MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Joost K., 16 nov 2008.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey allemaal...

    Volgend buitenseizoen gaan we, als er genoeg rijders zijn, starten met een Pro10 klasse... Nagenoeg elke 2wd pancar kan hierin meerijden... 6cellen en LiPo zijn toegestaan, brushless motoren zullen een 10.5 zijn...

    Qua bodies kunnen we in deze klasse alle kanten op... F1, GroupC, LeMans proto, GT, GTP... Als het maar op een pancar 2wd 1/10 auto zit...

    Ik wil hier in dit draadje alvast een peiling maken van de mensen die in deze klasse mee willen/gaan rijden...

    Ik zou graag de naam, type chassis en type body willen weten... Ik zal de spits afbijten...

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    - Joost Kuiper *** Associated RC10R5X *** Peugeot 905B
    - Alexander Fokke *** Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
    - Michel Nijman *** CRC Gen10x *** Toyota TS010
    - Marco Martens *** Corally 10x NG *** Peugeot 905B
    - Thomas Hamann *** Trinity Evolution 10 *** Associated Nissan
    - Radbout van Klaveren *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
    - Barry Buis *** n.n.b. *** n.n.b.
    - Ronald Bestman *** n.n.b. *** n.n.b.
    - Peter Vennius *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
    - Edwin Nijenhof *** Tamiya F103GT *** Sauber Mercedes C11
    - Hans Westerveld *** Corally CCT *** Lola
    - Matthieu Hesterman *** CRC Gen10x *** Mulsanne LMP
    - Jan Schelling *** TRC *** Prototype
    - Stephan Beelen *** Tamiya F103GT *** Mercedes GT
    - Niels de Zwijger *** CRC Gen 10x *** Peugeot 905B
    - Ralf Beelen *** CRC Gen 10x *** n.n.b.
    - Wiebe Bartelink *** Tamiya F103 *** L type
    - Rob Bruijn *** CRC gen10x *** Peugeot 905B


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Hierbij mijn inschrijving

    -Alexander Fokke *** Team Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
     
  3. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    bijdeze

    Michel Nijman
    Car :CRC GEN10X
    Body:Toyota ts010
    Motor:10.5 Brushless
    Wide:200mm
     
  4. Rogier

    Rogier Guest

    Komen er ook open wedstrijden?? Op dit moment is de F1 onderweg uit HK... ;-) Bij open wedstrijden wil ik zeker meedoen....
     
  5. Marco.M

    Marco.M

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    119
    hoi joost ik wil ook mee doen maar zo als je weet kan ik niet bij elke wedstrijd aanwezig zijn door werkzaamheden

    marco martens

    corally 10x new generation

    body peugeot 905b
     
  6. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Of deze ZAC wedstrijden open zullen zijn weet ik niet of nog niet... Normaal gesproken zijn de ZAC wedstrijden niet open maar goed... Daar kunnen we het over hebben voor de Pro10... Je hoort er nog meer over als ik er wat over weet...

    Joost.
     
  7. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Rogier,

    Ik zie jou niet voor een avondje naar de MACH komen.....
     
  8. Jemmie

    Jemmie Guest

    Ik ben ook geïntresseerd om in deze klasse deel te nemen!

    Wist van het bestaan niet af! Na een beetje googlen kwam ik erachter dat dit vroeger een grote klasse was......

    De eenvoud spreekt mij aan!
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Goede zaak!!! Laat even weten dan of je op de MACH mee komt rijden en waarmee (als je dat al weet...)

    Joost.
     
  10. Jemmie

    Jemmie Guest

    Mijn beweegredenen om eventueel deel te nemen in deze klasse zijn:

    -Gebruik van LiPo;
    -Eenvoud van de auto;
    -Snelheid?!? Volgens mij gaat dit hard!

    Echter zou ik er wel één aan moeten schaffen. Dit doe ik vanzelfsprekend alleen doen wanneer er zeker is dat tijdens de ZAC daadwerkelijk gereden gaat worden met deze klasse! Dus houdt me op de hoogte als jullie willen!

    Verder moet ik me ook een beetje verdiepen in welk merk ik het beste kan kopen.
    Als ik de rijtjes zo zie zijn er de volgende opties:

    AE RC10L2.5
    CRC Gen10x
    Corally 10x NG

    Ik zie dat de CRC Gen10x een mooie oplossing heeft voor het gebruik van standaard hardcased LiPo's. En qua looks spreekt die me ook zeer aan. Maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe het zit met de onderdelen voorziening.
    Tips zijn welkom!

