De kist op de foto ziet er prachtig uit. Heel netjes gebouwd zo te zien. Echt een prachtige vondst !
Er "hoort" inderdaad eigenlijk een Super Tigre op een Mach 1.
Je hebt nog aardig wat keuze als ik zo lees wat je verzameld hebt. Een 10 cc 2-takt komt goed tot zijn recht in de Mach 1, daar is de kist ook voor ontworpen.
De reden dat ik voor de YS heb gekozen is omdat ik toen nog op Valkenburg vloog. Op Valkenburg kon je alleen vliegen met 4-takt of elektro.
Een sterke 4-takt als de YS past op zich goed bij de Mach 1. Nadeel hiervan is dat de romp behoorlijk moet worden aangepast, van voren iets breder en het motorschot een stuk naar achteren. De prop is inderdaad groter in diameter waardoor de kist iets hoger op zijn landingsgestel staat.
Gebruik goed centrerende servo's. De Mach 1 vliegt behoorlijk snel en heel precies. Als je minder goed centrerende servo's gebruikt zie je dit terug in het vliegbeeld, de kist stuurt dan ook minder precies.
Gr,
Arnoud.
Er "hoort" inderdaad eigenlijk een Super Tigre op een Mach 1.
Je hebt nog aardig wat keuze als ik zo lees wat je verzameld hebt. Een 10 cc 2-takt komt goed tot zijn recht in de Mach 1, daar is de kist ook voor ontworpen.
De reden dat ik voor de YS heb gekozen is omdat ik toen nog op Valkenburg vloog. Op Valkenburg kon je alleen vliegen met 4-takt of elektro.
Een sterke 4-takt als de YS past op zich goed bij de Mach 1. Nadeel hiervan is dat de romp behoorlijk moet worden aangepast, van voren iets breder en het motorschot een stuk naar achteren. De prop is inderdaad groter in diameter waardoor de kist iets hoger op zijn landingsgestel staat.
Gebruik goed centrerende servo's. De Mach 1 vliegt behoorlijk snel en heel precies. Als je minder goed centrerende servo's gebruikt zie je dit terug in het vliegbeeld, de kist stuurt dan ook minder precies.
Gr,
Arnoud.