m chassis kenners gevraagd?

Kan er van een m03 met vooraandrijving makkelijk een achteraandrijving worden zoals de m02 of m04 ? vooraan zou dan enkel de motor eruitmoeten en de tandwieltjes, en achteraan zou het motorgedeelte komen? waarschijnlijk zijn er die gaan zeggen ,koop beter direct een nieuw chassis. Maar ik zou het willen weten uit curieusiteit en voor het eventueel zelf te doen, om mij bezig te kunnen houden

RWD M03 CONVERSION

Dit is 1 van de vele hits op google,is blijkbaar al vaak gedaan en makkelijker dan je zou denken.
Als ik het goed begrijp wordt de auto dus gewoon omgedraaid,polariteit van de motor gewisseld dat deze dus de andere kant op draait,achterwielen (die voorwielen zijn geworden dan) krijgen sturing.
Succes

Ik heb vanmiddag de "reserve" M03 deze conversie gegeven en moet zeggen dat het zeker niet verkeerd rijdt.
Wat ik wel nog moet gaan aanpassen is de stuurservo omdraaien want ik heb m dus in zijn geheel in het chassis weggewerkt en zo dus de stuurinrichting moest veranderen met opstaande stuurstangen.
Ik zal morgen en foto's maken van het syteem zoals ik het nu heb en nadat ik het heb aangepast.

Gr,
Patrick

20fps3.jpg

2m4vtop.jpg

vqs3m1.jpg

t9ejib.jpg

Helaas geen tijd gehad om het aan te passen maar zoals beloofd in ieder geval de foto´s van de huidige conversie.
Mocht ik nog tijd vinden dit weekend pas ik de stuurservo en stuurinrichting alsnog aan.

In navolging van de eerste poging nu de eindversie in beeld gebracht.

Eerst dus het gedeelte vrijgemaakt in het achterste gedeelte van het chassis zodat de servo zijn werk kan doen.
kbrgwk.jpg

De servo geplaats en vastgezet van onderuit d.m.v. gaatjes in de bodem boren zodat je er met een schroevendraaier bijkomt.
2cnbh2w.jpg

Shockmount van een TT-01 vastgezet bovenop het chassis i.v.m. te weinig ruimte om de originele shocks te plaatsen. hiervoor dus ook gewoon 1/10 shocks gebruikt met een spacer,ik heb ze wel ondersteboven gemonteerd.
Ook hier weer het ruimtegebrekverhaaltje. :P
33e51k3.jpg

Hier dan het eindresultaat van de fatsoenlijke stuurinrichting zonder speling. :P
2wbyg47.jpg

Was leuk om te bouwen en dankzij Rene afgelopen zondag weer een nieuw idee opgedaan voor de M03 dus ik mag weer gaan zoeken naar wat oude barrels. :P

Gr,
Patrick

Back