MAD RABBIT ** NU XPS-EPP COMBI **

En ik maar denken dat juist Theo de backups altijd goed voor elkaar heeft :roll:
Maar blijkbaar houd hij werk en privé prima gescheiden :D en thuis dus minimale backups 8)

Zo, hij is af.

DSC00001%20%28Small%29%7E4.JPG

190 Gram met CD-rom motor, blauwe Günther en 3×740 HD
De stuurstangen lijken niet haaks op de scharnierlijn te staan, maar dit is gezichtsbedrog.

Vloog zeer beroerd... het zwaartepunt lag veel te ver naar achteren :oops:
Accu wat verschoven, vloog daarna beter.
Het zwaartepunt mag nog wat naar voor, want hij vliegt nog steeds wat onstabiel.
Als ik het zwaartepunt goed heb liggen, denk ik dat dit model zeer goed vliegt!

Morgen nog eens proberen, en laten filmen.

Joost

De tekening is weer boven water dus :P
Wow Joost waarom dat ding van jou niet vliegt :? Ik heb er drie gebouwd en 1 leeft nog steeds. Met lampjes en al!!!
Zie ik dat jij de motorsteun aan de onderkant verlijmd hebt? Dat moet aan de bovenkant zodat de motor de benodigde domping heeft.

Ach, het zwaartepunt zit gewoon te ver naar achteren. (je tekening is niet fout, mijn uitvoering wel ;))
Ik zal ook proberen de motor wat meer naar beneden te laten blazen.

Slecht weer hier overigens, ik hoop dat het er nog in zit vandaag.

Het zwaartepunt zit goed nu en het model vliegt goed!
Ook in rugvlucht vliegt hij strak.
De aandrijving geeft meer dan genoeg power :)

Klein onduidelijk filmpje gemaakt terwijl ik met een half volle accu vloog.
hier te downloaden (960kb)

Lekker rondraggen :)

Een maat van me heeft er ook een gebouwd en mijn broertje overweegt er ook een te bouwen.

Thx Theo ;)

Blij dat hij nu goed vliegt. Op het filmpje vliegt hij inderdaad zoals het hoort. Ik vond het ook altijd leuk om bij windstil weer ietsje up te trimmen en een beetje links. Dan kon je met een kwart gas je zender neerleggen en gewoon weglopen. Tientallen rondjes bleef die dan keurig op dezelfde plek draaien.
Ging je even een praatje maken met een toeschouwer. Lache man 8)

Misschien is deze combi al eens eerder op deze manier toegepast, maar ik heb het nog nooit eerder gezien en meldt het maar even.

Na 2 jaar voor 99,9% DLG gevlogen te hebben was ik toe aan een uitstapje. Al een tijd lag de oude MadRabbit te lonken in een hoek. Kistje is nog steeds luchtwaardig maar het mooie is er af vooral de de ingedeukte neuslijst. Ik had ook al even gekeken naar de SwiftII met mooie prints maar om daar alleen 40 euro te betalen wordt me te gek.

Waarom zelf geen combi maken van het sterkere XPS en het onverwoestbare EPP??

Van het werk wat verpakkingsmateriaal meegenomen (EPP) en hier kleine stroken uit gesneden. Dat snijden ging gemakkleijker dan ik had verwacht. De stroken aan het XPS geplakt met UHU-por en vervolgens snijden.

Zoals te zien is op de fotos krijg je nu een wing die redelijk buigstijf is en een mooie bumperneus heeft. Om te testen even lekker op de werkbankrand meppen en ales geeft geen krimp.

normal_IMG_0754%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0755%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0756%20%28Medium%29.JPG

En hier alvast met een kleurtje
normal_IMG_0757%20%28Medium%29.JPG

hoi

ik heb het geluk dat theo nog wel eens tijd over heeft :D
laatst had hij weer zo,n dag dat hij weer eens helemaal niks te doen had :lol:
dus heeft hij maar een mad rabbit voor mij gesneden
vandaag de rc maar even ingebouwd en natuurlijk een paar foto,s gemaakt

M4100315.JPG

M4100316.JPG