"Luxe Probleem"

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Richard Branderhorst zei:
Een jet die totaal ondergewaardeerd is in de Nederlandse historie is de Morane Saulnier MS760 Paris II.
Het is een tweemot jettrainer die vele jaren bij de toenmalige RLS (nu KLS) dienst heeft gedaan.
Het is helaas geen fighter dus wat minder "pizzassss".
Ik heb destijds als 20 jarige in het Nederlandse luchtruim er leuk mee rondgebold.... Het was een fors underpowered kist, maar vloog erg fijn, tenminste dat vond ik toen. We zijn er met oa mee naar Z-Frankrijk gevlogen, ook tussen de Pyreneeen door, schitterend.......
http://frenchnavy.free.fr/aircraft/paris/paris.htm staat wat info en met koekelen met de naam zie je nog meer sites.
Ik denk er wel eens stiekum aan die te maken, maar zo'n model via oermallen etc maken, nee, daar begin ik niet aan.....

Begrijp je helemaal Richard, jeugd sentiment, ik heb m'n diensttijd bij 334 doorgebracht op de F27's in Soesterberg '81, blijf je toch steeds weer aan terugdenken, veel buitenlandse trippie's gemaakt en dat als dienstplichtig soldaat :D .
Dus ehhhh een hele mooie schaal kist van minstens 3,5 meter met uiteraard 2 turboprop's en de schaal onderstelpootjes, zucht :roll: ja dat is mijn ultieme wens.

Grtz Ger.

50 a 60er jaren.

Buccaneer%20S.2B%20'E'%20Take%20offxx.jpg

Is misschien wel iets.

Hey Ger, als je dan tóch aan iets vintage denkt, misschien dan wel de classic Vampire? Conventionele bouw, goede vlieger, geen ingewikkelde retracts:
Lvam1.jpg

...en met genoeg leuke/zichtbare kleuren!
10-A79-876-restored-vampire.jpg

Groetjes,
Gerald

@Gerald.

Dit is nu mijn probleem :? er is zoveel mooi's gemaakt en heeft ook gevlogen, het wordt steeds moeilijker om een definitive keuze te maken.
Hopelijk kom ik er binnekort uit want mijn handen jeuken (zit geen bouwstof aan) en krijg al ontwennings :wink: verschijnselen :roll:

Ook interesse om eens mee te gaan naar Helchteren binnenkort :?:

Zie je, Ger.

Ook interesse om eens mee te gaan naar Helchteren binnenkort

Lijkt me leuk, echter komende weken weer heel druk voor werk, veel weg......keuzes!?! Daarnaast zit de F15 weer in de mottenballen en de F16 motor moet nog een nieuw waaiertje hebben.

Ik snap je probleem wel vwb keuze model, ook ik zoek iets aparts/unieks wat nog niet iedereen heefd als volgend schaal project maar alles is al zo´n beetje gebouwd.....

Groet,
Gerald

Dit soort kisten lijken me gaaf als model:
F-106
f106aaw9.jpg

RF-101
rf101cbc5.jpg

of een F-102
tf102adeltadaggernh6.jpg

Maar als je nog een extra turbine hebt liggen is dit wel uniek:
een Il-28
il28rqh6.jpg

Maar als je echt uniek zou willen zijn (en waarschijnlijk heel goed moet kunnen vliegen), is een X-24 natuurlijk erg leuk.
x24ahr8.jpg

Hoi Ger,

Misschien een idee om opnieuw een Lightning te bouwen, als eerbetoon aan je P-38 ,
maar dan de JET natuurlijk
hier vind je evt wat meer info.

img0022.jpg
[/url]

Hoi Erik.

Jij maakt het nog moeilijker dan het al is, ben ik net een beetje info aan het bij elkaar struinen over de J35 Draken, kom jij weer met mooie plaatjes van de English Electric Lightning :roll:
Inmiddels al wat hout verzameld, nu nog de beslissing nemen :?

