt moeilijk denk ik, maar makkelijk kan altijd nog hé Jaap :wink:

Grtz Ger.

frodo zei:
Een Boulton Paul P111..........

p111jc3.jpg

@Frodo

Kijk en dit is een kwestie van smaak, vind deze jet absoluut niet mooi om te zien, lijkt in mijn ogen een beetje op een submarine. 8O
Maar blijven schieten :wink: alle suggestie's zijn welkom. :idea:

Grtz Ger

Ok, het is meer jaren 60-70, maar toch misschien wat?
a6e.jpg

Hier een lijstje van bekende toestellen (jets en geen jets) uit de jaren 40-50:
Supermarine Spitfire, P-47 Thunderbolt, P-51 Mustang, Mosquito, F-4U Corsair, P-38J Lightning, F-86 Sabre, P-40 WarHawk, FW-190 Focke Wulf, Messerschmitt ME-262, F-6F Hellcat, P-80 Shooting Star, B-25 Mitchell, F-8F Bearcat, Mig-15 Fagot, A1 Skyraider, Macchi M.C.205 Veltro, Gloster Meteor F Mk.8, B-17 Flying Fortress, de Havilland Vampire, MiG-3, B-29 Superfortress, F4F Wildcat, B-24 Liberator, Me-163 Komet

50-60:
MiG-21 Fishbed, F-104 Starfighter, F-8 Crusader, B-52G Stratofortress, CF-105 Avro Arrow, F-106 Delta Dart, F-84F Thunderstreak, MiG-17 Fresco, F-105 ThunderChief, F-100 Super Sabre, J-32 Lansen, F-101 VooDoo, B-58 Hustler, MiG-19 Farmer, J-29 Tunnan, Super Mystere B2, Hawker Hunter, F-102 Delta Dagger

60-70:
Buccaneer, F-4 Phantom II, SR-71 Blackbird, A-7D Corsair II, Hawker Harrier, Mirage F1, A-6 Intruder, U-2 Dragon Lady, J-35 Draken, Avro Vulcan, A-4 Skyhawk, SU-17/22 Fitter, English Electric / BAC Lightning, A-5 Vigilante, Mirage III, XB-70 Valkyrie

Hans Meij zei:

hawker.jpg

Ik wilde hem ook vermelden tot ik zag dat jij dat voor me hebt gedaan :P.
Ik ben al sinds mijn 10e weg van dit vliegtuig, en dat komt vooral door die luchtinlaten bij de vleugels. Echt fantastisch :P.

Hallo Ger

Ben zelf ook aan het rondneuzen naar een ander model maar ik weet (nog) niet wat. Mijn Turbo Twin vliegt welliswaar als en eitje maar een schaalmodel wat simpel te vliegen en te vervoeren is lonkt al tijden. De Hawker Hunter spookt al tijden in mijn hoofd.
Mooie kist die je nagenoeg als model niet veel ziet.
Rechte romp wat de inbouw van de motor en alle andere toeters en bellen simpel maakt.
Lekkere grote vleugel,middendekker,wielen die breed uit elkaar staan.
Airliners.net openen en zie daar modellen in overvloed om na te maken.

Gr, Ronald

Ronald van Aken zei:
Hallo Ger

Ben zelf ook aan het rondneuzen naar een ander model maar ik weet (nog) niet wat. Mijn Turbo Twin vliegt welliswaar als en eitje maar een schaalmodel wat simpel te vliegen en te vervoeren is lonkt al tijden. De Hawker Hunter spookt al tijden in mijn hoofd.
Mooie kist die je nagenoeg als model niet veel ziet.
Rechte romp wat de inbouw van de motor en alle andere toeters en bellen simpel maakt.
Lekkere grote vleugel,middendekker,wielen die breed uit elkaar staan.
Airliners.net openen en zie daar modellen in overvloed om na te maken.

Gr, Ronald

Toch maar een Sukhoi 27 of 35 dan Ronald? vliegt ook erg goed hoor 8)
Wat ik al eerder vermelde Ronald, die hunter heeft wat profiel aangaat al erg veel weg van m'n F86 K.
Keuze zat inderdaad, maar om te kiezen :|

Grtz Ger.

Doe mij maar die Avro Canada Arrow. Mytische vogel en één van de mooiste deltas allertijden.

Stevo

P@T zei:
MIG 21, heeft dienst gedaan eind jaren 50 tot 70.

MiG-21.jpg

Wel apart met deze kleuren. 8)

Vliegt nog steeds rond hoor, zo niet de beste Mig aller tijden, ik heb het model van Ali Machinschy zien vliegen maar was niet zo weg van de kist z'n capaciteiten ondanks dat die gevlogen werd door een crack en de kist werd gecorrigeerd door giro's, niks voor mij dus :wink:

Grtz Ger.

Hoi Ger,

Ik zie me daar een paar mooie kisten voorbij komen enne wat schreef je hier je wou een paar turbinu`s bij mij in bestelling zetten ?? je bent de zoveelste al hihi.

Lijkt me beter eerst maar eens deze aan de loop te krijgen en dan zien we wel verder.

Back