M-chassis cva schokdempers

Hallo,

Ik rij nu een tijdje met een M05 en heb momenteel cva schokdempers gemonteerd met de korte veren 53333
Buiten dat ze iets sneller lekken dan de TRF vallen ze goed mee

Ik zie op verschillende setup sheets bij de trf schokdempers bovenaan urethane bushings gemonteerd art. 53577.
Kan iemand me zeggen waarvoor deze dienen?

Wat bij me opvalt is wanneer ik de olie ververs, de olie afdichtkapjes tamiya 50600 normaal een kuiltje hebben maar dat soms ingedeukt naar boven is. Waarschijnlijk gebeurt dit als ze lekken en er minder olie in de zuiger zit.

Vangen die urethane bushings dit op? En als ze een nuttige functie hebben, passen deze ook bij de cva schokdempers?

Alvast bedankt

Beste Raf77,

Dit zijn een soort sponjes die zorgen dat het afdichtkapje (bladder) wat tegendruk heeft. Met dit sponsje heb je meer rebound. Dit wil zeggen dat wanneer je de zuigerstang helemaal indrukt, hij sneller en verder naar buitenkomt dan zonder sponsje. De pro onroad mannen als Jilles Groskamp etc. zijn altijd op zoek naar zo min mogelijk rebound, dus rijden nooit met sponsjes. Ze boren zelfs gaatjes in de shock caps zodat de opgesloten lucht achter het afdichtkapje weg kan.

sliCxsIZ3v4[/media] RC Pro Tips with Jilles Groskamp - Part 1 - YouTube hier kan je precies zien hoe je de TRF dempers het beste kunt bouwen.

Groeten,

Robbert

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Raf77,

Dit zijn een soort sponjes die zorgen dat het afdichtkapje (bladder) wat tegendruk heeft. Met dit sponsje heb je meer rebound. Dit wil zeggen dat wanneer je de zuigerstang helemaal indrukt, hij sneller en verder naar buitenkomt dan zonder sponsje. De pro onroad mannen als Jilles Groskamp etc. zijn altijd op zoek naar zo min mogelijk rebound, dus rijden nooit met sponsjes. Ze boren zelfs gaatjes in de shock caps zodat de opgesloten lucht achter het afdichtkapje weg kan.

sliCxsIZ3v4[/media] RC Pro Tips with Jilles Groskamp - Part 1 - YouTube hier kan je precies zien hoe je de TRF dempers het beste kunt bouwen.

Groeten,

Robbert

Thanks voor de link en de info, is me duidelijk nu

Laatst bewerkt door een moderator:
Back