m-chassis alu knuckle arm hulp

• Topicstarter Topicstarter gerben1995
  • Startdatum Startdatum
G

gerben1995

Guest
hallo,

ik heb vandaag mijn aluminium knuckle arm gaan halen maar ik krijg uit de plastiek knuckle arm de as er niet uit. waar ik het vijsje op moet draaien voor men wiel vast te maken. kunnen jullie soms helpen?

alvast bedankt

kerel, bedoel je met 'knuckle arm" misschien de dogbone, driveshaft, ..?

Kijk eens even na in je Tamiya-manual welke benaming op de betreffende montageafbeelding in de linkerkant staat bij het betreffende onderdeel.

Ik denk te mogen afleiden dat je het hebt over de Rear-upright en dat je daar de achteras niet uitkrijgt (of gaat het om de voorste?)
Die asjes zitten vervat in de upright middels bearings (wiellagers of plastic busjes).
Die willen inderdaad wel eens vast zitten maar met een tikje van een hamer bvb moeten ze eruit komen. Geef een tik op het as-uiteinde waar je normaal gezien de wielmoeren op draait.

Kom je er daarmee uit?

3RM04M-02LBhr.jpg
kerel, bedoel je met 'knuckle arm" misschien de dogbone, driveshaft, ..?

Kijk eens even na in je Tamiya-manual welke benaming op de betreffende montageafbeelding in de linkerkant staat bij het betreffende onderdeel.

Ik denk te mogen afleiden dat je het hebt over de Rear-upright en dat je daar de achteras niet uitkrijgt (of gaat het om de voorste?)
Die asjes zitten vervat in de upright middels bearings (wiellagers of plastic busjes).
Die willen inderdaad wel eens vast zitten maar met een tikje van een hamer bvb moeten ze eruit komen. Geef een tik op het as-uiteinde waar je normaal gezien de wielmoeren op draait.

Kom je er daarmee uit?
hm.. half. het gaat om de voorste waar de schroef in zit waar je de velg op zet. bekijk bijgevoegde foto.

je hebt het dus over de voorste uprights

zoals hoger beschreven, met een tikje van een zwaar voorwerp, hamer zou het asje eruit moeten komen. Zou best kunnen dat er iets scheelt aan de plastic lager of kogellager waarmee de as vervat zit in de upright.

graag gedaan, Gerben.

By the way, als je soms mocht interesse hebben in eens samen te rijden. Ik heb zelf ook een mini en woon in Dworp.
Ik neem met m'n mini soms deel aan wedstrijden van de Belgische Tamiya-cup. Meer info vind je op TamiyaCup

sluu en misschien tot ziens

Back