BadBert
Forum veteraan
beste mede modelbouwfanaten 
Ik heb een m04m mx5 gebouwd, en voorzien van een acto M tuned motor (met 100amp regelaar). Die had ik nog liggen, en leken me beter (lees: sneller) als de originele motor die er bij de kit zit. Ik had via internet gevonden (en via een topic hier) dat deze motor zeker moet kunnen in een m04
Ook heb ik overal kogellagers gezet ipv de standaard glijlagertjes.
Nu is mijn vraag.......
welk motortandwiel kan ik het beste gebruiken?
Dus met welk motortandwiel haal ik de beste prestaties uit de motor?!
Nu zit het standaard tandwiel erop, wat bij de kit zit, een 17t
wat mij opviel, was dat de snelheid t.o.v de M03 mini cooper (helemaal standaard, op kogellagers, en dezelfde acto M motor na) een stuk lager ligt, en ook wat minder trekkracht... (dus de mini ging harder/sneller/trok sneller op)
Daar zat er wel een 20t tandwiel op de motor trouwens. (maar weet niet hoe de rest van de "gearbox" is t.o.v. die van de M04m)
Dat 20t tandwiel kan niet op de m04, want daar zitten gaten voor 17, 19 en 21 t
Brushless lijkt me ook leuk, maar deze auto is puur voor de lol (nagemaakt van mijn 1:1 mx5) en heb geen zin om weer een boel geld uit te geven aan een brushless setje....
de motor werd wel aardig warm na een minuut of 5 redelijk volgas rijden.
moet ik een motorkoeler ofzo monteren? (zo ja, welke?)

Ik heb een m04m mx5 gebouwd, en voorzien van een acto M tuned motor (met 100amp regelaar). Die had ik nog liggen, en leken me beter (lees: sneller) als de originele motor die er bij de kit zit. Ik had via internet gevonden (en via een topic hier) dat deze motor zeker moet kunnen in een m04
Ook heb ik overal kogellagers gezet ipv de standaard glijlagertjes.
Nu is mijn vraag.......
welk motortandwiel kan ik het beste gebruiken?
Dus met welk motortandwiel haal ik de beste prestaties uit de motor?!
Nu zit het standaard tandwiel erop, wat bij de kit zit, een 17t
wat mij opviel, was dat de snelheid t.o.v de M03 mini cooper (helemaal standaard, op kogellagers, en dezelfde acto M motor na) een stuk lager ligt, en ook wat minder trekkracht... (dus de mini ging harder/sneller/trok sneller op)
Daar zat er wel een 20t tandwiel op de motor trouwens. (maar weet niet hoe de rest van de "gearbox" is t.o.v. die van de M04m)
Dat 20t tandwiel kan niet op de m04, want daar zitten gaten voor 17, 19 en 21 t
Brushless lijkt me ook leuk, maar deze auto is puur voor de lol (nagemaakt van mijn 1:1 mx5) en heb geen zin om weer een boel geld uit te geven aan een brushless setje....
de motor werd wel aardig warm na een minuut of 5 redelijk volgas rijden.
moet ik een motorkoeler ofzo monteren? (zo ja, welke?)
Laatst bewerkt: