Mag er wel of niet binnen gevlogen worden met trex?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Gbaby, 21 feb 2006.

  1. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    peter we kunnen weer met zijn bijden door een twee klapdeuren deur gat. :lol: :lol: :wink:

    350 gram is inderdaad leuk veilig. maar een esky en piccolo met lipo's kunnen hier alleen aan vol doen.
    tenminste ik bedoel dan dat ze net onder die lijn zitten.
    zou je een piccolo pakken met standaard accu kom je hier al boven dus zou die 350 gram regel het alleen voor de beginners meteen al zeggen koop meteen lipo anders kun je niet indoor.
    als er dan een instap zonder overleg punt zou komen dan zou ik het hoger leggen bij 400 of 500 gram net zo als de vliegtuigen.
    ook kunnen er dan nog steeds slowflyers zonder lipo op de meeting komen.
    natuurlijk is het zo dat de organisatie bepaald hoe of wat maar als we daar nu echt eens een vaste lijn in trekken.
    bijvoorbeeld voor alle meetings 500 gram of 350 gram voor alles.
    350 gram betekend wel dat je de absoluute beginner met heli even zult moeten ontzien als die met een piccolo met standaard accu aan komt.
    daarna natuurlijk overleg van bijden kanten en niet strabant vast houden aan die gewichts grens.
    maar wel kijken naar de ervarings nivo's.
    bijvoorbeeld zondag had ik iemand die al donders goed vliegt met een df4.
    die bij mij kwam zo als die al vaker deed om zijn heli na te kijken.
    vertrouwde zich zelf niet.
    hier in ging dus zijn gezond verstand zeer veel parten spelen.
    ook heben we het andere kant van het spectrum ervaren toen heb ik dus ingegrepen.
    zelfs toen die jongen die zelf al goed vliegt heeft toen van mij onder uit gekregen.
    omdat hij juist door mij geacht werd de regels te kennen en omdat hij er bij stond er iets van had moeten zeggen.
    hij heeft ze tenslote van mij geleerd.
    gezeligheid is leuk maar dat gaat ook hand in hand met veiligheid ook daar ben ik het dus mee eens.
    maar we moeten op letten dat we niet door draven.
    dat doet de overheid al als we ze de kans geven.

    didier.
    als we een brevet systeem zouden invoeren krijg je weer dat gedwongen sfeertje.
    voor de rest heb ik er niets op tegen.
    maar nog wel een probleem.
    we doen het meestal niet in verenigings verband hier in het oosten.
    gewoon een paar pasionele gekken die hun passie met anderen willen delen door een hal te reserveren.
     
  2. Wobben

    Wobben Guest

    Een T-Rex zal, bij een aanvlieging met een persoon, schade toebrengen.

    Als eerst natuurlijk de schrik, maar stel je blad komt (tipsnelheid 200km?) tegen je nek? Op 1.2cm onder je huid liggen in je nek bloedvaten waarbij je wel behoorlijk een probleem hebt als die open gesneden worden.

    En wat dacht je van een oog? Of van een kindje die achter een 'veilig' hekje staat?

    Bij een Piccolo ook, maar niet in de standaard setup, dan slaat het blad kapot op je vingers. Tegen huid waar geen bot in zit krijg je een snee.

    Een carbon blad daarintegen werkt meer als een mes, maar zal je vingers er niet afhalen.

    Het heeft niet zozeer met gewicht te maken hoe 'gevaarlijk' een indoorkist is, maar meer met hoe dit gewicht je raakt. Ik heb een 800 gram zwever tegen mn hoofd gehad, dat doet zeer.

    Een 800 gram heli doet echter wel meer schade.

    Het is allemaal 'gezond verstand', en wie zwemt kan verdrinken nietwaar?



    :roll: :roll:
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    jeroen exact wat jij beschrijft met de nek is gebeurd in amerika. de tot nu toe enige dode met heli's
    de reden waarom is ook bekent. namelijk onachtzaamheid van de overledene.
    de leerling die naast hem stond zei nog tegen hem pas op maar omdat de leeraar niet naar de hele keek toen het mis ging maar ergens anders naar is die nu dood.
    dit omdat er iets mechanische faalde in de heli.
    en hij dus niet oplette.
     