Tot Ziens Ger.

hallo,

'k heb het draadje eens doorgelezen, heb zelf geen plaatjes gezocht, maar wat denk je van deze : heb dit model nog niet tegengekomen ofwel heb ik erover gekeken : General Dynamics F111, veel controverse rond geweest (de ontwikkelingskosten liepen de spuigaten uit, was initieel zowel voor Navy als Airforce ontwikkeld, maar uiteindelijk enkel USAF -> de F111F en F111E respectievelijk gestationeerd in GB in Lakenheath en Upper Heyford, en in de jaren 80 berucht door bombardement op Libië ! Ooit live aan het werk gezien begin jaren 90 op een airshow in Ursel (B) Ongelooflijk gebulder (veel te dichtbij eigenlijk ;-) )
Prachtig vliegbeeld door variabele vleugels, beetje gelijkend op een Tornado(is dit een mogelijkheid in een model ? nog niets gezien in dit genre!) waarschijnlijk een eitje in de landing bij volledige span ! Zwart onderaan en 'Vietnam' style camo boven-> mooi toch ?

andere 'swingwings' : Grumman F14 Tomcat (high vis. mooie kleurenschema's)
of iets heel origineel : Mirage G

grtz,
bird

jetpropdlx zei:
Hoi Ger,

Misschien een idee om opnieuw een Lightning te bouwen, als eerbetoon aan je P-38 ,
maar dan de JET natuurlijk
hier vind je evt wat meer info.

img0022.jpg
[/url]

Ger Kovacs zei:
Hoi Erik.

Jij maakt het nog moeilijker dan het al is, ben ik net een beetje info aan het bij elkaar struinen over de J35 Draken, kom jij weer met mooie plaatjes van de English Electric Lightning :roll:
Inmiddels al wat hout verzameld, nu nog de beslissing nemen :?

Tot Ziens Ger.

pieteralje zei:
English Electric Lightning? wordt door Mick Reeves uitgebracht.

9ZE_lightning.jpg

41E_cplight.jpg

bouw verslag

Website (helaas doet zijn pagina het nu even niet?)

berichtje gemist? ;-)

@ Nee Peter ik had je posting niet gemist hoor, ik ben reuze benieuwd naar wat er zoal de revue passeert.
Ik was namelijk niet eens op de hoogte van het bestaan van die 2 russische kisten die Myasischev M-17: en die Lavochkin La-250.
( :oops: dacht dat ik dat wel was).

PS die M17 heeft toch wel iets (veel) weg van de Boomerang fun kist, en die heb ik al, maar die LA250 ziet er ook wel aantrekkelijk uit.

Ik heb inmiddels kontact met iemand uit Ossieland (nee, niet de voormalige DDR) die wat 'bauplane' heeft liggen van de SAAB J35 Draken, hij zou ze kopieeren en ze mij "zu mailen" kijken of ik hiermee uit de voeten kan, omschalen lukt mij nog wel (Multicopy service) maar de kunst van CAD tekenen ben ik totaal onmachtig, helaas.

Grtz Ger.

he Ger,

wist je trouwens dat die Saab draken ook wordt aangeboden als bouwkit? ik heb hem een paar keer voorbij zien komen, dat die 2e hands wordt aangeboden. bv op modelbouwwinkels. gaat dan om een GFK romp.

pieteralje zei:
he Ger,

wist je trouwens dat die Saab draken ook wordt aangeboden als bouwkit? ik heb hem een paar keer voorbij zien komen, dat die 2e hands wordt aangeboden. bv op modelbouwwinkels. gaat dan om een GFK romp.

Ja wist ik al er is een 1/6,9 en een1/5 versie van, als ik hem ga bouwen wordt ie 1/6.
Word geen GFK kist, de kist die ik van plan ben om te gaan maken zal geheel houtbouw worden, gezien dat dit aanzienlijk lichter uitvalt als epoxy, o.a. gezien van de piloten die voor Frank turbine's vliegen met de 2,5 meter span F15 en de Gulfstream/Sukhoi.

Grtz Ger.

Back