Maflower van ruw hoout

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door sparkplug, 20 aug 2022.

  1. sparkplug

    sparkplug

    Lid geworden:
    25 jul 2022
    Berichten:
    26
    Locatie:
    rotterdam
    Hallo allemaal, ja ik ga van start met a) het bouwen van De Mayflower en b) het maken van een bouwverslag, beiden met een zekere spanning. Na ontvangst van de tekeningen deze goed bekeken, de bouwverslagen van mede bouwers gevolgd en verdiept in de historie van dit schip. Conclusie is dat er aanmerkelijke verschillen zitten in de bouwpakketten en de (goedgekeurde) replica. Ik ga proberen zo dicht mogelijk bij de replica teblijven. Ook zal ik hier en daar wel wat moeten aanpassen omdat ik van ruw hout ga bouwen. [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] tot zover de arbeid en nu alles nameten voordat ik de spanten(?) vast lijm
     
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.569
    Locatie:
    noord-holland
  3. sparkplug

    sparkplug

    Lid geworden:
    25 jul 2022
    Berichten:
    26
    Locatie:
    rotterdam
    Bij het bekijken van de tekeningen zag ik dat voor de dekken eerst een dek van triplex 0,8 mm. moet worden gelegd. Dat heb ik niet en ik voornemens ben om met het bestaande hout dit schip te bouwen heb ik besloten om de dekken te maken van latjes van 1,3x3 mm te maken. Het betekent dat ik wat extra ondersteuningen zal moeten maken. Ik bouw ze ondersteboven. Tijdens het bouwen bleek dat watervaste inkt dat niet altijd is, als het resultaat niet naar mijn zin is moet ik het over maken:( 20220910_145007.jpg maar eerst even proef gelegd. foto11.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina