Maiden E-Vibe 50 eindigd in tragedie

Discussie in 'Flybarless' gestart door Lazerbeak, 16 mrt 2010.

  1. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Zit wat in! De oorzaak weten vind ik al bijna belangrijker dan geld neertellen voor een nieuwe sensor/unit. Tuurlijk is dat jammer, maar het moet niet weer gebeuren.

    Martelgang in de boom?
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Houd het gewoon kort en simpel, je kunt het zelfs in het Nederlands schrijven, zij begrijpen het en je krijgt antwoord in het Duits ;)
     
  3. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Mjah, hoe het is gekomen... het zuigt iig stiereballen ;)
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Bitter smaakje:D
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat mogen zij uitleggen, aan zijn setup ligt het niet.
     
  6. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Of azijnig, afhankelijk van de was-frequentie. Heb ik van horen zeggen! ;)
     
  7. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Die laatste uitspraak volg ik niet helemaal?..

    Ondertussen heeft Mikado een mailtje van mij binnen, zeer benieuwd naar hun reactie!


    Ik kan ook spreken van geluk bij een ongeluk. Een mede forumgebruiker onder de naam rotormania vond mij verhaal zo sneu dat hij mij even een nieuwe tail-boom, torquetube en ruddercontrol-rod heeft opgestuurd die hij nog had liggen. Dan heeft ie nog een een bakkie koffie tegoed van me zegt ie dan. Nou Martin, je krijgt er een balletje mayo bij!

    Heb het zojuist ontvangen, echt mega bedankt! Super cool! :D Thankz! :worship:


    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat zijn nog eens de leukere berichten, en erg netjes van Martin!
     
  9. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Die heli fanaten zijn zo slecht nog niet;).Wat een super gebaar!!
     
  10. nwolsink

    nwolsink Guest

    Als ik jouw verhaal hoor over de "rare trekjes" die je sensor reeds had dan ben je toch meteen klaar, dat ding was gewoon niet goed, klaar................ :confused:
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb sinds gisteren ook een vbar :) en heb even wat geprobeerd....... ik schrok nogal. Een korte stroom onderbreking resulteerd niet in een cold start. Hij blijft dan werken...... maar doet wel erg gek! De swash schiet dan heen en weer en kan zelf volledig in de hoek gaan staan met de knuppel neutraal. Dit met een heli die niet bewoog tijdens de "reboot". Ik had software 4.0.17. Een update naar 4.0.20 liet veel betere resultaten zien. Een korte onderbreking heeft geen merkbare invloed, de boel blijft goed werken. Ook met een bewegende heli heb ik geen gekke swash reacties gezien.

    Dus, welke software had jij in de control unit?
     
  12. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Tadango,

    Kijk eens aan, in the name of science heb je even mooi testje gedaan!!! Ligt zo voor de hand, maar zal er niet op komen om zoiets te proberen. Ik heb even gekeken naar de software, bij het openingsscherm zegt hij V4.0.17. Dit zal dan ook wel de versie zijn die op de V-bar zit. Ik ga straks gelijk mijn V-bar's updaten. Bedankt voor de tip!

    Zal mikado nu kunnen zeggen: "ja, je had er nog oude meuk software in zitten"?

    Groeten,
    Tjerk ;)


    PS: deel ons je verdere ondervindingen met dit systeem!
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk het niet gezien de vbar's met 4.0.17 worden aangeleverd (de mijne kwam net vers uit de plastic). Zoals geleverd zou het goed moeten werken. Je kan zelfs denken dat een software wissel een probleem voor garantie gaat zijn.

    Mijn test was ook kort en snel en bewijst niet veel behalve dat met 4.0.17 er bij een stroom onderbreking inderdaad iets geks kan gebeuren. Dat wil niet zeggen dat het met 4.0.20 niet meer kan natuurlijk. Toch past het wel in jouw verhaal.

    Zodra ik een vlucht geb gedaan maak ik een ervaring topic aan, zeker omdat ik ook zelf een kop heb samengesteld :) Daar ben ik benieuwd naar, vbar zal wel werken.
     
  14. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Hmm ik zou gewoon liever je stroomonderbreking prob aanpakken ;) Meeste ESC's, ontvangers pikken dat niet.

    Desalniettemin, wel interessant om te lezen!
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Maar als de hoofdoorzaak een doorgebrande servo is dan zal geen 1 bec daar goed tegen helpen...
     
  16. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Nop, das gewoon een *** situatie waar je een hoop geluk nodig bij hebt.
     
  17. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ja.. Ik investeer niet voor niets in een kontronik... Maar als het toch de servo was, is dat overmacht idd.
     
  18. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Hey,

    ik heb dan weer niet zo veel verstand van v-bar spullen maar weer wel van elektronica en stroompjes. en conclusies trekken uit symptomen die mensen opgeven bij storingen aan hun apparatuur.
    Wat mijn ervaring hierin zegt is dat de sensor al bij voorbaat niet goed was en inderdaad tijdens je maiden onderuit ging. Het verhaal van je doorgebrande servo die mogelijk door kortsluiting een spanningsdip heeft gegeven kan zo in het schelpenzand.
    maar het testje van tadango vind ik wel een hele goeie om in je verhaal richting Mikado te vermelden. Als dat namelijk de reden is voor de update naar 4.0.20 vind ik garantie meer dan billijk.

    Steven
     
  19. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Misschien reageren ze zowiezo wel erg schappelijk hoor, Mikado heeft een goede reputatie.
    Geef ze anders ook een linkje naar dit draadje erbij, best veel duitse piloten spotten ook hier en begrijpen ook prima waar we het over hebben. :)

    Eric
     
  20. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Steven,

    In boeren Nederlands zegt je "stierenpoep, dat verhaal met de doorgefikte servo die zorgt voor een spanningsdip bestaat in de verste verte niet"? En waarom zou dat niet kunnen Freek-Willem?

    Helaas is mijn verhaal al helemaal in Duitsland ondertussen, editen gaat lastig natuurlijk of ik moet er een duif achteraan sturen met een nieuwe brief.

    Groenten,
    Tjerk ;)


    (en nu gauw naar een verjaardag!)
     

Deel Deze Pagina