LX A-10 Warthog bouwen

Discussie in 'EDF forum' gestart door tank532, 30 jul 2012.

  1. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Heren ik ben begonnen met een twin 70mm LX (Lanxiang) A-10 Warthog.
    Ik heb hem in Duitsland als airframe only beteld en doe er zelf een Wemotec/HET setup in.

    De doos: deze is aardig groot en alles zat zeer netjes verpakt. Tot nu toe ben ik nog geen ontbrekende onderdelen tegen gekomen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Retracts getest en werken allemaal.
    [​IMG]


    Er is wel aardig wat schuur en plamuurwerk nodig als je hem een beetje netjes wilt hebben.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rookbom:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Functies:
    Throttle
    3 Servoless retracts met veering en stuurbaar neuswiel
    Elevators
    Ailerons
    Flaps
    Rudders
    LED verlichting
    Rookbom
    Schietstoel
    Cockpit functie voor openen en sluiten (servoless rotary system net als de retracts)

    Binnenkort meer hierover.

    Groeten, Mickael


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ben begonnen met het aanbrengen van zelfklevende rivetjes, ik heb ruim 2000 stuks te gaan dus dat is weer een fijn klusje...

    [​IMG]
     
  3. Yihaaa

    Yihaaa

    Lid geworden:
    15 apr 2011
    Berichten:
    141
    Respect!
    Ik hoop voor je met zoveel werk dat je er dan lang van mag genieten.

    Heb zelf ook een A-10 EDF....wel een kleinere namelijk 35mm van SkyAngel
     
  4. Sprezlaus

    Sprezlaus

    Lid geworden:
    21 feb 2012
    Berichten:
    26
    Schietstoel en rookbom zijn een leuke toevoeging, succes met de afwerking!
     
  5. MeX101

    MeX101 Guest

    Erg mooi toestel de A10! Zijn er al vordringen van de bouw?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2012
  6. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Er zijn al wat vorderingen al gaat het minder snel dan dat ik zou willen ivm gebrek aan tijd ed. Maar ik zal deze week nog wat fotos proberen te posten.

    Momenteel heb ik vooral wat issues met de BEC schakeling voor dit geheel en ook met de elco buffers voor de ESC's.
    Zie topic http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=160376

    Gr. Mickael


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ik ben momenteel bezig met interne verstevigingen zoals carbon, glasvezeltape, epoxy en depron schotten. Hier alvast een paar snelle picas:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Hier zie je dat het krap wordt met de ESC's zeker als je daar nog elcos voor wilt zetten...[​IMG]
     
  8. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Dit is een. Voorlopig schema maar moet eea gaan veranderen ivm BEC's ed... [​IMG]
     
  9. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ik heb de ophanging van de retracts verstevigd en voor extra stabiliteit aan de bovenkant een kunststof sheet aangebracht...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb ook wat sensoren gescratched:
    [​IMG]
    Deze komen ook op de staart en voor op de wingtips heb ik ook al wat .
     
  11. MeX101

    MeX101 Guest

    Doe je netjes maar appart dat er standaard niets van een versteveging in de romp zit? Het landingsgestel is altijd een zwak punt bij de grotere jets had ik begrepen zooo jammer dat dit soort jets niet kunnen opstijgen en landen op de ondergrond waar ik vlieg. Welke edfs komen er dan in want dat is best een flinke regelaar volgens mij?
     
  12. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Landingsgestel is idd een zwak punt. Voorlopig ga ik de originele gebruiken met een paar aanpassingen en anders ga ik een metalen ESR set erin doen als het niet bevalt.
    De romp kent weinig verstevigingen idd, als je hem gewoon stock opbouwt is het geen stevig geheel en komt nooit goed uit een crash, ik hoop met de verstevigingen een eventuele crash iets beter te overleven, uitdaging is wel on het gewicht in de gaten te houden dus dat wordt spannend...

    De motoren staan in bestelling bij Wemotec. Het zijn 2x 70mm Minifan Pro met HET 2W25 motoren en die setup trekt pieken tot 80A dus ben safe gaan zitten met de regelaars zodat ik in de toekomst evt. kan upgraden naar 8 of 10 blads voor een toffere sound.

    Gr. Mickael
     
  13. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb de F-35 van ze en die is op het moment buiten werking door problemen met het landing gestel,.
    De twee zwakke punten zijn de plastieken arm die het landing gestel aansturen en de servo zelf,. heb drie nieuwe mg servo's besteld die sterker zijn en ben bezig de plasieken armen te vervangen voor metalen.
    Als je de landing gestel deuren gaat gebruiken zorg dat de veertjes op de scharnieren goed vrij lopen en dat ze zelf de deur open drukken anders kunnen de wielen er aan blijven hangen en breekt de boel af,. dat was bij mij het geval na een vlucht of 12.
    Ik heb 3 A-10 gehad door de jaren en het is echt een waanzinnig mooi toestel wat heel makkelijk te besturen is,.
    Ga de bouw hier ook volgen gezien deze kist hoog op m,n verlanglijstjes staat :D
     
  14. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Heb de vleugel even verstevigd met carbon...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. MeX101

    MeX101 Guest

    Die gaan niet breken zo te zien :smile:

    Toen ik gebruikers naam t800 zag moest ik aan deze scene denken (blijft toch wel de vetste scene van de hele film)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ja dat is wel een tof stukje ja!
     
  17. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    ter inspiratie:

    [​IMG]
     
  18. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Mooi fototje!
     
  19. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Lx a-10

    Hoi Mickael,

    Echt een fantastisch model om te zien maar zeker ook om te vliegen.
    Afgelopen 3 jaar heb ik vele tientallen mogen maken met mij A-10 van Hobbyking. Dit jaar heb ik deze voorien van nieuwe motoren zodat ik op 4S kon vliegen. Eindelijk was de snelheid nu dan ook wat het behoorde te zijn. Ook de ingebouwde retracts waren een grote verbetering.

    Helaas heb ik er maar 3 vluchten mee mogen maken omdat de vleugel brak.
    De carbon spar was onvoldoende verlijmd.
    De kist kwam vol op de harde klei terecht en was volledig versplinterd.
    Aangezien deze niet meer wordt verkocht rest mij niets anders dan over te stappen naar een grotere en duurdere maar vooral ook mooiere A-10.

    Nog even sparen en dan ga ik hem bestellen. Ik hoop er nog deze zomer mee te gaan vliegen. Ik volg dit draadje dan ook trouw. Voor de setup zal ik echter voor de standaard gaan.

    Mag ik weten waar jij deze besteld hebt aangezien ik hem alleen gezien heb bij ready2fly.ch.

    gr,
    Frans
     
  20. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Hoi Frans, ik heb hem in Duitsland gekocht als airframe only incl retracts voor € 160,-. Weet zo ff de naam van de site niet meer, maar ze verkopen de stock versie met motoren daar niet omdat ze er niet achter staan...
     

Deel Deze Pagina