  4. Didier

    Didier Guest

    Als ik de illussie heb gewekt dat ik een voorstander ben van een brevet, is dat niet helemaal waar.
    Het zou mij echter niets verbazen als zoiets, net als buiten vliegen, op een gegeven moment zijn intreden doet.
    Ben op 4 meetings geweest dit jaar, waarbij op alle 4 de meetings een bouwvakkers helm geen overbodige luxe was.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    @Wobben

    Ik heb nog nooit iemand zo nerveus om mij heen zien springen terwijl ik een gewoon picolootje vloog :D
     
  6. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Effe kappen op de mannen van DMC, haha.
    Chris wat jij zegt is net hetgene dat NIET van toepassing is in dit draadje! Je kan alles gevaarlijk maken, waar het hier om gaat is gewoon het feit dat iemand vind dat hijzelf veilig vliegt maar dat anderen zich daarbij niet veilig voelen. Het heeft een reden waarom wij niet meer naar Tongerlo komen hoor, ik hoor elke week wel ergens een verhaal van dat er daar een T-Rex vol tegen de muur geparkeerd wordt dat de stukken tot halfweg de hal liggen (en het is geen kleine hal hé). Ik hoor zelfs verhalen van een raptor 50 E-ombouw die binnen voorgevlogen wordt, mooi, maar niet met mij erbij! Als er daar iets fout gaat kan je de gevolgen nooit inschatten, jij van alle mensen zou dat toch moeten weten. En ik hoor het al, "met een zender van 2000euro heb je geen storingen", die stelling gaat niet op hoor. Niets is zeker, kans op een mechanisch defekt is even groot.

    PS: was jij niet degene die ooit een charter op m'n Big Lift craschte in de stationeerzone? Het had toen ook veel erger kunnen zijn hé...

    Met vriendelijke groetjes, Bart.
     
  7. rappy

    rappy

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Belgie Tessenderlo
    Bart,

    ik kappen op de mannen van Schaffen? Nooit, heb er zelfs nog een goeie band mee.

    Dit heeft hier niets mee te maken, mijn opmerking was gewoon als grap bedoeld.
    Tongerlo heb ik ook niets mee te maken, ben er enkele keren geweest om er een pintje te drinken.
    Dat met die chrash op je big lift.... was een ongelukkig toeval, was weeral omdat ik iemand anders aan het helpen was, eigenlijk had ik toen gewenst dat jij die zender in handen had, benieuwd waar we dan uitgekomen waren.

    Chris

    Terug :eek:ntopic:
     
  8. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Chris je slaat de nagel weer op de kop! Vlieger is plezant, maar je vind nooit dat je zelf gevaarlijk vliegt. Als er dan iets fout gaat dan had je gewild dat iemand anders de zender in handen had. Naspijt telt niet en voorspijt bestaat niet.
     
  9. Gaaaz

    Gaaaz

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    277
    Locatie:
    België, Schaffen
    Ha, de mannen van Schaffen :p

    Dit is een discussie die lang kan aanslepen.

    Persoonlijk vind ik dat indoor vliegen met een t-rex wel moet kunnen, maar dan liefst solo en niet tegelijk met shockflyers. Als zo'n shocky een t-rex raakt, weet de piloot ook niet waar z'n toestel gaat terechtkomen.
    Ik ben verleden week, tijdens een poging tot het vliegen van het F3P-programma, tegen Michel z'n Hummingbird gevlogen. Als dat een t-rex was geweest, hadden er gewonden kunnen vallen....

    Dat iedereen wat verantwoordelijksgevoel en discipline moet hebben is een feit. Het mag nog wel plezant blijven, hé :yes: .
    Met een aftandse yak van 6mm depron, APC-prop, axi 2208/34 en 3s1p 700mAh Lipo's, die dus minder dan 350gr weegt, kan je ook iedereen in de hal de stuipen op het lijf jagen. Allen die getuige zijn geweest van Alex z'n laatste vlucht kunnen dat beamen :banana:

    Laat ons gewoon wat lol hebben zonder overbodige risico's te nemen :wink:

    Gr Gaaaz
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    anders een soort indoor brevet voor hogere gewichten ;) Iedereen tot 350g, en dan een t-rex brevet voor 700g
     
  11. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Nee, geen "brevet".
    Zoals Rick NT al zei vind ik regels voor domme mensen. Daar bedoel ik dus mee dat je regels nodig hebt voor domme mensen, omdat verstandige mensen voor rede vatbaar zijn.
    Als iemand onveilig vliegt moet je hem er op aan kunnen spreken.
    Met een "brevet" kan een hufter zeggen "maar ik heb een brevet". Alsof je dan voor eeuwig geen kritiek meer hoeft te verwachten.

    Nee, liever gezond verstand en open communicatie.

    Op het moment dat (een dom) iemand die fout is zegt "waar staat het dat het niet mag" is het einde zoek en zit je in een regeltjes cultuur.
     
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Helemaal mee eens....
     

Deel Deze Pagina