magneet voor lanceersysteem torpedo's

• Topicstarter Topicstarter j mouwen
  • Startdatum Startdatum
J

j mouwen

Guest
Hallo sub kapiteins,

Het begint al aardig op te schieten met mijn zwaardvis. Heb er pas geleden twee torpedobuizen ingelijmd met een aansluiting op twee CO2 patronen voor het afvuursysteem. Mijn torpedo's wil gaan laten werken mbv een motortje en schroef. Voor het aan en uit schakelen wil ik een reed-contact gebruiken in mijn torpedo en een magneet op de lanseerbuizen. Weet iemand welke soort magneten ik hiervoor het beste kan gebruiken. Heeft daarnaast het afvuren van torpedo's veel invloed op de langscheepse stabiliteit?

Een heel verhaal maar hopelijk te begrijpen!

Nog bedankt iedereen voor de goede tips die ik hier altijd weer krijg, heb hier mijn meeste problemen mee opgelost!
Binnenkort heb ik hopelijk wat foto's

Groeten
Jasper

@Jasper,
er is ergens een topic over torpedo's.
Fred heeft er over geschreven dat de stabiliteit verandert.
Dat is ook heel normaal als ineens bv 50 gram van het gewicht van de boot afgaat.
Dat zul je moeten stabiliseren door bv extra water in te nemen op de plaats waar de torpede verwijnt.
Zoek dat topic maar op.
Succes

Hein

Ik wil hier even op inhaken Hein,Wat langs stabilteid betrefd heeft het weinig invloed op de boot,hier in mijn testbak in de garage heb ik proeven gedaan vóór en ná het afschieten van alle zes torpedo's dat er weinig te zien is,wel tijdens het afschieten van elke torpedo afzonderlijk want dan is de buis gedeeltelijk met lucht gevuld en dan gaat hij een stukje omhoog en zakt weer weg als de lucht verdwenen is.Het drijfvermogen is ook niet zo groot als mijn todpedo's maar voor 1/10 gedeelte boven water drijven,net als een ijsberg,en als je in schaalverhouding van een torpedo t.o.z. van de gehele boot is dit ook te verwaarlozen.

Verder,zoals de vraag gesteld is,gebruik ik twee achter elkaar geplaatste permenentemagneten buiten op mijn lanceerbuizen in krimpkous verpakt ,want als je dat niet doet roesten ze als de neten en in mijn torpedo's gebruik ik wissel reedcontacten om dat ik alleen het breek contact gebruik.de spullen komen bij conrad weg en de bestel nummer zijn;

50 42 54 11 4x8 mm magneten

50 37 03 11 reedcontact(wissel)

Verder staat er op het topic TORPEDO'S heel veel te lezen.

Gr.Joop

Back