J
jasper08
Guest
hey luitjes
ik wil vandaag een mast gaan bestellen alleen nu heb ik de keus tussen
Specificatie:
8,9 x 7,0
Exel RCF buis, telescopisch 4 tot 11 mm
RCF-6 en RCF-8 sterk verbeterd.
De zoektocht naar een nieuw materiaal is ingezet doordat de huidige generatie trick-vliegers het frame materiaal 'extreem' zwaar belast. Vleugelstokken zijn extra breed en diep doorgebogen terwijl de manier van vliegeren - met wilde bewegingen, landingen en vooral wingtip "stabs" - voor hoge schokkrachten zorgt.
De researches bij EXEL zij er in geslaagd om het fabricage proces van de exel koolstofvezel buis een stuk te verbeteren. De basis van de buis blijft nog steeds koolstofvezel, maar de hars die deze vezels bij elkaar houdt is nu7 het veel taaiere Epoxy. De extreme buis is daardoor bestand tegen veel hogere belastingen. Laboratorium testen hebben laten zien dat de crash-bestendigheid van EXTREME 50 tot 100% beter is dan die van standaard koolstof buis. De stijfheid is iets toegenomen en het gewicht van de extreme buizen is licht gedaald ten opzichte van tot nu toe gebruikte RCF-6 buizen.
en de
Specificatie:
8,9 x 6,5 strong
Exel RCF STRONG dikwandig koolstof
van de site\www.vliegerop.nl
welke zou ik het beste kunnen gebruiken of geen van beide maar iets anders.
vrg jasper
ik wil vandaag een mast gaan bestellen alleen nu heb ik de keus tussen
Specificatie:
8,9 x 7,0
Exel RCF buis, telescopisch 4 tot 11 mm
RCF-6 en RCF-8 sterk verbeterd.
De zoektocht naar een nieuw materiaal is ingezet doordat de huidige generatie trick-vliegers het frame materiaal 'extreem' zwaar belast. Vleugelstokken zijn extra breed en diep doorgebogen terwijl de manier van vliegeren - met wilde bewegingen, landingen en vooral wingtip "stabs" - voor hoge schokkrachten zorgt.
De researches bij EXEL zij er in geslaagd om het fabricage proces van de exel koolstofvezel buis een stuk te verbeteren. De basis van de buis blijft nog steeds koolstofvezel, maar de hars die deze vezels bij elkaar houdt is nu7 het veel taaiere Epoxy. De extreme buis is daardoor bestand tegen veel hogere belastingen. Laboratorium testen hebben laten zien dat de crash-bestendigheid van EXTREME 50 tot 100% beter is dan die van standaard koolstof buis. De stijfheid is iets toegenomen en het gewicht van de extreme buizen is licht gedaald ten opzichte van tot nu toe gebruikte RCF-6 buizen.
en de
Specificatie:
8,9 x 6,5 strong
Exel RCF STRONG dikwandig koolstof
van de site\www.vliegerop.nl
welke zou ik het beste kunnen gebruiken of geen van beide maar iets anders.
vrg jasper