Mag ik uw startkistje eens zien?

Hallo,

Ik wil graag foto's van zelfgemaakte startkistjes zien, alsmede de ervaring die er bij hoort (wat zou je nu anders maken, mocht je een nieuw kistje maken).

Waarom wil ik dit weten?
Als beginnend helivlieger (Nitro) heb ik vorig jaar in de winter een mooi, compact startkistje gemaakt. Hierop/in kan ik mijn 12V batterij kwijt, mijn starter, gloeisleutel, brandstofpompje (12V of handmatig) en uiteraard 5 liter Brandstof. Ondertussen sleep ik ook iedere keer een koffer mee met gereedschap, handleidingen, reserveonderdelen, reserve batterijen enz. en ook nog mijn zender in een zenderpult (die past nl niet in de koffer...). Al met al moet ik 4 keer lopen om mijn spullen bij de vliegplek te krijgen (er is ook een Electro heli bijgekomen...). Kortom, omdat de winter er weer aankomt ben ik aan het tekenen geslagen om een nieuw kistje te maken waar alles inzit, met wieltjes eronder, want dat ding gaat natuurlijk een ton wegen.

Ik wil dus graag van jullie ervaringen leren om niet volgend jaar weer een kistje te moeten maken :p. Het idee wat ik aan het uitwerken ben is een kist met uitschuifpootjes zodat ik de heli op de kist kan plaatsen om te sleutelen of te tanken en dat die dan op ongeveer 80 cm hoog staat zodat ik me niet een hernia hoef te bukken (beetje lui...). Twee paar laatjes die van twee kanten te openen zijn voor het gereedschap.Ik zal binnenkort wat schetsen plaatsen om mijn ideeën te delen.

Ook de materiaalkeuze wil ik graag weten; MDF, triple, multiplex, PE, karton, Gips (?).

Ik zie jullie foto's graag verschijnen.

Arthur

Voor mij is alles apart;
*ik heb een kistje gemaakt waar mn akku (12V autoaccu) in past met een powerpanel.
*Een koffer met gereedschap en wat reserve onderdelen (props, gloeipluggen, boutjes etc.
*en bak waar een container brandstof inpast met zn pompje.

Voor mij werkt dat het eenvoudigst, niet te zwaar en ik pak uit de auto wat ik nodig heb.

Cor

Ik kwam tot de conclusie dat ik geen startkist nodig had, maar een starttas.

Omdat ik een houten kist zwaar vind, heb ik het eerst geprobeerd met kunststof kratjes en kunststof gereedschapskisten, maar dan moet je wel net iets vinden waar alles goed in past. Uiteindelijk bleek dat ook niet praktisch.

Nu gebruik ik zo'n sterke/duurzame plastic supermarkt-tas. Daarin gaat een 5 liter brandstof-jerrycan, een handpomp, een startmotor met accu en een grote kunststof sorteerdoos met daarin zonnebril, zenderdraagriem, gereedschap en onderdelen. Ik pak m'n zender bij de draagbeugel, dan de hengsels van de tas en zo draag ik alles in 1 keer, in 1 hand. Met m'n andere hand kan ik dan ook nog m'n vliegtuig (2 meter spanwijdte) op m'n schouder krijgen als er niet te veel wind staat en dan hoef ik maar 1 keer naar de startbaan te lopen. Met een kist liep ik 2 keer.

En die tas is veel makkelijker in m'n auto te zetten, past achter een stoel. Een kist neemt veel meer ruimte in.

Kijk uit voor het Black & Decker syndroom.

Laatst bewerkt:
Tja, dat staat nog erg hoog op mijn lijstje, maar ik vind dat ik nog niet goed genoeg kan vliegen. Ik zou wel een schaal EC135 willen maken, maar zo'n romp set kost meer dan de hele Heli. Als ik ooit een keer mijn raptor/ec135 in de prak vlieg ben ik gelijk failliet! Eerst maar even een beetje beter leren vliegen.

Ik heb een koffercarrier, zo'n steekwagentje met elastieken.
Met daarop een hoge aluminium koffer met uitklapdeksel waarin mijn glowpaneeltje aan de binnenzijde gemonteerd zit.
Dus als ik het deksel openklap kan ik overal bij en heb gelijk een plateau om mijn glowdriver etc. op weg te leggen.
In die koffer staat ook mijn brandstof + pomp en ligt mijn starter.
De zenderkoffer kan ik er bovenop zetten met snelbinders, In en uit pakken binnen een minuut.
Heli in de ene hand, karretje in de andere, en zo vervoer ik alles in 1x

Grt,
Eric

Back