M18 projectje

Discussie in 'Electro onroad' gestart door xraycer, 5 nov 2004.

  1. xraycer

    xraycer Guest

    Heej, omdat ik vandaag de hele dag vrij had ben ik maar eens begonnen met het veranderen van de meenemers van mijn M18. Ik vind het originele syteem maar onhandig dus besloot ik er wat aan te gaan doen, hier het resultaat van mij eerste ontwerp:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zoals je op de foto's ziet word het systeem net zoals het bekende 1:10 tourwagen systeem maar dan natuurlijk in het klein. Binnenin de fusee heb ik een soort meenemer gemaakt, die zit normaal natuurlijk in de velg.
    Ik ga er morgen verder aan werken met een verbeterd ontwerp. Ik ga in iedergeval de meenemers van aluminium maken maar dat zien jullie morgen wel. Ik heb ook al iets bedacht om de velg aan te passen zodat hij om de meenemer heen past. Ik weet nog niet of ik daar al aan ga beginnen want waarschijnlijk ga ik met aluminium velgen rijden dus dan moet ik weer wat anders verzinnen.

    MORGEN EEN UPDATE!!!
     
  2. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ziet er mooi uit, maar kan er niet zoveel van zien omdat de foto's niet echt scherp en donker zijn.
     
  3. xraycer

    xraycer Guest

    Ik hoop dat deze beter te zien zijn
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Oja, het schroefje dat uitsteekt, daar word straks met een ringetje de velg aan bevestigt.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Op zich wel een idee, maar om dan ook nog eens de velgen aan te passen is een aardig gedoe...

    Heb je in je adapter dan ook het gaatje weten te maken met een vlak kantje ???
    Zo niet zal nij een beetje kracht/klap het schroefje zichzelf los kunnen draaien en het grip op je as verliezen.

    Kijk dan eens bij www.avmracing.de (als het goed is), die maken komplete setjes met een soortgelijke montage.
     
  5. xraycer

    xraycer Guest

    bedankt voor de link. Mischien heb ik er nog wat aan. ik ben nu bezig met een tandwielbescherming van carbon. Moet je je niet teveel van voorstellen...
     
  6. slak12345

    slak12345 Guest

    mooi gedaan rik! alleen die tandwiel bescherming... wat heeft dat nou in gods naam voor een nut, zal vast wel weer zijn omdat jij geil wordt van carbon ;)

    mvg
     
  7. xraycer

    xraycer Guest

    Dat speelt grotendeels mee ja:p :wink:
     
  8. slak12345

    slak12345 Guest

    hahahaha, eigenlij kwordt je auto alleen maar zwaarder... maarja jou keuze... :)
     
  9. xraycer

    xraycer Guest

    Het is niet eens een halve gram, als ik mijn nieuwe pinguin chassis binnen heb (eerst nog bestellen natuurlijk :wink: ) zal ik het er weer afhalen. Het was meer om even te kijken of het bewerken van carbon een beetje te doen is.

    Ik ben van de week naar de Gamma geweest maar daar hadden ze niet het aluminium wat ik zocht. Dit weekend ga ik even naar een iets grotere bouwmarkt om daar ff te kijken.
     
  10. xraycer

    xraycer Guest

    Oja: ik krijg morgen waarschijnlijk me alu velgen binnen :D
     

Deel Deze Pagina