mabuchi 370 motor

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik heb sinds 2 weken een sky surfer gekocht je weet wel zo,n rc paramotor,vliegt erg gemakkelijk en toch veel fun.
Na wat gelezen te hebben schijnt de standaard mabuchi 370 motor gauw op te zijn zo,n 15 draaiuurtjes gemiddeld.
Heeft iemand een tip voor eventueel een andere motor sterker bv want ik wil ook 100 gram mee naar boven nemen voor luchtvidio,s.
Mag ook brussles zijn uiteraard. :lol:
Groetjes Jan.

De Mabuchi "370" is hier beter bekend als (Graupner) Speed 300 6V.

Bij "normaal" gebruik ( 6 tot 8A verbruik) is zo'n motortje na 15 uur aardig op, geld overigens voor alle Mabuchi's en look-a-likes ..... voordeel ze kosten ook niet veel .....

Alternatief b.v. het door Multiplex geleverde (Sagami) 300BB motortje ... moet "zo" passen, al de regelaar de iets hogere stroom (10-12A) ook "lust" de snelste oplossing .....

Een borselloos motortje kan natuurlijk ook ....

• of ....[list:fa289e096d]een motorje dat i.p.v. de SP300/370 komt (dus gewoon met de vertraging) ... wat kan hangt af van hoeveel ruimte je hebt of kan maken ...... o.a. Feigao en MP-Jet hebben SP300 vervangers die qua maatvoering "zo" moeten passen .....
of...
  • je past de constructie volledig aan en neemt een langzaamlopende borsteloze (meestal een buitenloper), die de prop direct aandrijft
[/list:u:fa289e096d]

Hoi Dirk bedankt voor je goede uitleg ik ga er eens naar uitkijken.
Mvg Jan.

Back