    Verder wist ik dus, zoals eerder gezegd, niet van het bestaan af. Maar dit lijkt een verschrikkelijk leuk alternatief als je bijvoorbeeld ff snel naar werk s'avonds nog even wat rondjes wilt maken. LiPo's avond van te voren opladen en gaan!

    Rijden jullie vaker met deze auto's op de MACH? En behoord indoor ook tot de mogelijkheden? Kan mij voorstellen wanneer je met 230mm breedte achter rijd dat indoor een beetje problematisch kan worden!

    Grt,

    Jeroen
     
  11. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Alledrie zijn het goede auto's... Ik ga met een Asso rijden omdat ik daar goed de onderdelen voor kan krijgen... Je kan er prima mee indoor rijden ook als het moet als je je vermogen en rijstijl maar aanpast.

    Het gaat door als we genoeg rijders hebben... Dus ja, als je eerst wilt wachten tot we kunnen rijden dan is dat een beetje een poreuse cirkel... Maar vergis je niet in de auto's, ze zien er simpel uit maar je kan er een hoop mee doen en naast dat kom je ook in aanraking met het fenomeen "roll-out" en die veranderd naar mate je banden slijten. Ze zijn moeilijker dan ze eruit zien... Maar wel erg gaaf!!! Dus gewoon één van de bovenstaande auto's kopen en meedoen!!!

    Joost.
     
  12. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Okee, als ik genoeg vrije tijd heb om te oefenen (dus niet zoals nu voltijds stage en 's avonds doodop) doe ik ook mee:

    Thomas Hamann *** Trinity Evolution 10 *** Associated Nissan
     
  13. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Anders kan je altijd nog op de Amca meerijden in de "vrije klasse", aankomend seizoen zal er een man of 15 aantreden. (let wel, vrije klasse de meeste deelnemers rijden met een Lipo en een 4,5T)

    Ik heb zelf voor de CRC gekozen, standaard is deze 200mm met een uitbreidingsset naar 235mm.
     
  14. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedankt voor de melding Vassago maar om een verdere off-topic discussie over die vrije klasse te voorkomen gelieve dit topic alleen over de MACH ZAC te houden. No problem dat je het even meld hoor maar je weet hoe het gaat hier op het forum... ;-)

    So back on topic...

    We gaan de goeie kant op mensen met de klasse...

    Joost. :D
     
  15. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag

    Even voor het geval dat je het niet weet. De AE RC10l2.5 kun je niet zomaar in de winkel kopen. De rc10L2 is een zo'n 20 jaar oude auto. De rc10L2.5 is een eigenbouwsel met zijdempers die verschillende rijders aanduiden met L2.5 omdat deze tussen de L2 en L3 (oude 200mm auto) zit. Wil je een nieuwere auto dan kun je voor de onderste twee opties gaan of de nieuwe van associated de RC10R5. Die is 200mm breedt maar kan denk ik vrij eenvoudig naar 230mm gebouwd worden. Er zullen waarschijnlijk ook wel uitbreidingssets uitkomen om hem naar 230mm te brengen idem wat ze met de crc gen10x hebben gedaan. Wanneer je voor de nieuwe auto's gaat dan is onderdelen voorziening geen probleem. Deze auto's hebben veel dezelfde onderdelen als de 1/12 schaal 2wd dus geen problemen.

    Ik heb indoor niet geprobeerd maar het is best lastig om met 230mm brede auto's op een kleine baan te rijden. Het inhalen van andere auto's is best eng dan lol. 200mm is dan beter lijkt me. De asso auto lijkt me ook een zeer goede auto op dit moment
     
  16. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
  17. Marco.M

    Marco.M

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    119
    corally heeft nu ook een c10x semi graphite uitvoering

    dan is het chassie van glasvezelplaat gemaakt en afgewerkt met carbonlook
    en van de rest is de auto het zelfde alleen is de prijs 75 euro goedkoper

    meschien ook nog eens het kijken waard voor iemand die pro10 wil gaan rijden
     
  18. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt: 22 nov 2008
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Met een paar kleine aanpassingen aan het chassis kan er gewoon een LiPo in en ook een full size servo, geen enkel probleem alleen moet je wel willen haha ;-)

    De plannen liggen al klaar hier om die ombouw te realiseren dus... Gaat helemaal goed komen...

    Joost.
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Welke kleine aanpassingen heb je bedacht om die lipo kwijt te kunnen Joost? ;-) Verder lijkt het me een goede auto hoor, als ik mijn huidige auto niet had zou ik denk ik voor de rc10r5 gaan.
     

Deel Deze Pagina