magister/twinstarII welke neem ik??

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
volgende week ga ik waarschijnlijk achter een vliegtuig voor men verjaardag.
het vliegtuig zelf zal ik dan waarschijnlijk maar vliegen als ik pas goed genoeg kan vliegen met men easystar.
maar welke neem ik nou?
men voorkeur gaat naar de magister en naar de twinstarII
maar het meest naar de magister.
welke is nou het best?
waarschijnlijk zeggen jullie wel de twinstar maar die is zo saai...
hoelang kan de magister trouwens vliegen?

greets

Persoonlijk zou ik dan voor de magistar gaan, maar dat is natuurlijk mijn keus :wink:

Ik vind het een mooier toestel om te zien dan de twinstarII, maar het nadeel van de magistar is dat de prop voorop zit en bij de twinstarII
is dat niet zo.

Ik denk zelf dat je leuker kan vliegen met de magistar, en dat je er meer capriolen mee kan uithalen.

Zelf ga ik binnenkort de mini magistar halen, ik ben er helemaal gek van.
Het zal wel komen, omdat ik de cessna 182 ook zo´n mooi model vind.

En ik hou van kleine vliegtuigjes waar je lekker mee in het park kan vliegen :wink:

S6 met je keuze :pim:

Allebei prima rolroertrainers...
Nadeel Twinstar2: Geen grondstart, maar daar is natuurlijk wat aan te doen, kijk maar naar de TS2 van PlanckFrank.
Nadeel Magister: Prop voorop is kwetsbaarder...
Gewoon gaan voor wat je het mooiste vindt en dat is zo te lezen de Magister ;)

Het enige probleem van de magister, de prop die vooraan zit, is toch te verhelpen... Op mijn robbe cardinal zit de prop ook vooraan, maar het is een prop die kan bewegen rond een as. Dus als je op je neus land, klapt de prop naar binnen...

ok bedankt voor de snelle respons!
ik ga dus voor de magister.
maar wat is nu zen vluchttijd?
ik ga voor de standaard speed680, speedcontrol m-32 en 3 nano servos
en welke accu moet daarin?
een 7 cellen nimhm? liefst geen lippo want heb nog geen lippo lader :s
en kan iemand me zo'n meeklapbare prop aanraden?

alvast zeer bedankt!!
wat een forum!

greets

Magistar schijnt in standaard setup accu's te vreten; 'heb 'm zien vliegen met lipo's en een Axi-brushless = top
Standaard schijnt dat wat minder te zijn

Mijn tip: Minimag + fietsbel, tenminste; als ik kijk naar wat ik te besteden had op jouw leeftijd / wat ik vind dat iemand zou moeten besteden aan z'n tweede kist

precies; die Thunder Tiger Supercub van mij sleurt ook als 't laatste oordeel met die fietsbel
is wel ietsje lichter (ietsje meer dan 400 gram), maar ook niet fijn met windkracht 2+

ik denk dat de Minimag + fietsbel + de juiste prop (8x4) + de juiste accu (1000 mah 15c lipo) echt top moet zijn EN ook redelijk goed moet kunnen vliegen met wat wind EN minder kwetsbaar is dan zo'n piepschuim Supercubje als ik vlieg EN goed te betalen

is die Minimag al ergens voordelig te halen in NL? (MF inkoopactie?)

Hoellein is hij 64 euro 20 verzend.. dus voor 84 euro. NL is hij nog niet echt goed te krijgen.. Hobby inn in Waalwijk leverd hem voor : 77,50.

bedankt voor respons maar ik vind die minimag niet echt zo mooi als de magister zelf
kan iemand me dan een goede borstelloze set aanraden?
ik vlieg wel niet op lipo want heb nog geen lipo lader alleen nimh
men maximum bedrag is driehonderd euro
of neem ik beter de standaard set?
en hoelang vlieg je met een standaard set?
als ik een borstelloze motor neem kan ik dan noch altijd de standaar x-32 speedcontrol gebruiken? of niet?

greets

of vlieg ik het best met de standaard motor?
en als het me tegen steekt kan ik er een nieuw motor insteken toch? of moet je die er inlijmen?

klein algemeen vraagje: hebben jullie in elk vliegtuig een andere ontvanger of een per twee vliegtuigen bijvoorbeeld?
want dat is denkik niet echt makkelijk als je in het veld een magister staan hebt en een EZ en als je accus van je EZ op zijn en je wil met je magister vliegen moet je je ontvanger zijn draadje uit die plastieken buis halen, of nog moeilijker erin... :s
wat doen jullie eraan?

greets
en hopelijk een goede setup voor de magister verwacht :lol:
ps. men mx. bedrag is 300 euro :D

Ik heb nog niet veel vliegers, maar ik heb maar 1 ontvanger ! Gewoon zien dat je de ontvanger ergens steekt waar je gemakkelijk bij kan...
Anders geldverkwisting vindt ik
Grtz

Als je de orginele motor gebruikt, dan ook met 8 cellen. 7 cellen is weer net te weinig. Het is een behoorlijk groot vliegtuig.

AXI 2820/10 is een leuke borsteloze motor voor 8 cellen.
AXI 2826/10 nog leuker met 10 cellen.

De minimag is nog maar net nieuw, maar heeft wel het voordeel dat je deze goedkoop optimaal kan motoriseren met een simpele borsteloos en lipo's.
Prima vliegprestaties en lange vluchtduur dan goed haalbaar.

ok bedankt!
maar weet wel de prijs niet...
effe "quartellen" en kijken voor goede goedkope borstelloze set

greets

Back