[M3D] Micro 3D - Fillament

Discussie in '3D Printen' gestart door Tedisvet, 9 jan 2017.

  1. Tedisvet

    Tedisvet

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Neen
    Goeiedag leden van dit forum,

    Ik kom hier met een vraag waarvan ik hoop dat een van jullie hem kunnen beantwoorden. Ik heb namelijk ongeveer een jaar geleden, een Micro 3D printer gekocht. Ik ben niet zo bekend met 3D printen en dit scheen een degelijke "Plug & Play" printer te zijn en ik ben er tot zover tevreden mee.
    Hiervoor begint mijn fillament inmiddels op te raken en heb dus gekeken op de officiele website van de M3D, maar hier waren de spoelen met M3D fillament 20EU/stuk + 20EU/order (aangezien het van buiten Europa meot komen). Ik zou graag 1 of 2 spoelen kopen, maar om nou 20EU te betalen voor de verzending vind ik wat te gek.
    Mijn verzoek is dus aan mensen met veel ervaring op dit gebied die mij kunnen vertellen wat mogelijk een alternatieve webshop zou kunnen zijn waar je de officele spoelen kan kopen of een alternatief merk.
    Ik heb ook gekeken naar grote spoelen, die moesten dan met een speciale houder boven de printer op zijn plek gehouden worden. Daar heb ik een filmpje van gezien dat de spoel er boven vast loopt en de motor van de printer de hele printer uit elkaar trekt. Niet helemaal top :p

    Toch sta ik open voor alle input die jullie mij bereid zijn te vertellen.
    Dank voor de moeite.
    -Ted
     
  2. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Het lijkt erop dat het filament bij de Micro 3D komt op een kleine spoel met 225 gram filament. Het filament lijkt een diameter te hebben van 1.75 mm. Ik koop zelf mijn filament bij Hobbyking ESUN. Daar betaal je voor 1000 gram rond de 20 euro in het Europees Warehouse. Je zou kunnen overwegen om het filament om te spoelen op de spoel van de Micro 3D. Om je verder te kunnen helpen moet ik eerst de diameter weten van je filament dit is normaal 1,75 mm of 3 mm.
     
  3. Tedisvet

    Tedisvet

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Neen
    Bedankt voor de reactie! Het is bij de M3D inderdaad een kleine spoel met 225 gram met een diameter van 1,75.
    De prijs van 20 euro voor 1000 gram klinkt toch wat interessanter! Kan het geen problemen opleveren als ik zomaar fillament om de oude spoelen van M3D omwissel? Vastlopers enzo?
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Arthur Hendriks vindt dit leuk.
  5. Tedisvet

    Tedisvet

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Neen
    Oke, dat ziet er goed uit denk ik :)
    Gebruiken jullie zelf ook de M3D? En hebben jullie ervaring met welke houder dan goed is en geen vastlopers veroorzaakt?
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  7. Tedisvet

    Tedisvet

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Neen
    Oh dat ziet er mooi uit. Ik heb even zitten zoeken, maar zijn er 3D modellen beschikbaar voor deze houder?
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  9. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb een Velleman K8200 en een Mini Fabrikator. Print nu ongeveer 3 jaar.
     
  10. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Ik heb alleen het idee dat het eigen merk toch (iets) minder goed is als b.v. het REAL filament. Is ook matter en breekt sneller volgens mij. (maar nog steeds prima voor wat experimenteerprintjes)
     

Deel Deze Pagina