MACH Outdoor open!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door stephanbeelen, 4 mrt 2012.

  1. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Race vrouwen en mannen van Nederland en omstreken.....

    Nu het binnen seizoen bijna klaar is, is het wachten op mooi droog weer begonnen.

    Dus haal je outdoor auto uit het vet en maak hem klaar voor een mooi niet buiten seizoen..
     
  2. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Begint goed Stephan hahahaha;)....

    Halewijn
     
  3. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Woensdag denk ik toch nog maar even binnen blijven. 90% kans op....regen, en tussen de 0 en 7 graden.
    p.s. waarschijnlijk is de binnenbaan nog ca. 2 weken open.
     
  4. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Voor weinig (180 EURO) een overjarige HPI Sprint2 Sport gekocht. Kan ik meters maken op de buitenbaan. Deze winkeldochter met 15 turns motor zal beter rond komen dan de huidige M-03.
     
  5. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    De M-03jes zijn ook niet echt heel geschikt voor de buitenbaan. De snelheid is daarvoor denk ik gewoon te langzaam. Met die HPI zal je idd wat beter rond kunnen komen...

    Of een pancar aanrukken ;) Die gaan wel erg goed rond buiten :D
     
  6. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    yep, daarom heb ik ook een Xray T3 aangeschaft. De M03 kan nog een paar keer mee naar de binnenbaan, daarna hangt ie weer voor een half jaartje aan de muur.
     
  7. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Zie dat het HPI chassis ook op 190mm spoorbreedte ingesteld kan worden (standaard is 200mm). Biedt wel perspectieven voor de ZAC. Moet dan wel een andere body shell op volgens mij. Of is rijden met een 200mm kap mogelijk met 190mm spoorbreedte?

    Volgens het 2011 ZAC reglement moet deze combo gebruikt worden:
    COMBO DEAL Cirtix Stock Club Race -Speed Passion Motor :: Speed Passion :: The Border Online RC Shop
    Cirtix ESC + Speedpassion 3.0 13.5T motor, hoeveel Kv is dit blok?

    Hoop dat het wagentje deze week wordt afgeleverd, kan ik zondag lekker knallen op de buitenbaan :D

    [​IMG]
     
  8. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    DingDong: pakketje afgeleverd

    HPI Sprint2 Sport in de snelste kleur.

    Moet nu wel aan kabelmanagement gaan doen ivm snaaraandrijving.
    Tamiya M-03 mag nog 1 nacht genieten van Spectrum ontvanger en transponder :p

    HPI ziet er degelijk gebouwd uit en kwam met een hoop extra onderdelen om de sporing in te stellen.

    Uiteindelijk zal dit mijn natweer buitenbaan auto worden.

    Edit: ga eerst rondjes maken met de standaard 15T firebolt set om het karretje te leren kennen, moet wel snel vervangen worden door een echt snelle BL setup. Iemand tips voor een set die ook nog binnen het clubreglement valt.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
  9. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
  10. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    info vanaf de MACH site (Model Auto Club Heemstede)

    De JuStock regelaar is de afgelopen weken getest op performance in vergelijking met onze huidige regelaar in de Toerwagen Stock-klasse. De tests hebben uitgewezen dat de performance gelijk is. Zowel de topsnelheid als de 'punch' zijn als vergelijkbaar beoordeeld. De topsnelheid is gemeten met de 'speedtrap' van ons circuit. De Hobbywing JuStock regelaar kan en mag door de rijders in de Toerwagen Instapklasse gebruikt worden als alternatief voor de Cirtix-regelaar.

    De Toerwagen Instapklasse is dit jaar nieuw en moet het gat opvullen voor nieuwe leden, beginnende wedstrijdrijders en ervaren rijders die de huidige Toerwagen Stock klasse te snel vinden gaan.

    Na de elektrovergadering van 26 januari is in berichtgeving vanuit de Europese Importeur van SpeedPassion aangegeven dat onze huidige stockmotor niet meer leverbaar is.

    Het bestuur heeft naar een alternatief gezocht om naast onze huidige stockmotor te gebruiken. Vanuit SpeedPassion is een geupdate versie van de SpeedPassion 13.5 3.0R (Art.nr. 138135V3) uitgebracht. Deze is donkerder van kleur maar is verder het zelfde als onze huidige motor.

    Wij hebben deze motor getest en geconcludeerd dat de performance gelijk is. Deze motor kan in alle toerwagen Stock klasses gebruikt worden naast onze huidige stock motor.

    De verkrijgbaarheid op dit moment is moeilijk gebleken. Zodra de motoren weer beschikbaar zijn laten wij dit weten.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  11. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    [​IMG]

    Hobbywing EZRUN Justock CLUB 81020000

    De Club regelaar!!!

