'Macchi'??

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jan brilman, 12 dec 2003.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Nalv. de discussie tussen Tom en Ton:

    Als ik in Google, bij afbeeldingen zoeken, 'Macchi' inklop, zie ik van alles:
    - een soort straaltrainer
    - een soort Supermarine racer op floats
    - een soort Kawasaki Hien
    - een klein proppellor sportkistje

    Wat wordt er bedoeld? :roll:

    jan.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat komt omdat Macchi een afkorting is van de merknaam Aeromacchi. De door jou genoemde types zijn allemaal door dit merk ooit eens gemaakt. Zover ik weet is het een Italiaanse firma die al vele jaren in de vliegtuigindustrie werkzaam is.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Aeromacchi heeft meegedaan aan de Schneider Trophy, vandaar de racer.
     
  4. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    De Macchi's 200/205 en de Fiat's G50/55 lijken erg veel op elkaar en dat maakt de keuze moeilijk, de Fiat G50 is daar en tegen redelijk eenvoudig en dus wel praktisch om als schaalmodel van ongeveer 1,8/2m te bouwen met een elektromotor. Moet natuurlijk goed op het gewicht letten. :twisted:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Documentatie heb ik al, zou nog meer kunnen gebruiken maar dat valt een beetje tegen op het net. :?

    Ton
     
  6. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Ton,

    Van het boek C.202 heb ik de gescande versie, zoals nog andere boeken die op internet vaak te vinden zijn...meestal wel in andere talen dan Engels.

    Het boek ALI D'ITALIA nr 10 heb ik ook in de gescande versie deze gaat over de G55.
    Indien je het graag heb dan plaats ik het op mijn server dan kan je het downloaden.

    Laat het maar weten.
    Indien je nog opzoek bent naar andere toestel, mail het me maar even door of plaats het hier.

    Tot hoors
    Tom
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Tom,

    Super, ja de G55 zou ik heel graag willen downloaden en natuurlijk bedankt voor het aanbod.

    Zal een lijstje maken van de toestellen die ik aan het tekenen ben en in gedachten heb om te gaan tekenen, welke allen mogelijk een kit zullen gaan worden voor RBC. Moet wel bekennen dat het een grote verscheidenheid aan toestellen zal worden.
    Alvast bedankt

    Ben jij alleen geinterreseerd in Warbirds of heb je ook plannen voor bijv een Jodel.

    Ton
     
  8. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Ton,

    Ik zal je een "Persoonlijk bericht" sturen om je te laten weten waar je de zipfile kan downloaden.

    Mijn interesse gaat inderdaad naar Warbirds en minder naar andere toestellen heb dus geen plannen van de Jodel.
    Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. :lol:

    Mijn voorkeur gaat ook uit naar vliegtuigen met 1 motor, dit gewoon om prijzen te drukken.
    Zo vind ik de P38 een prachtig toestel en kan hier ook zonder probleem aangeraken schaal 1/7 maar voor mezelf vind ik het momenteel nog net iets te duur om mee in de lucht te gaan. :(

    Zoals ik al eerder zei staan er op mijn verlanglijstje na de Spitfire de volgende P47, P50B, P40B, AT6, ZERO, MACCHI of G55, ME109, FW190 en tegen dat die allemaal klaar zijn zullen we al wel een grijze baard hebben vrees ik. :D

    Maar we blijven dromen.
    Tot hoors
    Tom
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    HHHEEEEEE Tom,

    Super Bedankt, Heb nu ook het 3-view en die is prima en eigenlijk balen want het maakt de keuze nog moeilijker, vooral omdat deze kist leuke kleurschema's heeft. Moet er nog maar een nachtje over slapen als dat lukt.

    Heb je er nog meer in de gescande uitvoering, is zeer praktisch vooral met betrekking tot het 3-view

    Dank en Groet

    Ton
     
  10. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Ton,

    Daaruit kan ik waarschijnlijk verstaan dat je het gedownload hebt. :wink:
    Van de G55 heb ik geen andere gescande dokumenten meer.

    Naar welk toestel ben je nog opzoek?

    Groetjes
    Tom
     
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Tom,

    Waar vandaan heb je de Fiat gedownload, ziet er keurig uit zelfs de kleurenschema's.
    Zoek nog 3-view incl spanten van de T28 Trojan, Mig 3, en vooral de onbekende japanse kisten eigenlijk teveel om zo even snel te noemen.
    Maar ook de verschillende type Jodels, Klemm, Bucker, etc.etc.

    Groet

    Ton
     
  12. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Ton,

    De meeste heb ik gekregen van een vriend zoals de Fiat, er bestaan site op het net waar je ganse boeken kan af halen.

    Heb het trouwens ooit gedaan, als ik de link terug vind mail ik ze je zeker en vast door.

    ivm die andere kisten kan ik je niet helpen uit Japan heb ik wel een KI 84.

    Mocht je nog aan iets denken dan hoor ik het wel.
    De MIG 3 vind ik ook een prachtig toestel en zou ik ook graag aan mijn lijstje toevoegen. :eek:)

    Tot hoors
    Tom
     

Deel Deze Pagina