M-klasse mast

  • Topicstarter Topicstarter jasper08
  • Startdatum Startdatum
J

jasper08

Guest
hey luitjes

ik wil vandaag een mast gaan bestellen alleen nu heb ik de keus tussen
Specificatie:
8,9 x 7,0

Exel RCF buis, telescopisch 4 tot 11 mm

RCF-6 en RCF-8 sterk verbeterd.
De zoektocht naar een nieuw materiaal is ingezet doordat de huidige generatie trick-vliegers het frame materiaal 'extreem' zwaar belast. Vleugelstokken zijn extra breed en diep doorgebogen terwijl de manier van vliegeren - met wilde bewegingen, landingen en vooral wingtip "stabs" - voor hoge schokkrachten zorgt.
De researches bij EXEL zij er in geslaagd om het fabricage proces van de exel koolstofvezel buis een stuk te verbeteren. De basis van de buis blijft nog steeds koolstofvezel, maar de hars die deze vezels bij elkaar houdt is nu7 het veel taaiere Epoxy. De extreme buis is daardoor bestand tegen veel hogere belastingen. Laboratorium testen hebben laten zien dat de crash-bestendigheid van EXTREME 50 tot 100% beter is dan die van standaard koolstof buis. De stijfheid is iets toegenomen en het gewicht van de extreme buizen is licht gedaald ten opzichte van tot nu toe gebruikte RCF-6 buizen.


en de

Specificatie:
8,9 x 6,5 strong

Exel RCF STRONG dikwandig koolstof

van de site\www.vliegerop.nl

welke zou ik het beste kunnen gebruiken of geen van beide maar iets anders.

vrg jasper
 
ik was vergeten er bij te zeggen dat ze gewoon cerfertioneel getuigd word en dus gebruik ga maken van verstaging.

handig om te weten dacht ik.
 
Hallo,
Voor mijn monarch in aanbouw gebruik ik voor 1 mast 3 soorten buis om gewicht te besparen. Onder 14mm midden 12 boven 10 mm.
Voor een conventionele mast met verstaging zou ik voor 10mm of 12mm gaan.

groeten
Jeroen
 
@ micromagic 31

dat is inderdaad een idee. ik heb er zelf ook al aan gedacht. alleen als je een mast van 9 of 8 mm neemt confertioneel dan is dat al dik genoeg. dus aan het gewicht besparing denk ik dat dat wel mee zal vallen. maar elke M-klasse die ik tot nu toe heb gezien vaart met een mast van 2.16 Meter zonder extra stukken er aan dus je zou zeggen dat die buizen toch ergens te halen zijn.

groeten jasper
 
Alle mensen die met tuigen(conventioneel en swing) van Graham Bantock varen hebben masten die bestaan uit verschillende buizen.

groeten
jeroen
 
@ micro

ow bedankt!! wist ik niet maar ik denk dat ik jouw verjongings idee ga overnemen met een Pro carbon buis 2M 8 MM en bovenin de cruise 6 MM van 82 Cm die ik dan nog op goede lengte moet afzagen!
van de sitewww.vliegerop.nl

bedankt
jasper
 
Back
Top