Magic 2

Discussie in 'F3-RES' gestart door jowa, 12 nov 2020.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Lijkt mij sterk dat hij het hoogteroer mee rekent.
    Heb je zelf de maten al opgemeten en uitgerekend?
    Op zijn infoblad staat dat alle 3 de versies 33.80dm2 zijn.
     
  2. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Lyckele, we praten wat langs elkaar heen. In mijn vorige post schreef ik dat de Magic 2 MT 33,8 dm2 heeft en ik heb ter vergelijking de andere modellen opgezocht op de site van Zeller. Zeller verkoopt ook de Magic PRO en deze wordt opgegeven als 36,25 dm2. Dat bedoelde ik met dat Zeller waarschijnlijk het hoogteroer mee telt in het totale oppervlak omdat ik de indruk heb dat de nieuwe Magic 2 MT en de Magic Pro qua vleugelsymmetrie etc. elkaar niet veel doen (maar dat is een aanname). Waar komt dan het verschil vandaan tussen de Pro 36,35 en de 2 MT met 33,8 dm2?

    Verder, ik heb het niet nagemeten en uitgerekend, alleen even de vleugels van de 2MT en de Xdream over elkaar heen gelegd. En eigenlijk heb ik nu ook geen belang om het na te meten want ik ga lekker bouwen.:koud: Rest komt later tenzij jij dit graag nu al wil weten.
     
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik snap het. Zal je verder niet lastig vallen ;)

    Als je alleen tzt eens de tip van de xdream en magic op elkaar wil leggen, graag.

    Voor nu weer lekker verder bouwen.
     
    jowa vindt dit leuk.
  4. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Door de motregen was het vandaag geen zweefweer, dus maar wat gedaan aan de vleugelafwerking. Het valt me tegen hoeveel tijd het afwerken van o.a. de eindspanten (van middendeel en aansteekvleugels) kost. Om de 'oren' in lijn te krijgen, én de juiste v stelling per kant, én goed aansluitende spantjes kost me een paar uurtjes. Blijkbaar doe ik iets niet goed of mijn standaard ligt te hoog; maar nu wel tevreden. 20201122_214713.jpeg
     
    jve vindt dit leuk.
  5. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Overigens is het niet praktisch dat de remkleppen tot bijna aan het eind van het middendeel zitten. Veel ruimte voor plakband om de vleugels aan elkaar te tapen én de luchtspleet te dichten is er niet. 20201122_220422.jpeg
     
    jve vindt dit leuk.
  6. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Maak je ze toch iets korter. Effect van de kleppen zal er niet minder om zijn.
     
    jowa en jve vinden dit leuk.
  7. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Verkleinen is niet echt een optie. Tov. de rode remkleppen vind ik ze nu al niet overbemeten. 1606331835786.jpeg
     
    jve vindt dit leuk.
  8. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Dan goed opletten met tapen :D
     
    jowa en Gerrit_E vinden dit leuk.
  9. RKT

    RKT

    Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Duiven
    het zal wel meevallen, ze zijn magic en het zijn er 2
     
    jowa vindt dit leuk.
  10. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    De rompbodem is van triplex. De uitgelaserde gaten worden met balsa weer opgevuld.

    De vleugelbevestiging op de romp is inmiddels klaar. Helaas is één romphelft wat hoger dan de andere. Een halve milimeter verschil bij zo'n smalle romp geeft aan de middenvleugel-uiteinden véél . Dit resulteerde in een 'niet haaks' hangende romp onder het middendeel. Na veel schuur-, pas- en meetwerk weer in het gareel gekregen.
    20201126_000231.jpeg 1606345529730.jpeg 1606345693559.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2020
    jve, Lyckele en Amigo II vinden dit leuk.
  11. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ziet er mooi uit Johan. Ik zou nog even een rupsje endfest rond de moer doen, dan komt hij er niet meer uit.
    ( nog beter is om inslagmoeren omgekeerd te gebruiken )

    Zie ik het goed dat de spoilers met een draadje en 1 servo bedient worden?
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  12. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Ha, je bent me net voor! Op de moeren zit een afdekplaatje, vast tussen de zijwanden. Ik heb eerst met 5 minuten epoxy de plaatjes mét moer uitgericht (met de vleugel erop) en vastgezet; na het uitharden de afdekplaatjes erop gelijmd. 20201126_224423.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2020
    jve en Lyckele vinden dit leuk.
  13. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    De remkleppen worden door pull-string aangestuurd door een servo in de romp.
    Voor mijzelf een nieuwe manier. Een servo trekt de kleppen open, en een veer drukt ze dicht. 20201126_225330.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2020
    jve en Lyckele vinden dit leuk.
  14. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Het hoogteroer wordt vastgelijmd op de staartbuis. Een klein risico neem ik wel zo, immers bij een aanpassing van de instelhoek kan ik hier achter niets meer wijzigen. Het achterwege laten van de bevestigingsplaat en schroeven geeft minus 2 gram.
    Afstand tot zw is 68 cm, afstand zw tot neus is 34 cm. Mocht er lood in de neus moeten, wordt het vlieggewicht ; 2 + 2x2 = 6 gram minder.
    Achteraf kan ik wat zeggen over de juistheid van de keuze.
    20201127_215907.jpeg
     
    jve vindt dit leuk.
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Waarom kies je voor verlijmen?
    Het gewicht van de moertjes en kunstof schroefjes is verwaarloosbaar.
    Ook met transport ben je kwetsbaar :confused:
     
  16. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Lyckele, ik haal nooit het middendeel en hoogte- en richtingsroer van mijn RES modellen. Van mijn f3j en f5j blijven de staartdelen ook altijd gemonteerd. Zelfs als ik met Ton of Arjen meerij naar een wedstrijd past het prima in de auto. Kortom: vastzetten die handel: ieder zo zijn meug.
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  17. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Helemaal goed! Als het bevalt, niks meer aan doen.
     
    jowa vindt dit leuk.
  18. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Ruwbouw is zo ver klaar met een gewicht van 273 gram. 20201128_220359.jpeg
     
    jve, Amigo II, Jeroen Kole en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Emmen
    Heb je al aan titanium schroeven gedacht ? ;)
     
  20. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    oost Gelderland
    Eerste deel bespannen. Niet vergeten om de string er eerst in te maken!

    Ik vond de folie wat merkwaardig, de plasticlaag liet al los op rol. Het foliede ook niet fijn. Helaas één vouwtje er in zitten. Ook nog op een r*tplek. 20201129_161520.jpeg 20201129_161835.jpeg
     
    jve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina