mag slotje op

• Topicstarter Topicstarter timpie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag op marktplaats een nieuwe picollo V2 staan met zender ook voor die prijs, dan heb je wel iets degelijkers ! Trouwens, buiten vliegen kan alleen met weinig of geen wind met een micro.

De prijs is redelijk maar ik zou niet met een CP beginnen. Als hij omkiepert, of ergens tegenaanknalt heb je een bak schade omdat de rotor zo snel draait. Bij een FP (zijn goedkoper) gaat het allemaal wat rustiger en kun je leuk leren helivliegen, je zou dus met een E-sky FP kunnen beginnen en eventueel later ombouwen naar CP.

waarom is die (dragonfly)zo goedkoop? 105$ is best weinig.. is het te vergelijken met de e-sky? en wat vinden jullie van Graupner 47G?

De dragonfly is vaak een heli met 3-in-1 electronica bordje, vliegen doen ze alleen als je dr veel liefde in steekt, want et zijn eigenaardige beestjes. :P De staart motor slijt ook enorm (30 packs en ze zijn gaar)

Eerlijk gezegt vind ik die goedkope microtjes slechte beginners toestellen. Ze zijn nerveus en door de goedkope electronica best moeilijk te besturen.

Maar pas op, er zijn letterlijk ontelbaar veel helicopters die "dragonfly" heten. Van schandalig goedkope rotzooi tot mooie variable pitch T-rex450 achtige toestanden.

Is de graupner 47G goed? die heeft de hobbyshop hier en ziet er wel leuk uit..

jep, ding heeft geen staartrotor, maar vliegt dat behalve stabiel wel leuk?
en wat is nou precies het verschil tussen 4 en 6 kanaals? wat kan je dan meer zegmaar? en is 7.2 volt niet wat weinig spanning voor een heli om te vliegen, dat is de standaard pack namelijk?

Coaxiaal vliegt aardig, maar ik heb er weinig aktie in kunnen ontdekken tot nu toe. Het is meer een beetje rustig zweven denk ik.

En met 7.2v kun je zon dragonfly redelijk vliegen, mede omdat ze dan vaak eeen VEEL lichtere lipo accu gebruiken, dan mag de voltage wat lager omdat hij minder hoeft te tillen.

4 of 6 kanaals, dat betekend meestal fixed pitch of variabele pitch. Dat houd in of je stijgt en daald door de motor sneller of langsamer te laten draaien, OF dat je dat kunt doen door de rotor bladen te laten kantelen. Dat laatste is wat zuiniger met de accu, en sommige kunnen daarmee ook op zn kop vliegen. :P

Et zijn allemaal leuke helicoptertjes, maar allemaal niet zo crash bestendig. :P

Mischien moet je eens gaan kijken naar de LMH-120 Corona. Die zijn geloof ik wat groter en daarom wat minder nerveus. Behoorlijk crash bestendig ook nog. Helaas moet je wel wat meer op tafel leggen als je zon ding wil.

Voor je beslist, kijk in ieder geval of de onderdelen er goed voor tekrijgen zijn. Dat zul je nodig hebben (wij allemaal met onze eerste heli trouwens. ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back