magneet schakelaar engel

• Topicstarter Topicstarter Karel
  • Startdatum Startdatum
K

Karel

Guest
:( goedendag forumleden,wie kan mij helpen met het volgende probleem ik heb een magneet schakelaar van engel gekocht en dat ding volgens de beschrijving aangesloten .
de schakelaar geeft netjes een groen ledje en een beep maar is niet met een magneet uit te schakelen,ik heb een speed regelaar met een aparte aan/uit schakelaar er op (merk jarama type profi 40 ) een ontvanger van Multiplex. ik heb geen aparte ontvanger accu de regelaar krijgt zijn spanning van de 6 volt main battery
wie weet hier een oplossing voor ?of is dit mischien een probleem van de schakelaar heeft iemand hier meer problemen mee gehad?
alvast bedankt

Hoi Karel,

volgens de gebruiksaanwijzing van Engel is BEC en niet-BEC beiden mogelijk, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Met de Jamara speedcontroller heb ik geen ervaring, helaas, maar met Robbe (en dan de rode kabel naar de speedcontroller afgeblind, dus alleen wit en zwart verbonden). Weet je zeker dat Robbe en Jamara dezelfde bekabeling hebben (dus =, -, impuls op dezelfde plaats in de stekker zitten als Robbe?
Opties: probeer het ding eens uit met aparte ontvanger-accu en de voeding vanaf de regelaar afgeblind.
Bij mij hebben de schakelaars van Engel tot dusver probleemloos gewerkt.

Jos

ga ik proberen , heb ondertussen van engel ook al bericht ontvangen die denken dat de schakelaar stuk is ,maar ik ga het eerst nog even proberen
Jos bedankt alvast
Karel

Jos
Het probleem is opgelost ,bedrading had ik niet correct aangesloten want met een losse ontvanger accu werkte het spul wel,goede tip Jos!
Alleen moet ik nog een goed plekje vinden voor deze schakelaar want waar hij nu zit werkt hij niet ,afstand tussen schakelaar en magneet is te groot maar ook daar komen we wel uit .
Hopelijk kan ik het weekend voor de eerste keer in open water gaan varen ( Spannend ) ipv in een kinderbadje spelen .
gr Karel

Karel,

blij dat ik van dienst kon zijn!
Eerste keer open water: dus niet diep en stromingsloos water uitzoeken (liefst zonder verbindingen dus een vijver ofzo), droge kleren meenemen en eerst is een tijdje aan de oppervlakte blijven varen. Daarna lekkage controleren en dan voorzichtigjes aan de eerste spele-duikjes.
Veel plezier!

Jos

Back