    TECHNISCHE GEGEVENS
    . Continue stroom 45A; coupl Max Power: 260A; BEC voltage: 6V / 2A; cellen LiPo: 2-3; Aantal NiCd / NiMH: 4-9, Gewicht: 59g (zonder ventilator), Afmetingen: 33x28x31, 5 mm (inclusief ventilator)

    BESCHRIJVING
    De Justock controller serie is ontworpen voor borstelloze motoren en LiPo-/NiMH-Antriebsakkus. De borstelloze motoren kunnen worden uitgerust met of zonder sensoren. De elektronica wordt gecontroleerd door een microprocessor. Voor de voorraad klasse deze controller met vaste timing nul (0 °) is voorzien, die niet kan worden gewijzigd. De software heeft tal van parameters die afzonderlijk kunnen worden geprogrammeerd. Dit maakt het mogelijk om de controller voor bijna alle toepassingen in de auto gebied aan te passen en een maximale efficiëntie te bieden voor een correcte interpretatie van de aandrijflijn.

    FUNCTIES
    • Ontworpen voor borstelloze motoren met en zonder sensor
    • Toezichthouders zal blijven opereren als de sensor het signaal wordt onderbroken
    • Reinig lineaire acceleratie en controle reactie
    • Schakelen BEC voor hoge belastingen
    • Vaste-ZERO timing voor de voorraad Racing
    • De firmware kan worden bijgewerkt via de USB-poort
    • Eenvoudige programmering via de knoppen, als alternatief, kan de regulator van het programma of het programma Card Box LCD geprogrammeerd worden
    • Compatibel met mechanische remsystemen
    • Stof-en spatwaterdicht

    programmeerbare parameters
    • De operationele modus (alleen vooruit, vooruit-en achteruitspoelen, rock crawler-modus)
    • Reverse-modus in vier prestatieniveaus programmeerbare
    • Brake mode (stap 5 ABS, Stap 8 Drag Brake, Brake Eerste Stap 4)
    • Start-up gedrag (stap 9 van zacht naar hard)

    Meer info voor prijzen c.q. leverbaarheid;

    Hobbywing EZRUN Justock CLUB 81020000 :: Hobbywing Just Stock :: Hobbywing :: The Border Online RC Shop

    Succes!

    Halewijn
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Mooi vertaald :)
     
  13. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Euh.... Copy Past Andre;)

    Halewijn
     
  14. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Dank voor de info about regelaars en motorblokken :worship:

    Cirtix stock mag dus gebruikt worden in beide klassen (Pro)stock en Hobbywing Justock alleen in de stock beginnersklasse. Verschil in beide klassen is de gear-ratio.

    Correct me if i'm wrong :D

    Vandaag voor het eerst gereden op de buitenbaan en 45km/h is slaapverwekkend op het rechte eind, stocks halen 60 km/h maar is nog steeds niet echt rap.

    Met een top van ruim 45 km/h en gemiddelde van bijna 40 km/h is het HPI sprint2 sport karretje zeker geen miskoop. Maar 13.5 turns brushles gaat weinig toevoegen tov de 15 turns koolborstelset volgens mij

    Denk dat ik met 10.5T meer pret ga hebben, dan maar geen wedstrijden rijden..
     
  15. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Dan is een vertimebare regelaar en de 13.5t wellicht een betere klasse voor je. de zgn superstock.

    Hier worden snelheden van 80+ gehaald:).

    Toch liever met een 10,5t rijden? Welkom in de wondere wereld van de Pro10. 100+ is geen uitzondering meer:)

    Halewijn
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    :D +1 Haal...
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    +2 :cool:

    Zondag gaan we weer eens een daggie buiten rijden.....
    En ondanks dat ik natuurlijk een brandstofboer ben, wordt het toch met de elektro's (Pro10 en 1/8 ) want mijn auto voor het nieuwe brandstof seizoen, is nog in de maak bij de fabriek. ;)
     
  18. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
  19. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    @ Halloween & Joost K.

    Prachtig die Pancars, misschien volgend jaar. Eerst maar eens leren sturen met een 4wd touringcar. Weet binnen de lijntjes te blijven, maar die ene lijn volgen lukt nog niet helemaal :cool:

    Reglementaire Speedpassion blokken zijn voorlopig nog steeds niet leverbaar, Cirtix stock regelaar wel. Hobbywing Justock + Hobbywing motor wel, maar die zijn net ff wat minder heb ik me laten vertellen.

    Dus dan voorlopig maar een goedkoop setje om de HPI Sprint2 richting 80 km/h te stuwen op het rechte eind.
    (uiteindelijke beginners competitieset wordt een Sakuro Zero S + Speedpassion combo)

    Het setje uit de VXL Traxxas Rustler valt af, heeft stotterneiging. Ligt niet aan het blok, heb ik losgehaald en de lagers zijn OK. Zal dus aan de regelaar liggen. Het blok loopt wel snel warm, zelfs onbelast. Compete combo-set is dus wel gewenst, geen weggegooid geld vanwege hergebruik in de Rustler komende winter.

    Zie dat Gens-Ace ook combosets aanbiedt:
    Gens ace Combo Deals for car (Esc and motor)

    Maar welke moet ik nemen?
    Of beter een Hobbywing of Castle Creation set nemen?
    En welke tandwielverhouding op de HPI Sprint2, zit nu 28/87 op.

    Alvast bedankt voor het advies :worship:
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
  20. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Niet moeilijk doen.

    (goed) leren rijden doe je in de stockklasse en niet met 80+ km/h....

    De border heeft volgens mij nog meerdere speedpassion combo setjes op de plank liggen.

    Dat is volgens mij(n mening) het beste advies.

    Halewijn
     

Deel Deze Pagina