Mach 1 (Midwest / aviomodelli)

Er zit geen krulveer meer in de pootjes. Door de lengte hebben de pootjes vering voldoende.
De Curare heeft korte stramme pootjes, ook hier dus geen krulveer.
Het is eigenlijk een kwestie van heel netjes landen. Een harde landing kun je bij retracts simpelweg niet veroorloven, verbuiging of defecten zijn bijna altijd het gevolg.

Ik test ook altijd voor iedere vlucht de retracts. Sinds enige tijd vlieg ik op gras en dan verbuigen de pootjes heel snel door de hoge weerstand van het gras, de pootjes kunnen dan "vast" komen te zitten in de wielbakken.

Grt,

Arnoud.
 
Hmmm... interessant te lezen. Netjes landen is altijd een 'must' niet? :)

Yep! Hier ook haperingen. Zeker weer een 'puistenkop' met hack-aspiraties...
 
Hier Tower Kaosje in wording. :)
Mach nog effe wachten...

fabe9e27f5c4f4f72d1882f3ab178c52.jpg


Kosten effectief is zulks een USA import niet... én ARF kwaliteit zou stukken beter moeten wezen...
Verder een eigenzinnige RC1 trainer... met goede vliegeigenschappen.
10cc Magnum XLS en een resonantie pijp over de buik.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Leuke kist Bas !
Is inderdaad meer een RC1 trainer, eerst een paar rondjes met de Kaos, dan komt de Mach 1 vanzelf.
De Kaos zal veel rustiger vliegen, de vleugel is zo te zien veel dikker.
Kwaliteit van ARF ? Ach ja.. soms valt het wat tegen. Dat is ook een van de redenen waarom ik al mijn modellen zelf bouw.

Veel plezier en succes met de KAOS !

Grt,

Arnoud.
 
Ja, klopt wat jullie schrijven, turbulentie vaster toestel... op brandstof. Helaas niet altijd tijd om volledig in houtbouw om te zetten?... haha... ik wil te veel, want dat is het eigenlijk... maar dan was er zeker een Super Kaos gekomen of een Ultimate Kaos... Chaos, en heb nog een bouwdoos van een XLT etc..

Mach is duidelijke een andere steek van ontwerp met de mooie dunne brede vleugel. Maar die maak ik ook klaar.
En nieuwe gears heb ik ervoor liggen, gewoon de HK's maar de bevestiging van de neuspoot moet ik anders uitwerken dan het nu zit. Slopen, aftekenen en nieuw construeren/opbouwen. En de positie van de klappoot zorgt er voor dat een kleinere tank meegezeuld kan worden... op die plek... Mid-tank en 'Perry-pump' oplossingen... zoiets... dus daar wil ik nog effe over dromen...
Gr Bas
 
De Kaos is nog van de tijd van modellen als de Kwik Fli III (voor mij de mooist vormgegeven kist van die generatie, alleen jammer van die mislukte Graupner canopy), die met een aangename, rustige snelheid door het programma werden gevlogen. Redelijk dichtbij en met niet te grote figuren.:thumbsup:
De Mach is een vertegenwoordiger van de volgende generatie die meer 'ballistisch' werden gevlogen, zeer snel en met hele grote figuren. Ondanks dat het daardoor lekker strak stuurt, toch niet zo mijn ding.
Het zal niet verbazen dat ik, hoofdzakelijk F2B vlieger, toen mijn interesse voor F3A een beetje verloor.:(
Met wat daarna kwam heb ik al helemaal niets meer. Wanstaltig grote rompen t.o.v. de vleugels maken ze een beetje tot karrikaturen van modelvliegtuigen. :p
Ook de opmerking over 'moderne' kleurenschema's is mij uit het hart gegrepen. Een vliegtuig, beschilderd als was het een zuurtjespapiertje, doet mij pijn aan de ogen....:confused::D
 
Dat is echter wel het aardige van deze hobby. Voor eenieder is er een tak van sport beschikbaar.

Zelf vlieg ik heel erg graag met de ballistische modellen, Fantastisch om de modellen op topsnelheid snaarstrak door de figuren te sturen. Mijn Curare, Mach1 en Aurora zijn daar goede voorbeelden van.
Of zoals Hanno Prettner het formuleerd : “Fliegen Sie wie ein Pfeil im Wind und genießen Sie die Highspeed Figuren im Jet-Style”
(De Aurora laatst geklokt op 226 Km/h)

upload_2017-7-19_14-47-31.jpg


De huidige generatie F3A modellen vliegt veel langzamer en compleet anders

Grt,

Arnoud.
 
Mooie kist Arnoud! Hoge whow factor!
Mijn overbuurman heeft een schitterend gebouwde Revenger. En natuurlijk een Curare... Webra's er op, resos... andere eigenzinnige... die moet echt een keer bouwen... de Svenson versie van de Eyeball, ontwerp Art Schroeder... uiteraard ook in die kleurstelling... die zit nog steeds tussen de oren sinds m'n 12e... schuld van de Svenson catalogus!

En de Italiaan? Cosmo, boven alle twijfel verheven :-)
 
Laatst bewerkt:
Blijft een genot om te vliegen Nico !
De Classic pattern kisten hebben hun eigen charme.

Je hebt nog Webra Champions ? Heel uniek en vrij zeldzaam, de "goede" exemplaren kom je niet heel vaak meer tegen.

Grt,

Arnoud.
 
En wordt ook veel voor gevraagd. Heb nog twee Webraas in onderdelen, maar die zijn met nieuwe zuigerveren weer goed te krijgen.
Oja.... ook nog een Hegi Skylab II nieuw in doos... met de negatieve dihedral vleugel stelling. Gaat natuurlijk bij rugvlucht als een Charter :-)
 
Ha ha, ongelofelijk wat een geld men durft te vragen voor een complete bouwdoos.
Er is vast wel ergens een plan te vinden van dit model, maak je hem gewoon zelf voor een fractie van de kosten.
Wel een bijzondere vondst....

Mvrgrt,

Arnoud.
 
Nou ja vondst... je kleunt er gewoon tegenaan :) Whoeha o_O

Zo nu maar even met de Racal 40 er op uit. OLCheeft Flyin weekend. Leuke opkomst.
Gister werd er lekker gevlogen. Han de Bouwer komt z'n mooie scale Mosquito showen vanmiddag. Da's wel gaaf. Moet dat model echt effe zien.

Ik ga je nog een pbtje sturen met wat ervaringsvraagjes over resopijpjes en headers.
Vanavond, anders van de week... heeft nog geen haast. Hoop dat je me wat kan vertellen.
Gr Bas
 
  • Like
Reactions: Han
Ik heb het gelezen van de Fly-in. Had heel graag willen komen, ben echter net terug van vakantie met het gezin.
De Mosquito van Han de Bouwer is inderdaad wel een plaatje, wil ik ook wel heel graag van dichtbij zien. Prachtig dat dit soort modellen nog wordt gebouwd.
Ga proberen volgend jaar bij de fly-in aanwezig te zijn met een van de classic patterns. Lijkt me een leuk en gezellig evenement.

Veel plezier nog tijdens de fly-in!

Stuur maar een PB, ben benieuwd wat je wilt weten.

Grt,

Arnoud.
 
Back
Top