Maat 1.9

1.9 inch is 48mm. Mijn Slash heeft 110mm en mijn E-Maxx heeft 150. Dan zou ik in een 4.3 inch scale moeten zitten. Lijkt mij een beetje groot!!

Ze hebben het nl altijd over een 1.9 scale truck.

Even na gekeken: In het Engels;

OFFICIAL 2010 USRCCA RULES LINK

2.4 - Class 3 – Class 1.9:

2.4.1 - Vehicle wheelbase is limited to a maximum of 8.5 inches.

2.4.2 - Vehicle track width is limited to a maximum of 8 inches. This is determined by measuring the bottom of the outer most edge of the front and rear tires while the vehicle is sitting on level ground.

2.4.3 - Vehicle is limited to 1.9 inch wheels/rims or smaller at the bead surface. Wheels may be modified provided that the tire bead surface does not exceed 1.9 inches in diameter. With a tire mounted no exterior component of the wheel including but not limited to the bead lock ring shall exceed 2.2". Tires may be modified from other sized tires using only a pliable rubber but must not exceed a total uncompressed outer diameter of 4.25 inches.

2.4.4 - Vehicles are limited to 2-wheel steering on front axle only.

2.4.5 - Vehicles are limited to the use of 2 channels radio control (one for steering & one for throttle) only. Neither channel can be used to perform more than one function. Radio systems with more than 2 channels are allowed but only 2 channels can be used to control the vehicle.

2.4.6 - Vehicles are limited to 1 ESC & 1 servo only.

2.4.7 - Vehicles are limited to 1 motor powering both of the axles.

2.4.8 – No driver controlled devices, other than steering and throttle control, will be allowed.
Independent throttle control to the front or rear axles (“burn” or “dig”), winching down the axles, and forced articulation are not allowed in this class.

2.4.9 – A battery is limited to 11.1 nominal voltage.

2.4.10 – 1.9 Crawler class bodiless 6.75" overall length, 2.5" overall width, and 3.25" overall height.

2.4.11 - 1.9 Class body must be 2.75” minimum height on sides. No less than 9” total length and full original width, and no less than 3” in the center. All bodies should resemble its original form (Jeep bodies look like a Jeep).

Dit één stel regels. Er schijnen nog meer te zijn.
Kom je er nog uit?? Ik niet. Zal toch eens aan die Yanks moeten vragen.
Toch een stom idee van die inch maten. Moet je nogal wat omrekenen. :confused:

1 inch is 2.54 centimeter dus weet niet hoe je op 48mm komt.
de velgen zijn dus 5.08cm doorsnede en dan de banden die erop passen natuurlijk

1,9 Is idd de velgmaat.
Je hebt ook nog 2,2 en 4.0
4.0 wordt meestel gebruikt op superklascrawlers.
2,2 op comp crawlers en 1,9 op scalers(meestal dan hé)
Dan is er ook nog een 4de maat, en dat is 1,55. Voor zover ik het weet is RC4WD de enigste die 1,55 verkopen.

Oja, die maat is dus ZONDER de beadlock ring.

1 inch is 2.54 centimeter dus weet niet hoe je op 48mm komt.
de velgen zijn dus 5.08cm doorsnede en dan de banden die erop passen natuurlijk

Okay, ik heb het fout berekend, ik had het afgerond. Wat het moet zijn is dit; 1,9 X 2,54 = 48,26mm
En als 1 inch 2,54 cm is, dan is 1 inch 25,4 mm als ik het goed heb.
Ik hoop dat je nu weet hoe ik aan die 48mm (afgerond) kom.

@ Mark;
Nu begin ik het te begrijpen (denk ik). De velgmaat van de E-Maxx is 100 mm = 3,94 inch, dus "superklascrawler" (4,0).

De Slash heeft een velgmaat van 62 mm, dus 2.4 inch dus zou een comp crawler zijn (2,2) als het géén Slash was :-D. Het is welliswaar een scheurijzer en ECHT niet bedoeld voor crawlen!!!

Dus als ik mee wil doen aan een 1,9 class en veel wil doen aan scaling, zou ik een jeep (of zo iets dergelijks) moeten kopen, om maar een voorbeeld te noemen.
Helaas wordt hier in Nederland niet echt veel gedaan aan scaling. Jammer, het wordt daardoor wel moeilijk om aan scale 1:10 spullen te komen; jerrycans, krikken, koelkisten etc.

Wie weet waait dat ook nog wel over vanuit de US, wij volgen hun toch al op de voet met alles wat zij doen.

