M. Easystar wil niet de lucht in..

• Topicstarter Topicstarter rcfr3ak
  • Startdatum Startdatum
Hoi Joost,

Ga iemand zoeken die jou kan begeleiden met het vliegen, dit is allemaal niet nodig !!

En jammer voor het toestel, dat krijgt onnodig op zijn donder !

Groetjes Martin

Ga eens op een zondagmiddag, dan is het doorgaans het drukst, bij een vliegclub kijken. Neem je spullen mee en vraag ze het hemd van het lijf. Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland en België:
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen, veel nuttige tips

Ter leringhe ende vermaek, oftewel: humor is lachen om een ander
icon_twisted.gif

Modelbouwblunders en ander ongerief
wall.gif

Je zult ook nog erg fundamentele vragen hebben. Lees eens door de modelvliegFAQ's, bij voorbaat al veel antwoorden op vragen waarvan je nog niet weet dat je ze hebt:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl

jaaa :)
Maarja valt allemaal te maken en ik ben blij dat ik nu toch weet dat het wel aan mij lag en dus niet aan de accu of wat ;)
Ik denk dat ik gewoon het motortje aan moet laten en niet uitzetten, want het gebeurt juist als ik hem uitzet :P

Mvg. J

Zoals hierboven al te vaak is aangegeven, ga naar een vliegclub. Als je een Easystar namelijk moet vliegen met motor-aan om hem onder controle te houden dan kan je duidelijk zien dat je les nodig hebt, want die easystar is namelijk het leukst zonder motor.

Wellicht stuurde de easystar met (motor-uit) bij jou niet goed omdat je hem overtrokken had tijdens het sturen? Wellicht iets meer down drukken tijdens het sturen?

Ik vlieg 9 van de 10x te lang met mijn Easystar, met als resultaat dat de BEC inschakeld en mijn motor uitvalt omdat er nog te weinig stroom is. Met andere woorden dus gewoon landen zonder motor. Dat is met een EZ een eitje. Mits je weet hoe je hoogte, diepte en snelheid moet inschatten. Dat leer je door een instr..... Sorry ik val in herhaling.

Dus nog 1x ;) vliegen leer je door een juiste instructeur naast je. Dus wees niet eigenwijs en ga naar een vliegclub, want ik weet zeker dat je anders de romp één deze weken nog wel doormidden vliegt ;)

Laatst bewerkt:
ik wil heel graag beter leren vliegen, alleen vind me vader dat onzin en vind het niet nodig om naar een vliegclub te gaan.
Ik kan zeggen wat ik wil om hem te overtuigen, maar daar wordt die alleen maar kwaaier van..als die het nou eens begreep..;(

Hoi Joost,

Je hoeft niet lid te worden, MAAR ga er kijken en praten en vraag waarom dit en waarom dat ...

Iedere club en iedere modelvlieger wil jou en iedere andere beginner helpen, maar je moet het wel even vragen, ze kunnen niet ruiken dat ene Joost ergens staat te klooien met een modelvliegtuig ...!

Ga langs die club en praat met de modelvliegers daar en opgelost is jou probleem.

Groetjes Martin

@rcfr3ak
kweetnie of je het al gedaan hebt, maar mss is het een goed idee om je electronica met klittenband(kleefband of hoe je het ook noemt) of met stukjes piepschuim vastzet.
Zodat het niet meer verschuift...

grts,

niels

ik wil heel graag beter leren vliegen, alleen vind me vader dat onzin en vind het niet nodig om naar een vliegclub te gaan.
Ik kan zeggen wat ik wil om hem te overtuigen, maar daar wordt die alleen maar kwaaier van..als die het nou eens begreep..;(

Je zou je vader kunnen vragen om eens mee te gaan naar zo'n club, misschien dat die mensen hem wel kunnen overtuigen ...

Lijkt mij dat papa gewoon geen zin heeft om naar een club te rijden ;)

Heren, wie woont er in de buurt van Drempt (waar dat ook mag zijn) en gaat rcfr3ak een handje helpen?

Maak je eens een paar filmjes op YouTube van je pogingen? Misschien kunnen we dan ook wat meer pragmatische tips geven.

Oh ja, zie nu pas dat het draadje al meer dab een jaar oud is...

ik wil heel graag beter leren vliegen, alleen vind me vader dat onzin en vind het niet nodig om naar een vliegclub te gaan...(
Aha, dus jouw vader is een ervaren modelvlieger die dat kan beoordelen? Even serieus, laat hem de antwoorden in deze discussie lezen dan gaat hij wel om. En anders lekker fietsen, het loont de moeite.

@rcfr3ak: Er zit bij jou om de hoek een modelvliegvereniging (Heon). Je mag nog wel uitkijken dat je daar geen storing veroorzaakt. Ga er anders eens langs op je fietsje met de easystar 'op zak', zijn aardige mensen en je hoeft echt niet direct te lappen als je een keertje om hulp komt vragen.

Back