Mag er wel of niet binnen gevlogen worden met trex?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Gbaby, 21 feb 2006.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    ten 1e: Speed 400? heb ik nooit gezegt :) zat mooi wel een 8.5 inch prop op.

    ten 2e. een schocky heb ik het niet over. Er vliegen zat 300g+ toestellen rond met motoren die 150W draaien.

    pure massa op een uiteinde maakt geen bal uit. Een prop is veeeeeeel scherper dan een rotorblad. Dat maakt heeeel veel goed.

    Nieuw bod: 50 euro.....
     
  2. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    150W op een indoor kistje? Begrijp nu ook dat een T-Rex daar geen probleem is...
    Op de meetings waar ik kom, Alphen, Markelo, Nieuwleusen, Rotterdam etc. zie ik dat niet rondvliegen...
    En bedankt voor je 50 euro, zal bij de eerstvolgende meeting even een video laten schieten met getuigen, kost me hooguit een hechting ;)
    Ik hoop niet dat jij of iemand anders het gaat nadoen met een T-Rex rotor.....
    Hoe bot dan ook, die vinger heeft het echt een stuk slechter!
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    peter dat doe je dus niet in dalfsen he een vinger in de prop dauwen. als publiek dat ziet heb je de poppen aan het dansen.

    je ziet die dus wel in dalfsen en nieuwleusen rond vliegen.
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Een 30 grams Strecker of een Typhoon 6/3D is een 80 W motor, een a twee seconden volgas en je bent al bij de eerstvolgende muur....
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    tja, storing remt niet af hoor.......
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    bloed is bloed, gewond is gewond
    verder moet je niet kijken materiaal schade is niet belangrijk
    laat ik het dan maar zo zeggen. kort om er word bij mijn meets veilig gevlogen of er word niet gevlogen zo simpel is het.
    ik weer zelf donders goed hoe zeer het een en andere doet
     
  7. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Krijg ik ook 50 euro als ik mijn vinger in een propje van een X-twin duw??? :D :D :D
     
  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Veilig indoorvliegen (pits, start en landingsbaan alles binnen een paar meter van elkaar!) houdt voor mij in geen vliegende voorwerpen die "blijvende schade kunnen aanrichten"
    Nu is het natuurlijk zo dat als ik hard mijn vinger in je oog prik dat er wat loos is maar ik ga er vanuit dat mensen instinctief hun gezicht afwenden als er wat op afkomt...
    -Meer als 100 W op een indoorkist of heli is onzin en onnodig.
    -Een CP heli die op vast toerental draait is niet te vergelijken met een vliegtuig dat je op gas regelt/vliegt zoals een FP heli
    Etc....etc....
    Een Piccolo size CP is dus echt de grens en misschien al te ver....
     
  9. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nou Marcel, je mag kiezen tussen een shockyprop en T-Rex rotor, moet je daar over nadenken? ;)
     
  10. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    peter dit is gewoon iets daar worden we het nooit over eens.
    ik vind een trex indoor kunnen mits men zich ook verantwoordelijk gedraagt en natuurlijk zijn kunnen niet overschat.
    als een piccolo cp te ver is zou er dus geen enkele cp heli mogen vliegen indoor volgens jouw.
    een piccolo kompleet standaard weegt al meer dan 350 gram door het accu paket.
    alleen een piccolo lipo 1500 mah zit net onder de 350 gram ik heb het net gewogen 349 gram op de kop af
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    geen shock prop.... APC 10inch prop met 150W
     
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Ik hoop gewoon wat mensen aan het nadenken te zetten...
    Van een shocky ben ik niet bang en van een Piccolo CP ook niet, van beide verwacht ik ook geen schade die meer dan een pleister noodzakelijk maakt.
    Het gaat er gewoon om dat mensen staan te praten, zitten te lijmen of aan het vliegen zijn en niet op gevaarlijker spul als bovenstaande alert zijn.
    En in tegenstelling tot buiten alles dicht op elkaar....

    10x4.7 APC prop op 150 W indoor slaat nergens op, daar heb je een Axi 2212/34 van bijna 70 gram op een 4slipo pakket voor nodig (bijna 1000 gram trekkracht....)en daar vlieg je toch niet binnen mee?
    Wat mij betreft dus ook verboden indoor.....
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    ja zal best maar daar zeurt nooit iemand over....

    dan nog, met ds pcm kan er gewoon niets misgaan.
     
  14. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Storing is nooit onmogelijk, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.
     
  15. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hoi hoi,

    1500 toeren op houten T-rex blaadjes, gecombineerd met een vinger, geeft kapotte bladen, en een pijnlijke vinger (wat je na een kwartiertje alweer vergeten bent). Ik spreek uit eigen ervaring :!: .
    Dat litteken van die strecker met koolprop zit er nog steeds wanneer ik te oud ben om nog te kunnen vliegen :wink: .

    Trouwens, ik kan me niet herinneren dat er ooit een heli in mijn buurt is gekomen tijdens het indooren, terwijl alleen ikzelf tijdens het vliegen zeker twee keer per seizoen letterlijk ben aangevlogen door een vliegtuig, waarbij je gelukkig nog net je hoofd kan wegdraaien. En geregeld zie je wel dat er een toestel het "vliegersvak" induikt... wederom geen helies.


    Groetjes A.
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gelukkig niet, de (meeste 8) ) heli piloten kijken wel uit waar hun heli is en heen gaat.

    Maar inderdaad, ik moet dit seizoen toch opvallend vaak x-twins en een enkele shock koppen terwijl ik zelf sta te hoveren.


    Dat wordt indoor niet gebruikt, totaal onzinnige stelling Herman.
    Ik had wel realistischer van je verwacht.

    We hebben het hier over indoor shocks, en indoor helies.
    Een te koppen indoor gewoon rondvliegende shock, ca 1/3 tot half gas?, 22 tot 33 W.
    Mijn hoverende helis: picco ca 35W, en mijn HB CP ca 55W.
    Wat slobbert een gemiddelde hoverende TRex continue? 100 a 120 W?

    Vergelijk deze getallen maar eens.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    shocks boeien me niet. Er vliegt veeeeeel meer grote spul rond. Dat moet je vergelijken want anders mogen die ook gewoon niet! En die props vliegen echt wel indoor. Heb het toch zelf gezien....

    x-twin is ook niet echt besturbaar dus die komt je overal tegen. Daar zijn ze oko voor gemaakt.
     
  18. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    niek volgens mij let je ook niet echt op wat er allemaal indoor word gebruikt.
    inderdaad de meeste mensen gebruiken een gws of andere zachte prop. maar die apctjes worden ook gebruikt.
    op nando zijn groote yak zonder landings gestel bijvoorbeeld.
     
  19. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Maar niet met 150 W gelukkig.
     
  20. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    @Pjotrrr,

    Ik heb de camera al klaar staan :wink: , Ik heb het zelf net even mijn vinger in de prop geduwd en het enigste wat kapot gaat is je shocky.

    Ben het daarom ook geheel eens met Pjotrrr dat er wel degelijk veschil zit in een rotor met meer massa en energie dan en een prop met minder massa en energie.

    Geef mij maar die prop tegen mijn vinger.

    P.s. Wat ga je met die €50,- doen Peter. :lol:

    Groeten Jeroen.
     

Deel Deze Pagina