@Probie, overdreven veel wordt er (nog) niet aan gedaan.
Maar toch, zondag 24 januari was er een wedstrijd in Purmerend, daar stonden toch 23 man, in 3 verschillende klasse's. Dat noem ik niet bepaald niets.

Ik zou de Slash eerder een scheurplastiek noemen :wink::wink::wink:

Plastiek is ook een naam voor "kunst". Wel in dat geval is de Slash een kunstwerk op wielen :D:D:D.

@ Mark.
Da's idd een behoorlijk aantal. Maar hier op het forum is nog niet veel te vinden op dat gebied, of ik zoek niet goed. En Purmerend is een eind weg van hier uit.
Ik ben nog steeds bezig met mijn aanhanger/autoambulance met scaling details op te sieren. Dat lukt aardig. Ik heb er niet veel updates op staan, aangezien ik nog steeds bezig ben met een goede en afdoende ophanging voor te vinden. Maar daar kom ik ook wel uit.

De Slash heeft een velgmaat van 62 mm, dus 2.4 inch dus zou een comp crawler zijn (2,2) als het géén Slash was :-D. Het is welliswaar een scheurijzer en ECHT niet bedoeld voor crawlen!!!

De velgen van de Slash zijn 2.2" (buiten) en 3.0" (binnen)
Het gaat niet om het randje van de velg, maar het deel waar de band op de velg ligt (waar je hem normaal verlijmd.)
ps, de " achter de nummers slaat op inch. heel veel 1:10 trucks gebruiken bijvoorbeeld ook 2.2" wielen, is dan ook een standaardmaat banden.

anyways, veel scale meuk heeft proline in het assortiment zitten. elke winkel die pro-line kappen verkoopt zou voor zover ik weet geen probleem moeten hebben om die delen te kunnen leveren.

De velgen van de Slash zijn 2.2" (buiten) en 3.0" (binnen)
Het gaat niet om het randje van de velg, maar het deel waar de band op de velg ligt (waar je hem normaal verlijmd.)

Dat gaat dus even boven mijn pet. Als ik jouw uitleg goed begrijp, dan is binnenkant (3.0" (binnen)) GROTER dan de buitenkant (2.2" (buiten))????? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Dat mag je me even uitleggen, want ik ben behoorlijk nieuw in deze materie. (kijk ook maar even naar mijn handtekening).

Dat gaat dus even boven mijn pet. Als ik jouw uitleg goed begrijp, dan is binnenkant (3.0" (binnen)) GROTER dan de buitenkant (2.2" (buiten))????? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Dat mag je me even uitleggen, want ik ben behoorlijk nieuw in deze materie. (kijk ook maar even naar mijn handtekening).

De binnenkant van de band/velg bedoel ik.
De Slayer heeft Fusee's van de Revo/Maxx. deze zijn vrij groot.
voor de Slayer hebben ze toen de velgdiameter aan de binnenkant van het wiel groter gemaakt om deze om deze lompe fusees te laten passen.
de 1e generatie Slash had nog gewoon 2.2" wielen. de 2e generatie Slash heeft dezelfde banden gekregen als de Slayer 2.2"/3.0" (denk om de productie goedkoper te maken, gezien ze dan nog maar 1 type band hoefden te maken)

4_51.jpg

zo is het dus bedoelt. :)

Okay, ik heb het fout berekend, ik had het afgerond. Wat het moet zijn is dit; 1,9 X 2,54 = 48,26mm
En als 1 inch 2,54 cm is, dan is 1 inch 25,4 mm als ik het goed heb.
Ik hoop dat je nu weet hoe ik aan die 48mm (afgerond) kom

ooops sorry Probie. ik las het ff te snel denk ik,... 48mm is natuurlijk 4.8cm helemaal verkeerd opgenomen met lezen..
ik zat zo in centimeters en inches te denken dat ik helemaal niet dacht om te rekenen.

dus je berekening was goed...

maar we zijn nu allemaal een heel stuk wijzer geworden wat betreft wielmaten :):)

anyways, veel scale meuk heeft proline in het assortiment zitten. elke winkel die pro-line kappen verkoopt zou voor zover ik weet geen probleem moeten hebben om die delen te kunnen leveren.

Heb het spul van Proline gezien. Leuk!!! Alleen als je die spullen hier wil laten komen kost het een fortuin aan porto kosten. Moet maar even verder gaan zoeken in Nederland. Of gewoon zelf maken! Is net zo leuk.

rc-central kan ze gewoon leveren. (heb bijvoorbeeld het roof-rack van m'n E-Slayer daar gehaald.)

O ja, mischien dat liquidrc ze ook heeft.

Back