M klasse zeil

Hallo zeilvienden ik wil graag een M klasse boot kopen en heb de Robbe Pirol gezien maar deze boot heeft geen fok en daarom vraag ik om een tekening of een schets met maten daarbij.
Heeft iemand evtueel info voor mij over deze boot. :?: :?:

Alvast bedankt Derk

Ik heb niet zo de maten paraat, ligt er ook aan welke zeilen je wilt gaan gebruiken.
Voor een Marblehead zijn meerdere zeilen beschikbaar.

Typ maar eens Marblehead Sail bij Google in dan kom je van alles tegen en is jouw vraag beantwoord.

Bijvoorbeeld http://www.radiosailing.org/pdf/Marblehead CR 2002 revA.pdf

Als het de blauw gele boot op Marktplaats is dan zou ik ook maar eens goed kijken naar het grootzeil, ziet er op de foto niet geweldig uit.

Pendelaar

Hallo Derk,

Als je de Pirol wilt kopen om voor de lol mee te zeilen, dan altijd doen!
Het zeil op de foto is eigenbouw, maar troost je, de originele zeilen waren niet veel beter, daar moet dus wat nieuws op.

Mocht je willen meedoen aan wedstrijden, dan moet je weten, dat de binnenzijde van de romp niet geverfd mag zijn, omdat anders het laminaat niet zichtbaar is (klasse regel).

De Pirol is al een ouder ontwerp en tegen de moderne M-klassers maak je waarschijnlijk geen kans (of de andere schippers moeten héél slecht zijn...)

Groeten, Jan.

De Pirol is een M (marblehead) klasser en daar zijn geen beperkingen tav. laminaat en verf.
Bij de IOM (1meter) klasse mag inderdaad de binnenzijde niet geverfd (en het laminaat niet ingekleurd) zijn om dit te kunnen controleren
De opmerkingen over snelheid kloppen wel. Zelfs toen de boot nieuw was moest ze het afleggen tegen de meeste andere M ontwerpen
Groet
Wim Bakker

De lol is er nog niet af maar ik laat de aankoop van de Pirol rusten en wil toch vor een betere boot.
Ik kan nog steets lekker zeilen met m'n oude Taifun van Schutter een oud model maar vaart nog steets goed.
Ik bedankt ieder voor zijn antwoorden en als jullie een mooie M-boot weten laat wat van je horen.

Bedankt :D

Wat mag ie kosten dan kan ik eens rondkijken.
Maar bedenk wel dat een M Klasse in goede staat in de papieren KAN lopen.
500 euro is geen uitzondering.

Pendelaar

Back