MAD RABBIT ** NU XPS-EPP COMBI **

Gistermiddag 2 uur. Vanavond vliegen. Eigenlijk wil je wel eens weer wat anders meenemen naar het veld. Hup nog snel maar eens iets in elkaar geflanst. Een kleine wing.
Had ik niet ergens op het forum gelezen dat een 68cm wing niet zo nerveus is als dat hele kleine spul? Oke dan 68cm! Profiel? Eh ja weet ik veel. Snel maar wat gekozen in Profili. Twee profielen uitgeprint maar dat tipprofiel vond ik wel erg dik. Maakt het uit, hup de schaar in de print en op gevoel er wat leuks van geknipt.
Tipverdraaing? Uhm.... ja laten we dat eens doen. Hoeveel dan? Ach doe maar wat.
Snel los uit de pols de twee vleugelhelften gesneden uit XPS. Ik had de hele snijinstallatie opgeruimd wegens ruimtegebrek vandaar het losse handenwerk. Even schuren, plakken, winglets eraan en de motor plaatsen. Verdikkeme ik dacht dat ik nog een cdrommetje kant en klaar had liggen. Helaas alleen een die nog niet gewikkeld was. Normaal wikkel ik standaard 14 wikkelingen .4 draad. Dat had ik niet meer, dan maar 13 wikkelingen .3
Motor erop, besturing erin. Zwaartepunt uhm...... op gevoel!!!
7 uur was hij klaar. Half acht de doop. SUPER!!!!!!! Zwaartepunt kon iets verder naar voren maar door later 2 x 700Mah lipo's te plaatsen ipv 2X600 kwam die precies goed.
Het ding gaat supersnel, lekker strak, heerlijk wendbaar, zweeft prachtig, en kan ook nog eens heeeel langzaam. Twee keer met het propje het gras geraakt op een langzame low pass. Modelletje weegt net 160 gram dus het motortje heeft zat power over.

Heerlijk als je snel even iets inelkaar prutst en dat het dan zo vliegt. We geven het direkt maar even een naam "Mad Rabbit" Herinnert me aan de Devine, dit was ook zo'n zondagmiddagprojectje. De snijmallen heb ik snel goed opgeborgen want dit model is absoluut een blijvertje.
Zo, dat moest ik even kwijt.

afb20101.jpg

Hoi hoi,

Top ding Theo... in één middag 8O is echt ongelooflijk. Als je het "ding"ziet vliegen wil je zelf ook. Hij vliegt strak, langzaam, snel, en ondanks dat ie héél vlot draait, keert, rolt, loopt enz. ziet het geheel er superstabiel uit.
Wat me ook erg verbaasde, bij snelle bochten, of vanuit loodrecht naar beneden (met een rotgang) en ineens vol up, dat de vleugel niet doormiddenbrak, zelfs niet eens doorbuigt.
We gaan je maar omdopen tot Theo Huges... met zo'n "toevalstreffer"op gevoel :D .

Gr.A.

Oh wat n beeldschoon wingetje, ik ben dol op zon "schoon" uitterlijk. Veel van die dingen hebben hun "guts" zomaar aan de buitenkant hangen, en dat verafschuw ik. Maar deze, :worship:

Is zoiets omlaag te schalen naar 50cm spanne? Ik ben benieuwd naar je tekening.

Freakazoid zei:
Oh wat n beeldschoon wingetje, ik ben dol op zon "schoon" uitterlijk. Veel van die dingen hebben hun "guts" zomaar aan de buitenkant hangen, en dat verafschuw ik. Maar deze, :worship:

Ik wilde iets anders, iets pittegers dan al dat zoete en met een stift dit er even opgeklad.

Vandaag geprobeerd er een video van te maken. Helaas was het ding niet te volgen aan de hemel :wink:
Op mijn "wildvliegplekkie" is een slootje van een meter of drie breed. Geprobeerd daar een lang stuk door te vliegen. Ging 20 meter goed :lol: toen plof in de wal. Ook tussen de benen door ging niet lukken. Praat nu met een hoog stemmetje.

Ga er vanavond wat ledjes op zetten. Lijkt me wel leuk in het schemerdonker. In het pikkedonker durf ik niet aan. Dat zie ik over twee week in Harsewinkel wel iemand anders doen.

Ben benieuwd kan bijna niet meer wachten op die tekening. Alles ligt al klaar. :lol:

Tekening bestaat uit 1 A4-tje. Ga die komende week op het werk even scannen en zal hem dan plaatsen.
Voor in de hal is die wel erg snel. Zal eens kijken of ik hem kan verkleinen en dan met een GWS motortje er op.

komt mooi uit, heb net namiddag een snijboog gemaakt.. :lol:
kan je trouwes een gewone regelbare voeding (0~30v, regelbare afslag) gebruike zonder dat deze stuk gaat?

grt

Hangt een beetje van de stroom af natuurlijk.
Met een 0.4mm weerststands draad heb ik 4-5A nodig. De dunne 0.3mm draad van graupner neemt genoegen met 3A.

Als je voeding stroombegrenzing heeft kan je gewoon proberen.

@Theo,

Ik zit nog in de fase 'wat gaan we dit jaar in de zaal vliegen'.
Wat denk jij Mini Mad Rabbit met een EDF40 of ED50, of noemen we het dan MMRDF :lol: .
Wat er ook gebeurd, ik wil dit jaar weer een EDF gaan gebruiken voor indoor (eventueel als heckrotor in de Hummingbird :wink: )

Bad Bunny? :P

Zeg, zijn er al filmpjes van dit charmante kleine ding? Ik ben wel benieuwd hoe vlot ie is.

Hier alvast twee foto's van de motorbevestiging. Dit zijn foto's van het tweede model. ik heb hier dat gedeelte wat verstevigd zoals te zien is. Onder wat balsa en de motorsteun zelf is van 2,5mm multiplex. Bij het tweede model moest ik een klein beetje down bij het gas mixen. Gek, dat was bij het eerste model niet. Je kunt natuurlijk heel simpel ook de motor wat meer downtrust geven.
Beide roeren staan iets up zoals bij elke delta.
Aan te raden is om de servo's aan de bovenkant te bevestigen. Aan de onderkant zijn ze toch erg kwetsbaar bij het landen.

normal_boven.jpg

normal_Onder.jpg

Back