Mabuchi RK-370SD motor - Welke gearbox?

Ik heb een Mabuchi RK-370SD motor en wil die graag gaan gebruiken op een depron disk van 58cm. doorsnede en een gewicht van ongeveer 265 gram. De accu wordt een 2cell lipo (7.4v).

Het probleem is alleen, welke gearbox/propellor gaat hier et lekkerste op?

Ik wil wel graag ook een beetje kunnen hoveren.

Wie kan me helpen? :)

Motortje heeft veel weg van een SP 300 7,2V (alleen de Graupner specificaties zijn net wat anders .... andere meetmethode ???) ....

Mee eens dirk dat dit op de sp300 7.2v lijkt.
Die motor gebruikte ik met 1:3 vertraging en 10x4.7 prop.

Met 3 lipo's kan je mischien net hoveren met dat gewicht. Met 2 lijkt mij niet.
Niet zinvol om stroom boven 6A te laten komen, want dan gaat er wel meer vermogen in, maar dat komt er niet uit (ja als warmte).

De calculator zegt dat ik op 5:1 gear met een 9x6 propellor een dikke 350gram trekkracht kan opwekken met rond de 5A aan verbruik, op een 2cell lipo.

Maar helaas is praktijk vaak heel anders.

Dat klinkt asl een andere motor (speed 300 6V)

Uitgaande van de gegeven die je in de link gaf:
Als je deze motor 1:5 vertraagd op 7.V (2 lipo's), dan hou je 3300 toeren onbelast over. Belast dan ongeveer 2/3 hiervan: 2200 rpm.

Op een 9x5 levert dat geen 350g. ech-nie!
Levert maar 50g dan. en trekt 1 of 2A.
jouw nummer gaan over andere motor.

Probeer eens te rekenen met speed 280 6V als die in je calculator staat. die resultaten zullen beter kloppen. In de praktijk is de mabuchi 370 dan nog stukje beter.

Denk je dan mischien dat ik beter ben met een S300 6v ? Die heb ik ook nog ergens slingeren namenlijk. :P

Ja beter. Die speed 300 6V werd voor het buitenloper tijdperk veel gebruikt op de manier die je beschreef (1:5, 9x5 maar dan op 6 cellen, nu dus 2s lipo)

Voor 2 cellen is die motor beter geschikt.
Goed laten inlopen dan valt de levensduur nog mee.

Dan doe ik dat. :P

Weet je mischien toevallig ook waar ik die 5:1 gearbox kan aanschaffen voor een gezonde prijs? :)

Ik heb trouwens nog een mooie EEP-150P outrunner van ELE liggen, maar ik krijg die verdomde lipo gewoon nergens vast. Alleen die belachelijk dure merken kan ik krijgen. Die ELE lipos zijn overal op. :cry:

Back