Magnum takt

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door tediek, 10 jul 2006.

  1. tediek

    tediek Guest

    Goedemorgen, wie heeft er ervaring met de magnum 4takt motoren. Ik ben momenteel aan het kijken naar een MAGNUM XL 52 AR FS 4takt
    motor. Ik heb nu een aantal toestellen met OS motoren, maar de Magnum motoren zijn redelijk gunstig geprijst. Is dit uiteindelijk duurkoop, of zijn het inderdaad goede motoren. Ik heb in het verleden 2takt motoren gebruikt waar ik geen problemen mee had. Heeft iemand ervaring met deze modellen?
     
  2. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    misschien even de zoekfunctie gebruiken?
    Overigens is dit sowieso niet echt iets voor bij vliegende schaalmodellen te zetten, maar meer voor algemeen of evt. beginners :wink:
    Overigens, volgens de user reviews op rcuniverse zijn het best fijne motoren... Heb er geen persoonlijke ervaring mee (helaas :roll:, ik zou graag een mooie viertakter hebben :wink:)
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Lijkt me tevens typisch een vraag voor 'Gemotoriseerd'... Hierbij verplaatst.
     
  4. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Beste Tediek,

    We zitten volgens mij 'in het zelfde schuitje', ben namelijk ook aan het overwegen een Magnum 4 takt te gaan gebruiken/proberen.
    Zelf zit ik aan een 80 te denken voor op m'n Funtana.
    Ook al weet ik dat de Saito 82a de perfecte motor is voor die kist, als ik zie dat er in Hong Kong 159 dollar voor de Magnum wordt gevraagd wil ik het eigenlijk wel eens een keer proberen. Zo heb ik ook jaren geleden een keertje na lang twijfelen een MVVS gekocht, en ben daar ook zeer tevreden over, prijs/prestatie verhoudeing is super!!

    Weet jij al waar je de motor wil gaan kopen?
     
  5. matt4

    matt4 Guest

    Magnum motoren zijn uitstekende motoren!
    daar valt niks over te zeggen. heel mooi afgewerkt, heel goede kwaliteit, super prestaties, al wat je maar wil voor een vriendelijke prijs!

    ik zelf heb een XLS.46 en heb er alleen maar goede ervaringen mee! nooit iets mis mee gehad, start onmiddelijk, zelf na een jaar niks te hebben gedaan. afwerking binnenin in ook heel deftig! ik heb de mijne eens openg emaakt voor een revisie en daar was niks aan te reviseren :lol:

    4 takt doen ze het identiek!

    koop ze gewoon en je zal tevreden zijn. en BTW, moest er toch iets zijn, garantie bestaat ook nog ;-)
     
  6. svdaal

    svdaal

    Lid geworden:
    22 okt 2006
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Goirle
    Heb je de 80 van Magnum voor die prijs gezien? Ik ben erg benieuwd waar dat is, heb je een link?

    Groet Serge
     
  7. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Het was indertijd bij HobbyKong, heb die motor ook besteld maar na 3 maand wachten heb ik uit eindelijk m'n geld 'als elctro spul' gekregen.
    Het hele verhaal zal ik je niet mee lastig vallen, maar ik ben 'blij' dat ik iets voor m'n geld heb gekregen, ben een paar maand bang geweest dat m'n geld 'weg was'.

    Gevalletje van 'goedkoop werd bijna erg duur koop'. :?
     
  8. anthony

    anthony Guest

    Ik heb zes motoren gehad van magnum waarvan een magnum goed draait! Mijn ervaring is dat ze op de grond goed draaien en af te stellen zijn en eenmaaal in de lucht doen ze wat ze willen, stil vallen, inhouden wanneer je het niet wil. Drie weken geleden nog men cap 21 gecrasht omdat die direct na het opstijgen inhield waardoor men cap eruit flikte. Dit was nu men laatste magnum die ooit in men vliegtuigen gezeten heeft en er zal nooit nog een inkomen.
     
  9. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Het is gewoon een directe kloon van OS.
    Ondertussen heb ik mijn 91 FS probleemloos laten inlopen met een 14x7.
    In de VS heb ik talloze Magnum 4t rond zien vliegen zonder problemen.
    Onder andere een vlieger die echt uren en uren met een Magnum twin aan het draaien was, mooi geluid trouwens. Leuk die dubbele plof-plof-pauze
    Ik vermoed dat ze dus ook het metalurgische gedeelte wel onder de knie hebben.
    Het is niet zo haarfijn afgewerkt als OS, maar een kniesoor die daar op let.
     

Deel Deze Pagina