"Luxe Probleem"

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
wat denk je van een swallow net als die van de gebroeders van der Vecht
die is ook houtbouw. maar dan iets vergroten voor jou turbine

hoi ger

hier nog een lijstje met old timers

BAC Jet Provost Mk3
- BAC Jet Provost Mk4
- BAC Jet Provost Mk5
- BAC Strikemaster
- DH Vampire
- DH Venom
- DH sea Vixen
- EE Canberra
- Folland Gnat
- Gloucester Meteor
- Hawker Hunter
- Canadair T33
- Canadair F86
- MiG 15 UTI
- MiG 17
- Aero L29 Delfin
- Aero L39 Albatross
- Soko Galeb G2

maar ik denk dat je ook een model moet zoeken waar genoeg tekeningen,info en foto`s van te vinden zijn dus kijk even hier

http://www.airwar.ru/other/drawe.html
erg veel tekeningen met doorsnede`s enz.

hier zit ech wel wat tussen hoor

grt
michel

butler zei:
wat denk je van een swallow net als die van de gebroeders van der Vecht
die is ook houtbouw. maar dan iets vergroten voor jou turbine

Prachtige kist, maaaar daar vliegt er al 1 van rond, en ik zocht nu juist iets unieks.

Grtz Ger.

Kep dit ook altijd een mooie kist gevonden, ook het vliegbeeld is schitterend en volgens mij niet kritisch om te vliegen, zegt m'n gevoel tenminste.
Vooral de dubbele delta vorm spreekt mij erg aan.

drakenair%255fdisp512.jpg

Voor de leken onder ons, de J35 Draken van SAAB.

En dan uiteraard de Zweedse uitvoering.

Blijft moeilijk allemaal :?

Grtz Ger.

ger,

van de saab draken heb ik ook tekeningen met doorsnede`s
zeer apart vliegbeeld is ook een kit van te krijgen.
hoor het wel

groeten[/img]

jetpower zei:
hij is hier verkrijgbaar ger
http://www.jet-team-liebetrau.de/

latersssssssssssssss

Vind het lullig om te zeggen maar de schaal 1:6,9 is iets te klein en de 1:5 is net weer te groot, ik dacht aan een spanwijdte van 1,60 en een romplengte van 2,6 meter.
Daar is de turbine die heb uitermate geknipt voor.

Ronald van Aken zei:
Heb even dat Saab filmpje bekeken op die site van Liebetrau.
Snelle bak net als de landing.Ging bijna verkeerd want kwam te hard neer.

Een vliegmaatje van me heeft dezelfde mirage als iemand anders, maar als je de vliegerij van de verschillende piloten ziet en vergelijkt maakt dat toch vaak een wereld van verschil, m.a.w. ik heb een goed gevoel bij die SAAB Draken, ik diverse delta's gehad (grote en kleine) en kon hier redelijk mee overweg. :wink:
Ja, dat filmpje zegt volgens mij ook niet alles.

Grtz Ger.

Normaal kan je een delta zeer langzaam maken.
Maar dan moet je de neus ook omhoog brengen. Maar deze saab draken heeft niet zo hoge landings-gestel poten.

Ben je dan niet bang, dat als je hem langzaam maakt, dat de staart van het model dan als eerste aan de grond komt?
Daarom heeft het origineel volgens mij ook een extra wieltje dat in de staart zit

SAAB%2035OE%20Draken.jpg

@Salamander

Juist die mogelijkheid om de pitch vrij stijl te zetten tijdens de landing vind ik geweldig bij een delta want dan moet je op de motor de daal of stijg snelheid regelen, vond en vindt ik geweldig, geeft denk ik meer voldoening, om dit te beheersen, dan een "gewone" kist.

Kortom, nee ik ben niet bang, (oppassen dat ik naast m'n schoenen ga lopen :oops: )

Grtz Ger.

Ger Kovacs zei:
....Juist die mogelijkheid om de pitch vrij stijl te zetten tijdens de landing vind ik geweldig bij een delta want dan moet je op de motor de daal of stijg snelheid regelen......
Als je gaat landen dan regel je de daalsnelheid altijd met het gas. Dat is zo met alle vliegtuigen.
Oké, heel veel modelvliegers doen het niet, die gebruiken het hoogteroer. Daarom zie je ook zo veel landingen die niet echt netjes verlopen. Als een verkeersvlieger zijn Boeing op de modelvlieger manier zou landen zouden er op z'n minst veel misselijke passagiers zijn. :roll:

Ha Ger, misschien is dit een mooi moment om een grote F3A-X bak te bouwen :lol: (geintje).

Grt.

Alexzzz zei:
Ha Ger, misschien is dit een mooi moment om een grote F3A-X bak te bouwen :lol: (geintje).

Grt.

Heee Alex.

Ik heb al een grote extra en een ultimate gehad, hiermee flink airobatic's geoefend, +/- 2 jaar mee rondgevlogen, en toen m'n grenzen weer ietsje ruimer gesteld.

Ik draai nu zo'n 12 jaar mee in de vliegerij, vrij intensief wat betreft de diverse "soorten" kisten inclus heli, maar die heb ik 5 jaar terug al de deur gewezen (volgens mij nog duurder dan jet's)

De grootste kist die ik heb gehad was een TC cub van 2,80, ook veel lol mee gehad, maar ja ik ben geloof ik niet lang tevreden met een kist, zijn de kinderziekten eruit en heb ik er +/- 2 a 3 jaartjes mee rondgefladderd dan wordt het weer tijd voor nieuwe uitdaging :wink:

Maar ja een F3A X met een turboprop, misschien 8)

Grtz Ger.

Een jet die totaal ondergewaardeerd is in de Nederlandse historie is de Morane Saulnier MS760 Paris II.
Het is een tweemot jettrainer die vele jaren bij de toenmalige RLS (nu KLS) dienst heeft gedaan.
Het is helaas geen fighter dus wat minder "pizzassss".
Ik heb destijds als 20 jarige in het Nederlandse luchtruim er leuk mee rondgebold.... Het was een fors underpowered kist, maar vloog erg fijn, tenminste dat vond ik toen. We zijn er met oa mee naar Z-Frankrijk gevlogen, ook tussen de Pyreneeen door, schitterend.......
http://frenchnavy.free.fr/aircraft/paris/paris.htm staat wat info en met koekelen met de naam zie je nog meer sites.
Ik denk er wel eens stiekum aan die te maken, maar zo'n model via oermallen etc maken, nee, daar begin ik niet aan.....

Misschien een Fouga Magister?

Pas dit jaar hier in België volledig uit dienst gehaald, bestond reeds vanaf 1954.

Echt wel een mooie kist met een zeer kenmerkend uiterlijk (V-staart-.

be005182 zei:
Mirage 4000. Heeeeel mooi.Twee motorige Delta. En Canard. Plan te bekomen bij Traplet publications.
Jacques
België

Prachtige kist, maaaaar veeels te nieuw. :wink:

Grtz Ger.

Airo zei:
Misschien een Fouga Magister?

Pas dit jaar hier in België volledig uit dienst gehaald, bestond reeds vanaf 1954.

Echt wel een mooie kist met een zeer kenmerkend uiterlijk (V-staart-.

Mooie kist, prachtig vliegbeeld, zeker de grote van 2 en een halve meter span, maaaaar te gewoontjes, en zijn er al van in model, zoek juist iets aparts. :|

Grtz Ger.

Back