Magnum reloaded

Zo ziet hij er uit.

IMG_1986_zpsebc15000.jpg

IMG_1988_zps71a41adf.jpg

IMG_1985_zps72c8e505.jpg

IMG_1987_zps97d7923b.jpg

hi all,

ik overdenk ook een Magnum te bouwen (van piepschuim en depron, bij gebrek aan EPP), maar ik vraag me af waarom ik de gaten achter in de fuselage zou maken.
Ik kan me voorstellen dat dit in gewicht scheelt, maar is dit merkbaar?
of is het design (ik vind een gesloten kist mooier, maar dat is smaak)?
Ik heb heeeel veel uitvoeringen gezien maar geen van allen had een dichte staart.
enig idee waarom en wat de voordelen/nadelen zijn?

thanx
grt,
Alex

maar als ik naar de depron versies met doos constructie kijk, dan kan dat nauwelijks gewicht schelen. wel zie ik een enorme weerstand ontstaan door de opening.
Ook vraag ik me af hoeveel gewicht het nu precies scheelt en of het de moeite waard is.

Ik kan me voorstellen dat het opzich niet eens zoveel gram is wat je bespaart, maar dat je, indien je de uitsparingen niet maakt, hierdoor het zwaarte punt wat naar achter trekt. Omdat te compenseren zul je of de accu verder naar voren moeten plaatsen (en dat zal nauwelijks gaan) of gewicht aan de neus toevoegen (en dan loopt het gewicht zeker snel op).

Ik denk dat ik voor een compromis ga en mijn binnenkant van 3cm piepschuim uitsnijdt en 2 depron dekplaten aan de zijkant dicht laat...
Zijn er dan zaken die ik over het hoofd zie?

grt en thanx,
Alex

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Magnum nog niet klaar, maar ik zie naast dat gewichtsvoordeel nog een voordeel in de extra weerstand.

Waarom maken ze toch allemaal van die remplaten en zo op schockflyers........
met iets meer vermogen toch langzaam vliegen en voldoende luchtstroom over de roeren hebben..........

Bart,

Is jouw zwarte depron nog uit een oude voorraad of heb jij een adres waar het nog leverbaar is?

groet,

Erik
Is nog uit mijn oude voorraad en is voorlopig nog niet op.
Ron heeft het ooit voor mij gehaald maar ik weet even niet meer waar vandaan.

hi all,

ik overdenk ook een Magnum te bouwen (van piepschuim en depron, bij gebrek aan EPP), maar ik vraag me af waarom ik de gaten achter in de fuselage zou maken.
thanx
grt,
Alex
Ze horen er gewoon in als deel van het ontwerp maar echt veel maakt het niet uit op een vliegtuig waar 50 gram depron aan zit.
Met EPP is het gewicht aandeel van de romp veel groter en kan het zijn voordeel hebben bij plaatsen van de accu i.v.m.het zwaartepunt.
Bij mijn depron uitvoering zal luchtweerstand weinig uitmaken om dat de romp meer een vierkante buis is van voren en van achteren open.

Laatst bewerkt:
ik denk dat de leuk bedachte zwarte magnum helemaal wel wil afremmen omdat de achterkant van de romp een grote luchtkamer is daar hij helemaal open is

Het zou wel eens in het voordeel van de wendbaarheid kunnen zijn omdat de zijdelingse oppervlakte van de romp afneemt door die gaten.
Ik ben benieuwd hoe hij vliegt het zou wel eens een goede beginners kist kunnen zijn.;)

Nou Pieter het is gelukt, ik heb net 15 stuks besteld voor de leden van onze club
hij is een weekje bezig om de snijden en dan zullen we ze ontvangen, bedankt voor je hulp

vanmorgen de acromagnum buiten voor het eerst gevlogen en dat was een genot bijna nul wind en dat vliegklaar net onder de 220 gram deze magnum met rechte vleugel en twee rolroerservo.s die netjes in de pootjes weggewerkt zitten kun je lekker rollen meskant vliegen en wat al niet meer wie op de magnum reloaded uitgekeken is kan hiervoor de acromagnum van epp shape als aan te bevelen opvolger nemen
gr.Pieter

hoi Jasper
dat is het probleem juist de reloaded hefft een hol vleugelprofiel met passing aan de romp dit heeft de acro ook maar dan met een recht symetrisch profiel met passing aan de romp kijk anders eens op epp shape dan zal je er een hoop duidelijk worden

Back