G
Ger Kovacs
Guest
Richard Branderhorst zei:Een jet die totaal ondergewaardeerd is in de Nederlandse historie is de Morane Saulnier MS760 Paris II.
Het is een tweemot jettrainer die vele jaren bij de toenmalige RLS (nu KLS) dienst heeft gedaan.
Het is helaas geen fighter dus wat minder "pizzassss".
Ik heb destijds als 20 jarige in het Nederlandse luchtruim er leuk mee rondgebold.... Het was een fors underpowered kist, maar vloog erg fijn, tenminste dat vond ik toen. We zijn er met oa mee naar Z-Frankrijk gevlogen, ook tussen de Pyreneeen door, schitterend.......
http://frenchnavy.free.fr/aircraft/paris/paris.htm staat wat info en met koekelen met de naam zie je nog meer sites.
Ik denk er wel eens stiekum aan die te maken, maar zo'n model via oermallen etc maken, nee, daar begin ik niet aan.....
Begrijp je helemaal Richard, jeugd sentiment, ik heb m'n diensttijd bij 334 doorgebracht op de F27's in Soesterberg '81, blijf je toch steeds weer aan terugdenken, veel buitenlandse trippie's gemaakt en dat als dienstplichtig soldaat

Dus ehhhh een hele mooie schaal kist van minstens 3,5 meter met uiteraard 2 turboprop's en de schaal onderstelpootjes, zucht :roll: ja dat is mijn ultieme wens.
Grtz Ger.